Megjelent: 7 hónapja

Add a személyiséged a cégmárkához!

Három dolog, amit emberként teszel, mégis erősíti a munkáltatói márkát. Divattá vált környezettudatosnak, elfogadónak és egészségesnek lenni. Használjuk ki a trendet, engedjünk teret a dolgozók és vezetők magánkezdeményezéseinek, és zsebeljük be az emiatt járó bónuszpontokat a munkáltatói márkánk részére!

A fejétől bűzlik a hal, azaz a vezető személyisége a cég munkáltatói márkájának legfontosabb pillére. Mindannyian találkoztunk már olyan vezetővel, aki miatt menekültünk egy helyről, és remélhetőleg olyannal is, akinek a személyisége, vezetési stílusa, tudása maradásra bírt minket. Ez nem véletlen: hiába a profi csapat által megkonstruált értékmátrix, hangzatosan munkáltatói márkastratégiának hívott sok évre szóló terv - ha a definiált értékek, ígéretek nem jelennek meg a vezetők viselkedésében, ott ette meg a fene az egészet.

Éppen ezért fordítva jól működik a dolog: ha a vezető személyisége szimpatikus, felelős, úgy akaratlanul is épülhet, fejlődhet a munkáltatói márka. Egy cég életében pedig a legkézenfekvőbb, hogy egyszerűen hagyjuk a vezetőket kibontakozni. (Ehhez nyilván feltételezzük, hogy olyan vezetőket alkalmazunk, akik illeszkednek a céges kultúrába, olyan emberek, akikhez hasonlóakat szeretnénk magunk között tudni mentalitásban, intellektusban, munkabírásban!)

Meglovagolva a kivételesen jó ügyekből váló trendeket, engedjünk teret a személyes kezdeményezéseknek!

1. Hordjunk színest, álljunk ki a tettek és teljesítmény értékelése mellett!

Közeledik a Pride szombat, amely idén is azt jelenti, színes ruhákba bújva, hatszínű zászlót lengetve lehetőségünk nyílik a tettek és teljesítmény alapján történő megítélés mellett kiállni - ezzel pedig elengedve az olyan lényegtelen külsőségek szerinti ítéletalkotást, mint a nem, a bőrszín vagy a szexuális identitás. Ha a vezetők és a dolgozók között akadnak, akik szívvel-lélekkel kiállnak az ügy mellett, legyünk rájuk büszkék!

2. Védjük a fókákat, teknősöket, jegesmedvéket és a többieket!

Klímaváltozás helyett időszerű lassan klímakatasztrófáról beszélni - ehhez mérten lassan átlép a társadalmunk is az üres méltatlankodás és értetlen pislogás állapotából a tettek mezejére. Ezt mutatja a műanyagmentes július kihívás is, amely futótűzként terjed a közösségi médiában. Jó ügy, jó üzenet, és nincs az a cég, amely ne tehetné ki büszkén az ablakába: vezetői és dolgozói élen járnak a környezettudatosságban!

3. A nyár a sportkihívások időszaka, ismerjük el a kollégák teljesítményét!

Lássuk be, legyen szó maratonfutásról, extrém sportversenyekről vagy tóátúszásról, a sportteljesítmények mind lenyűgözőek, sokat elárulnak az egyénekről, kitartásukról, célorientáltságukról. Ezek mind olyan tulajdonságok, amelyek fontosak a munka szempontjából is, így ha a vezetőink vagy dolgozóink örömmel áldoznak időt és energiát a saját fizikumuk fejlesztésére, motiváljuk őket!

Ha láttatjuk, hogy jó ügyért, erős értékek mentén, aktívan cselekvők a vállalatnál dolgozók, nagyban erősítjük a munkáltatói márkát. Ez nekünk nem kerül semmibe, viszont a vezetőknek és dolgozóknak jó megerősítés, erős motivációt jelenthet, hogy tiszteletben tartjuk a személyes preferenciáikat, érdemeiket.

Szabó Virág
Hive Creative Kft.

  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A DXC nyerte a Legfittebb Munkahely díjat

A DXC Technology nyerte idén nagyvállalati kategóriában a Legfittebb Munkahely díjat - derült ki a múlt heti díjátadón. Az amerikai cég... Teljes cikk

Téged is megtévesztett a munkáltatói márka?

Avagy: az employer branding (munkáltatói márka) eladja a céget az álláskeresőnek, de nem tartja meg a munkavállalót. Nem elég jó cégnek látszani,... Teljes cikk

Először adták át a HR Best díjat, amit toborzás kategóriában az IBS nyert meg

Első hellyel díjazta az International Business School UpSkill programját a HR Best nevű HR-szakmai díj zsűrije. Idén először adták át az... Teljes cikk