Befogadtak a MONYÓK - élménydús csapatépítőn járt a HR Portál
Májusban az egyik leginnovatívabb kisüzemi sörfőzdében, a MONYO Brewingban tartottuk tavaszi csapatépítőnket. Ez a sörgyártó és a BlueBerry közös programja, amely a "Legendás MONYÓK és megfigyelésük" nevet viseli. Egy nap a sörről, az együttműködésről, a kreativitásról - nem csak sörkedvelő csapatoknak. Szerkesztőnk, Karácsony Zoltán élménybeszámolója.

Csapatépítés egy sörgyárban? Amikor ügyvezetőnktől, Andrástól először hallottam, hogy mi vár ránk egy májusi pénteken, azonnal felcsillant a szemem. Amikor baráti körben említettem a programot, mindenki irigykedett. Akadt aki azt kérte, őt is valahogyam csempésszem be a létszámba. Sörkedvelőként egy munkanapot egy ilyen helyen tölteni már önmagában élvezet, bármilyen próbatételek is várnak az emberre - gondoltam. Nem csalódtam. Persze ehhez át kellett villamosoznom-metróznom-buszoznom a városon, Óbudáról a kőbányai MONYO Landra. Autóval ugyanis ilyen helyre még akkor sem érdemes érkezni, ha az ember nem szereti a sört…
Fogyasztásra készen
Reggel háromnegyed 9-kor még inkább kávét szürcsölgettünk a kollégákkal, a söröscsapokkal csak szemeztünk. Aztán jött Gergő, a szervező BlueBerry cég ügyvezetője és 9-kor indult is a program. Rögtön megtudtuk, kik is azok a MONYÓK és elkezdtünk ismerkedni a sörkészítéssel. Nyitásként a sör elrejtett alapanyagait (maláta, víz, élesztő, komló) kellett összegyűjtenünk két csapatba szerveződve. Majd ügyességi feladat következett: egy malátából készült rudat tettünk közösen egyensúlyozva a földre. Ezt követte egy közös hídépítés, amihez az alapanyagokat kaptuk meg, minden további az együttműködésen, a jó kommunikáción, a praktikus gondolkodáson múlott. Közben már oda-odatévedtünk a sörcsaphoz, és ittuk a zamatos, friss MONYO-söröket. Aki pedig nem kötött barátságot ezzel az itallal, ő a gyár gyümölcsös üdítőit kortyolhatta.
Indul a logótervezés
A humán érdeklődésűek brillírozhattak a negyedik feladatban, amikor a MONYÓK történetét bemutató szöveget kellett a sok darabra vágott részekből összeállítani. A programot pedig egy igazán kreatív feladat zárta: saját sörünk címkéjét, szlogenjét kellett kitalálni, megtervezni és piacát megcélozni. Mi a MonsterDino sörmárkát alkottuk meg és készítettük el az első marketinganyagot. Boti, a sörgyártó marketingvezetője előtt vizsgáztunk. Kiálltuk a próbákat és a MONYÓK maguk közé fogadtak bennünket.
Készül MonsterDino
Délben pizzáztunk és újabb söröket kóstoltunk meg a világos lagerről a barna felé haladva a palettán.
Fokozta az élvezetet, hogy Boti vezetésével végigsétáltunk a sörgyáron. Belenéztünk az üstökbe, láttuk belülről, milyen folyamatok előzik meg azt, amíg a boltba nem kerül az ital. Záporoztak kérdéseink az alapanyag-beszerzéstől az értékesítésig és persze nem tudtunk kibújni a bőrünkből sem, és a HR folyamatokat is nagyító alá vettük.
Meg kellett mozgatni a fantáziát
Így láttuk mi
Ügyvezetőnk, András így summázta a napot: “Az volt az elvárásom, hogy teljesen el tudjam engedni magam, ne legyen feszengős. Rögtön az elején jöttek az átlagosnál kreatívabb, kooperációra ösztönző feladatok mennyiségben is pont jól volt kicentizve. Igazi élmény volt a gyárlátogatás, bár ezzel a műfajjal eleve elfogult vagyok. Zárásként jött a kóstolás kis know-how megosztással, ez volt a csúcs számomra. Rengeteg kérdésem volt betárazva, amire mind választ is kaptam, a sörök pedig hibátlanok voltak.”
Ildikónak, értékesítési menedzserünknek a közös feladatok tetszettek leginkább: a hídépítés és a márkatervezés. “Megéreztük a MONYO-sör ízét, ami teljesen más mint a hagyományosoké. A kenyérről ne is beszéljünk! Az felejthetetlen volt. :) Nagyon tetszett az is, ahogyan körbevezettek minket, és nagyon sok új információt kaptam a sörfőzés rejtelmeiről, mint az elkészítés és alapanyagok tekintetében.”
Délután 5-kor közösen sétáltunk a közeli buszmegállóhoz. Én kissé spiccesen, egy micsoda munkanap végén...
Ajánljuk a programot más csapatoknak is.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Kódolás népszerűsítése több generáció körében, étterem és cukrászda működtetése a szakképzésben, társadalmilag hasznos innovációk... Teljes cikk
Kényes helyezetekhez, feszültséghez, széthúzáshoz vezethetnek sokak szerint a generációs különbségek, főleg a munka világában. Szükségszerű-e,... Teljes cikk
- Csapatépítés másképp – a társasjáték mint munkahelyi eszköz 1 hónapja
- Felmérés: ilyen pozitív hatásai vannak a céges csapatépítőknek 2 hónapja
- Jönnek az ötgenerációs munkahelyek: hogyan lehet jól együttműködni? 3 hónapja
- A magyar kutatóknak érdeke a kínai és török együttműködés 4 hónapja
- Túlárazott karácsonyi vacsora helyett 7 hónapja
- Évindítás felsőfokon a Hotel Ózonban: egy hely, ahol a profizmusnak a Mátra adja a hátteret 7 hónapja
- Svájci-magyar együttműködésben elindult a "Szakképzési program Magyarországon" 7 hónapja
- Miért lehet nyerő a gamifikáció munkahelyi környezetben? 9 hónapja
- Így alakítsuk ki az ember és a technológia optimális együttműködését 9 hónapja
- Mit gondolnak egymásról és a munkáról a különböző generációk Magyarországon? 10 hónapja
- eBike-os csapatépítés a Balatonnál: Élmények, Egészség és Fenntarthatóság 10 hónapja