Bekeményít a PwC: nyomon követik, honnan végzik a munkát az alkalmazottak
A jövőben nyomon követik az alkalmazottak munkavégzési helyét annak érdekében, hogy minden munkavállaló hetente legalább három napot az irodában vagy az ügyfelek telephelyén töltsön - közölte a PwC tanácsadó cég az Egyesült Királyságban (UK) dolgozó munkatársaival a The Guardian cikke szerint.
A könyvelőcég a 26 ezer Egyesült Királyságban dolgozó alkalmazottjának elküldött közleményben bejelentette, hogy elkezdi nyomon követni a dolgozók otthoni munkavégzésének gyakoriságát, illetve azt is, hogy hány elszámolható munkaórát dolgoznak.
A távmunkára vonatkozó szigorítás, amely előírja, hogy a partnereknek és a munkatársaknak idejük 60%-át ügyfelekkel vagy az irodában kell tölteniük, januártól lép életbe.
A PwC szerint ez az új irányvonal elmozdulást jelent a hibrid munkavégzés felől a személyes munkavégzés irányába.
A Financial Times szerint minden munkavállaló minden hónapban tájékoztatást kap munkavégzési helyének adatairól, és ezeket az adatokat a PwC-nél dolgozók karriercoachaival is megosztják majd.
„Januártól havonta kezdjük megosztani önökkel az egyéni munkavégzési helyükre vonatkozó adatoka illetve az elszámolható munkaóráik számát" - tájékoztatta a feljegyzésben Laura Hinton ügyvezető partner a munkavállalókat. „Ez azt a célt szolgálja, hogy az új vállalati politikát igazságosan és következetesen alkalmazzuk."
A munkatársaknak korábban két-három napot kellett az irodában vagy az ügyfelekkel tölteniük.
A The Guardiannek adott nyilatkozatában Hinton azt mondta: „Az új irányelv a munkahét egyensúlyát a személyes kapcsolattartás irányába billenti, ugyanakkor a hibrid munka révén továbbra is rugalmasságot kínálunk.”
A háromnapos politikát megszegő munkavállalóknak meg kell majd indokolniuk, hogy miért nem sikerült betartaniuk az új irányelveket. „Reméljük, hogy informális úton tudunk megoldást találni, mielőtt bármilyen fegyelmi eljárást kezdeményeznénk” - mondta a PwC szóvivője.
Az év elején a rivális cég, az EY elkezdte felülvizsgálni a kártyás irodai belépéseket, hogy nyomon követhesse, milyen gyakran jönnek be az alkalmazottak az irodába.
fotó: freepik
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Miközben egyre több cég visszaterelné dolgozóit az irodába, milliók keresnek olyan munkahelyet, ahova nem kell bejárni. A rugalmas időbeosztás, a... Teljes cikk
Óvatosabbak lettek a cégek a szellemi munkavállalók felvételében: kivárnak vagy sokszor csak projekt alapon alkalmaznak, a hirdetések száma is... Teljes cikk
Miközben világszerte egyre több vállalat próbálja visszarendezni a munkavégzést az irodai keretek közé, a Grant Thornton Magyarország... Teljes cikk
- Az e-mail és az ingázás halála? - Erre számít alfa generáció a munka világában 1 hónapja
- Luxusfizetés, nulla bejárás, szabad délutánok – így dolgozik a jövő embere? 1 hónapja
- Lebuktat a WIFI: mostantól pontosan lehet tudni, ki honnan dolgozik 2 hónapja
- Dolgozz bárhonnan 30 napot, több hónapos apaszabi, élethelyzethez alkalmazkodó rugalmas munkavégzés 2 hónapja
- Távmunka vagy home office? Akár több tízezer forint múlhat a helyes besoroláson 2 hónapja
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 2 hónapja
- Miért bukhatnak el a cégek, ha erőltetik az irodai visszatérést? 2 hónapja
- Kiderült, mitől lesz ideális egy iroda 2025-ben 3 hónapja
- A távmunkát támogató vállalatok nagy része magas termelékenységről számol be 3 hónapja
- A flexibilis irodáké a jövő? 3 hónapja
- Sok részmunkaidős dolgozó visszatérne a munkába a hibrid munkarend miatt 3 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja