Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 9 hónapja

Diákmunkást keresel? Íme pár tipp, hogy biztosan jól hirdesd!

A Hive Creative megvizsgálta a Neticle segítségével az Y és Z generáció számára kínált gyakornoki és diákmunka lehetőségek hirdetéseit a közösségi térben. Az ő esetükben az a helyzet, hogy szinte már lételemük a social, ezzel kelnek és fekszenek, ezt lélegzik. Így elég kézenfekvő olyan közegben megcélozni őket, amelyben otthon érzik magukat, nemde?

images

Ezek voltak az elmúlt év eredményei:

A grafikon is szépen alátámasztja, hogy a közösségi média toborzási célokra való használata egy létező, egyre inkább erősödő trend a gyakornoki és diákmunkák szegmensében is. Amikor kiposztoljuk viszont vadiúj, diákoknak szánt pozíciónkat, érdemes figyelnünk arra, hogy az év
folyamán szezonális hatások jelentkeznek a hirdetések számát illetően. Emiatt például, a nagyobb vizibilitás érdekében, amennyiben van rá lehetőségünk érdemes hamarabb észlelni, és már pl. a decemberi időszakban elkezdni a pozícióhirdetést, nehogy elvesszen a bejegyzésünk a hatalmas januári posztrengetegben.

Attól függően, hogy milyen típusú munkát szeretnénk posztolni, jó, ha azt is tudjuk, hogy ezek a szezonális hatások, a januári általános csúcs kivételével, különbözőek a gyakornoki pozíciók (szakmai tapasztalatot garantáló munkalehetőség) és a tradicionálisan diákmunkaként emlegetett pozíciók (alkalmi, vagy szaktudást nem igénylő munkák) esetében.

A diákmunkákat illetően nyilvánvalóan kissé hangsúlyosabb a nyári időszak, míg a gyakornoki pozíciók esetében az őszi-téli félév az, ami inkább kiemelkedő aktivitást mutat e téren, leginkább újévi fókusszal. Amennyiben mégis kénytelenek vagyunk a csúcsidőszakban posztolni, győződjünk meg arról, hogy bejegyzésünk és/vagy hirdetésünk kiemelkedjen az összes többi közül.

Hol posztoljunk és hogyan?

Megvizsgálták azt is, melyek azok a platformok, amelyeket leginkább használnak a munkáltatók diákmunkás vagy gyakornoki álláshirdetési célokra. Nem meglepő, de a Facebook került ki a közösségi csatornák abszolút nyerteseként, amit leginkább a tematikus csoportokban rejlő, célzott posztolási lehetőséggel tudunk magyarázni.

Ha a Facebook mellett döntünk, mindenképpen érdemes cégünk profilján is megjeleníteni a nyitott pozíciót (hiszen így leghűségesebb követőinket tudjuk első kézből informálni), de egy jól megválasztott csoportban már szűrten érhetjük el a célcsoportunkat, növelve a poszttal való interakciók és a releváns jelentkezések számát.

Témánk szempontjából különösen nagy jelentőségűek pl. a „Pályakezdőknek is szóló állások, gyakornoki munkák” vagy a „Diákmunkák Budapesten” c. Facebook csoportok.

Amennyiben költségvetésünk engedi, használjuk a Facebook hirdetési lehetőségeit álláshirdetési célokra, hiszen ezzel a módszerrel szintén tetszőleges szempontok alapján szűkíthetjük a célcsoportjainkat. Plusz, ily módon az Y és Z generáció által gyakran használt Instagram felületére is
kikerülhetnek hirdetéseink.. A grafikonunkon továbbá az is jól látható, hogy a témánkkal kapcsolatban megjelenő tartalmak meglehetősen pozitív megítélésben részesülnek az összes többi, e szempontból semlegesebb platformmal szemben.

Az érzelmekben van a kulcs

A 3. ábrán látható, hogy a gyakornoki álláshirdetéseket egy sokkal inkább pozitívabb érzelmi megítélés jellemzi, mint a diákmunkák hirdetéseit. Ez köszönhető pl. a gyakornoki lehetőségek motiváló és dinamikus szövegezésének, amit az ifjú álláskeresők szívesen olvasnak és elismerően
kommentelnek. Ezzel ellentétben diákmunkák hirdetésében még van mit fejlődnie a webnek. Itt a pozíciók szövegezése általánosan mondhatni kevésbé intenzív, monotonabb és tényszerűbb, ami nagyrészt semleges, esetenként negatívabb érzelmeket vált ki az internetezőkből. A diákok könnyen, érdektelenül tovább görgethetnek, anélkül, hogy tudatosodna bennük a hirdetésünk tartalma.

Érdemes lehet tehát kicsit hirdetésünkkel kiemelkedni a tömegből és megtörni ezt az érzelmi csendet. Figyelemfelkeltő hatás érdekében bátran használjunk képeket, videókat, mémeket, gifeket, bármilyen kreatív tartalmat.

Ne feledkezzünk meg az egyensúlyról sem! Fontos, hogy felhívásunkkal transzparensek maradjunk, ne ígérjünk többet, mint amit pozíciónkkal valójában nyújtani tudunk a diákok számára. Hiszen pontosan ez a csalódottságérzet az, ami a fiatalok rosszalló, dühvel teli online visszajelzéseit generálja, amik a közösségi térben vírusként terjedve, pillanatok alatt odavághatják a munkáltatói márkánkat a jövő generációi előtt.

Kép: Pixabay
Hive Creative
Follow hrportal_hu on Twitter

Versenyelőnyhöz juttat az adatelemzés

Manapság másodpercenként több millió adat keletkezik, kérdés, hogy számunkra milyen hasznos információkat vagyunk képesek kinyerni belőlük. Az adatok abban segítenek, hogy megérzéseinket megerősítsék vagy további elemzésre sarkalljanak, mondja Ilcsik Dániel. A Nextent adatelemzője az Adatra Fel! konferencián arról fog beszélni, hogy az adatbányász eszközöknek milyen szerepe van a megtartásban. tovább..

További cikkek
Most egy IX. kerületi gimnáziumban mondott fel 15 tanár

Egy újabb botrányos igazgatóválasztás miatt áll a bál, ezúttal a IX. kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnáziumban. Teljes cikk

A parlamentekben is éri zaklatás a nőket

A női politikusok és parlamenti dolgozók fele állítja, hogy érte már zaklatás vagy fenyegették meg nemi erőszakkal. Mindezt úgy, hogy közben a... Teljes cikk

Riválisa ügyfeleit próbálta lenyúlni az Amazon

Az Amazon emberei visszaéltek a versenytárs levelezőrendszerével, a rivális eBay eleadóival vették fel a kapcsolatot. Ezzel piaci szabályokat is sértettek. Teljes cikk

Vártnál nagyobb mértékben csökkent a munkanélküli segélyt kérők száma az Egyesült Államokban

Elemzők által vártnál nagyobb mértékben csökkent az első alkalommal munkanélküli segélyért folyamodók száma a múlt héten az Egyesült Államokban. Teljes cikk

A BMW üzemi tanácsai is nyitottak a debreceni beruházásra

A BMW üzemi tanácsai is nyitottak arra, hogy a vállalat autógyárat építsen Debrecenben - mondta Palkovics László innovációs és technológiai... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár