kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Belső kommunikációról HR-eseknek

A munkavállalóinkkal való párbeszéd az employer branding része. Kiváló eszköz arra, hogy megerősítsük azokat az üzeneteket, amelyeket a külső kommunikációban megfogalmazunk magunkról. Ezért érdemes tudatosan foglalkozni vele, írja Mucsi Boglárka a Fenntartható HR blogjában.

A legtöbb cégnél a belső kommunikáció csak egyfajta utógondolat, nincs mögötte átgondolt stratégia. Pedig érdemes tudatosan foglalkozni vele, hiszen “azzal is kommunikálunk, ha nem kommunikálunk”. A munkavállalóinkkal való párbeszéd ráadásul az employer branding része. Kiváló eszköz arra, hogy megerősítsük azokat az értékeket, üzeneteket, amelyeket a külső kommunikációban megfogalmaz(t)unk magunkról. A nálunk dolgozó szakemberek elköteleződése múlhat azon, vajon hitelesen tudunk-e megjelenni előttük akkor is, ha már házon belül vannak.

A belső kommunikáció a legtöbb helyen a HR sokadik feladata

Előfordul, hogy egy multinacionális cégnél van egy központi marketing csapat, akik elkészítik a hivatalos anyagokat, azonban, ha ők nincsenek helyben, fennáll a veszélye annak, hogy torzul az üzenet. Ennek egyszerűen az az oka, hogy bizonyos dolgokhoz ott kell lenni - hogy tudjuk, milyen a hangulat, milyen kapcsolatban vannak egymással a munkatársak, milyen problémák vannak éppen a mindennapi működésben. Képzeljük csak el, mennyire visszás, ha a vezetőség rendkívüli túlórát rendel el, majd öt perc múlva megérkezik a színes-szagos marketing e-mail arról, hogy "juhúúú, családbarát munkahely díjat nyertünk!"

Ezért aztán jó ötlet, ha telephelyenként van egy dedikált felelőse a belső kommunikációnak, de mihez kezdjünk, ha HR-esként éppen a mi munkaköri leírásunkban landol a feladat? Pánikra semmi ok. Ahhoz, hogy jó munkát végezzünk, nem kell marketing gurunak lennünk - de jól jöhet, ha el tudunk lesni tőlük egy-egy fogást.

A cikk folytatásához kattintson a linkre.



  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk

Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok

Az interaktív kommunikáció és a nyitottság is elengedhetetlen, ha egy el szeretne érni egy Z generációs fiatalt. Teljes cikk

Idén a fizetések még az eddiginél is fontosabbak lesznek

Immár harmadik éve készíti el munkavállalói visszajelzések alapján a legjobb munkahelyek – Top Employers – listáját a Munkahelyeink.hu. A ma... Teljes cikk