kapubanner for mobile
Megjelent: 10 hónapja

Bekeményít a PwC: nyomon követik, honnan végzik a munkát az alkalmazottak

A jövőben nyomon követik az alkalmazottak munkavégzési helyét annak érdekében, hogy minden munkavállaló hetente legalább három napot az irodában vagy az ügyfelek telephelyén töltsön - közölte a PwC tanácsadó cég az Egyesült Királyságban (UK) dolgozó munkatársaival a The Guardian cikke szerint.

Bekeményít a PwC: nyomon követik, honnan végzik a munkát az alkalmazottak-

A könyvelőcég a 26 ezer Egyesült Királyságban dolgozó alkalmazottjának elküldött közleményben bejelentette, hogy elkezdi nyomon követni a dolgozók otthoni munkavégzésének gyakoriságát, illetve azt is, hogy hány elszámolható munkaórát dolgoznak.

A távmunkára vonatkozó szigorítás, amely előírja, hogy a partnereknek és a munkatársaknak idejük 60%-át ügyfelekkel vagy az irodában kell tölteniük, januártól lép életbe.

A PwC szerint ez az új irányvonal elmozdulást jelent a hibrid munkavégzés felől a személyes munkavégzés irányába.

A Financial Times szerint minden munkavállaló minden hónapban tájékoztatást kap munkavégzési helyének adatairól, és ezeket az adatokat a PwC-nél dolgozók karriercoachaival is megosztják majd.

„Januártól havonta kezdjük megosztani önökkel az egyéni munkavégzési helyükre vonatkozó adatoka illetve az elszámolható munkaóráik számát" - tájékoztatta a feljegyzésben Laura Hinton ügyvezető partner a munkavállalókat. „Ez azt a célt szolgálja, hogy az új vállalati politikát igazságosan és következetesen alkalmazzuk."

A munkatársaknak korábban két-három napot kellett az irodában vagy az ügyfelekkel tölteniük.

A The Guardiannek adott nyilatkozatában Hinton azt mondta: „Az új irányelv a munkahét egyensúlyát a személyes kapcsolattartás irányába billenti, ugyanakkor a hibrid munka révén továbbra is rugalmasságot kínálunk.”

A háromnapos politikát megszegő munkavállalóknak meg kell majd indokolniuk, hogy miért nem sikerült betartaniuk az új irányelveket. „Reméljük, hogy informális úton tudunk megoldást találni, mielőtt bármilyen fegyelmi eljárást kezdeményeznénk” - mondta a PwC szóvivője.

Az év elején a rivális cég, az EY elkezdte felülvizsgálni a kártyás irodai belépéseket, hogy nyomon követhesse, milyen gyakran jönnek be az alkalmazottak az irodába.

fotó: freepik

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért szünteti meg a Mol a home office-t?

Megszünteti a Mol az otthoni munkavégzés szabályzatát, és a Mol csoport egészében a rendszeres irodai jelenlét válik alapértelmezett munkavégzési... Teljes cikk

"A munka nem vár" – coworking térrel jönnek a jövő vonatai

Egy floridai vasúttársaság coworking terekké alakítja állomásait és vonatait, hogy az utasok útközben is hatékonyan dolgozhassanak. A távmunka új... Teljes cikk

Le kell szögezni: az irodai kultúra, ahogy eddig ismertük, halott

Navigating Hybrid Work, azaz "a hibrid munka világa" címmel készült kiállítás az angliai Oxford Brookes Egyetem Think Human (Gondolkodj emberként)... Teljes cikk