Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 éve

Családi vállalkozások a nagy kérdés előtt: átadni, eladni vagy továbbvinni?

"Segítség, megöregedtem! De mi lesz a családi vállalkozásommal?" A rendszerváltás után alapított családi üzleteket a generációváltás problémája ezekben az években állítja igazi próbatétel elé - áll a portálunknak eljuttatott sajtóanyagban.

Miként korábbi, családi vállalkozásokról szóló sorozatunkból már jól tudhatja az olvasó, hogy a GDP 70-90 százalékát szinte mindenütt a családi vállalkozások adják, a rendszerváltás után alapított családi cégek mostanában szembesülnek az utódlás problémájával, amely akár végveszélybe is sodorhatja őket. A 90-es évek elején alakult családi vállalkozások alapítói ebben az évtizedben érik el azt a kort, amely miatt már vállalkozásuk átadását kell megszervezniük. Az azonban már korántsem biztos, hogy megfelelő örököst találnak.

A magyar üzleti életben akadnak pozitív, a generációváltás problémáját orvosolni képes példák. Szűcs Károly, az egyik hazai, családi tulajdonban lévő építőipari vállalkozás vezetője idén januárban állt cégük élére. Elmondása szerint édesapjának nagy szerepe volt abban, hogy műszaki érdeklődését végül a családi vállalkozásban kamatoztassa.

Károly több évnyi üzletfejlesztéssel és -vezetéssel a háta mögött fokozatosan veszi át a családi vállalkozást, melynél a fő kihívást a kapcsolati tőke "átörökítése" jelenti. - Ez bizalmi kérdés, nagyon fontos, hogy ki kit ismer személyesen. Elengedhetetlen, hogy saját kapcsolati tőkét alakítsunk ki - mondja a cégvezető. - Ebben óriási szerepe van a tudatos üzleti kapcsolatépítésnek, az üzleti közösségnek, ahová heti rendszerességgel járok. A bizalmon alapuló kapcsolatok segítségével itt egy lehetőségekkel teli kontinensre csöppentem. Másfél év alatt határozottságot, önbizalmat adtak nekem, illetve javult a fellépő- és kapcsolatteremtő készségem a heti ritmusban fenntartott tudatos networking tevékenységnek köszönhetően - mondta Szabó Károly.

A heti rendszerességgel üzleti találkozókat szervező, profi üzleti közösséget és jutalékmentes ajánlásokat generáló Business Network International (BNI) nem csak az utódlás problémájával szembenéző családi vállalkozások számára kínál kiváló terepet a fejlődéshez. Az "Aki ad, az nyer!®" üzleti modell a kis- és középvállalkozások számára jelentős árbevétel-növekedést és széles körű kapcsolatépítési lehetőségeket kínál - derül ki a lapunknak eljuttatott közleményből.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Orbán Viktor szerint a kormány a munkások oldalán áll

A munkaidő-beosztás önkéntes megváltoztatásáról szóló törvény a munkások érdekét szolgálja - jelentette ki a miniszterelnök az Országházban... Teljes cikk

Továbbra is hevesen vitáznak a túlóratörvényről a Parlamentben

Nem csillapodtak az indulatok a munka törvénykönyvének a munkaidő-beosztás önkéntes megváltoztatásáról szóló módosítását kezdeményező... Teljes cikk

Száz euróval emelik a minimálbért Franciaországban

Megemelik a minimálbért, továbbá ezentúl az 1200 eurós nyugdíj után fizetendő járulékokat csak a 2000 euró feletti juttatásnál kell megfizetni... Teljes cikk

Kovács Imre bekerült a Rail Cargo Group igazgatóságába

Kovács Imrét, a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. elnök-vezérigazgatóját a Rail Cargo Austria AG igazgatósági tagjává nevezte ki az ÖBB (Osztrák... Teljes cikk

Kedden is folytatódnak a szakszervezetek forgalomlassító akciói

Eltorlaszolhatják a gyárkapukat is, és felkeresnék egyenként a fideszes képviselőket a túlóratörvény ellen tiltakozva. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár