Diákmunkást keresel? Íme pár tipp, hogy biztosan jól hirdesd!
A Hive Creative megvizsgálta a Neticle segítségével az Y és Z generáció számára kínált gyakornoki és diákmunka lehetőségek hirdetéseit a közösségi térben. Az ő esetükben az a helyzet, hogy szinte már lételemük a social, ezzel kelnek és fekszenek, ezt lélegzik. Így elég kézenfekvő olyan közegben megcélozni őket, amelyben otthon érzik magukat, nemde?
A grafikon is szépen alátámasztja, hogy a közösségi média toborzási célokra való használata egy létező, egyre inkább erősödő trend a gyakornoki és diákmunkák szegmensében is. Amikor kiposztoljuk viszont vadiúj, diákoknak szánt pozíciónkat, érdemes figyelnünk arra, hogy az év
folyamán szezonális hatások jelentkeznek a hirdetések számát illetően. Emiatt például, a nagyobb vizibilitás érdekében, amennyiben van rá lehetőségünk érdemes hamarabb észlelni, és már pl. a decemberi időszakban elkezdni a pozícióhirdetést, nehogy elvesszen a bejegyzésünk a hatalmas januári posztrengetegben.

Attól függően, hogy milyen típusú munkát szeretnénk posztolni, jó, ha azt is tudjuk, hogy ezek a szezonális hatások, a januári általános csúcs kivételével, különbözőek a gyakornoki pozíciók (szakmai tapasztalatot garantáló munkalehetőség) és a tradicionálisan diákmunkaként emlegetett pozíciók (alkalmi, vagy szaktudást nem igénylő munkák) esetében.
A diákmunkákat illetően nyilvánvalóan kissé hangsúlyosabb a nyári időszak, míg a gyakornoki pozíciók esetében az őszi-téli félév az, ami inkább kiemelkedő aktivitást mutat e téren, leginkább újévi fókusszal. Amennyiben mégis kénytelenek vagyunk a csúcsidőszakban posztolni, győződjünk meg arról, hogy bejegyzésünk és/vagy hirdetésünk kiemelkedjen az összes többi közül.
Hol posztoljunk és hogyan?
Megvizsgálták azt is, melyek azok a platformok, amelyeket leginkább használnak a munkáltatók diákmunkás vagy gyakornoki álláshirdetési célokra. Nem meglepő, de a Facebook került ki a közösségi csatornák abszolút nyerteseként, amit leginkább a tematikus csoportokban rejlő, célzott posztolási lehetőséggel tudunk magyarázni.

Ha a Facebook mellett döntünk, mindenképpen érdemes cégünk profilján is megjeleníteni a nyitott pozíciót (hiszen így leghűségesebb követőinket tudjuk első kézből informálni), de egy jól megválasztott csoportban már szűrten érhetjük el a célcsoportunkat, növelve a poszttal való interakciók és a releváns jelentkezések számát.
Témánk szempontjából különösen nagy jelentőségűek pl. a „Pályakezdőknek is szóló állások, gyakornoki munkák” vagy a „Diákmunkák Budapesten” c. Facebook csoportok.
Amennyiben költségvetésünk engedi, használjuk a Facebook hirdetési lehetőségeit álláshirdetési célokra, hiszen ezzel a módszerrel szintén tetszőleges szempontok alapján szűkíthetjük a célcsoportjainkat. Plusz, ily módon az Y és Z generáció által gyakran használt Instagram felületére is
kikerülhetnek hirdetéseink.. A grafikonunkon továbbá az is jól látható, hogy a témánkkal kapcsolatban megjelenő tartalmak meglehetősen pozitív megítélésben részesülnek az összes többi, e szempontból semlegesebb platformmal szemben.
Az érzelmekben van a kulcs

A 3. ábrán látható, hogy a gyakornoki álláshirdetéseket egy sokkal inkább pozitívabb érzelmi megítélés jellemzi, mint a diákmunkák hirdetéseit. Ez köszönhető pl. a gyakornoki lehetőségek motiváló és dinamikus szövegezésének, amit az ifjú álláskeresők szívesen olvasnak és elismerően
kommentelnek. Ezzel ellentétben diákmunkák hirdetésében még van mit fejlődnie a webnek. Itt a pozíciók szövegezése általánosan mondhatni kevésbé intenzív, monotonabb és tényszerűbb, ami nagyrészt semleges, esetenként negatívabb érzelmeket vált ki az internetezőkből. A diákok könnyen, érdektelenül tovább görgethetnek, anélkül, hogy tudatosodna bennük a hirdetésünk tartalma.
Érdemes lehet tehát kicsit hirdetésünkkel kiemelkedni a tömegből és megtörni ezt az érzelmi csendet. Figyelemfelkeltő hatás érdekében bátran használjunk képeket, videókat, mémeket, gifeket, bármilyen kreatív tartalmat.
Ne feledkezzünk meg az egyensúlyról sem! Fontos, hogy felhívásunkkal transzparensek maradjunk, ne ígérjünk többet, mint amit pozíciónkkal valójában nyújtani tudunk a diákok számára. Hiszen pontosan ez a csalódottságérzet az, ami a fiatalok rosszalló, dühvel teli online visszajelzéseit generálja, amik a közösségi térben vírusként terjedve, pillanatok alatt odavághatják a munkáltatói márkánkat a jövő generációi előtt.
Kép: Pixabay
Hive Creative
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az EU bértranszparencia irányelv bevezetése minőségileg új lépést jelent a fizetések átláthatóságát illetően, de aki akart, eddig is képet... Teljes cikk
Júniusról júliusra a MÁV-tól eltűnt 1800 munkavállaló, míg a GYSEV-nél megjelent közel 1600 fő. Ez volt a legnagyobb létszámmozgás, aminek... Teljes cikk
Az automatizáció és a mesterséges intelligencia a marketinges szakmát is jelentősen formálja. Hogyan alakultak a fizetések olyan pozíciókban, mint a... Teljes cikk
- Hogyan hangoljuk össze az X, Y, Z és alfa generáció elvárásait a munkahelyen? 7 napja
- Nincs szorgalmas vagy lusta generáció - a Z a közös élményt keresi és nem akar belehalni a munkába 1 hete
- Életre szóló hűség nincs: Z generációsok a munkaadókról 2 hete
- Már most keresik a diákokat a karácsonyi szezonra – ennyit lehet keresni 3 hete
- Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány 1 hónapja
- "Kiégtünk, mielőtt elkezdtünk volna élni" – A Z generáció fele már most túl fáradt a munkához 1 hónapja
- Így szólítsd meg a Z generációs kékgalléros munkaerőt 1 hónapja
- Csökken az újságírószakma vonzereje - avagy mit üzennek a média szakos diákok? 2 hónapja
- A vezetők többsége szerint a Z generáció a legnehezebben motiválható generáció a munkahelyen 2 hónapja
- Meghallgattuk helyetted a hazai HR podcastokat – és most elmondjuk, melyik éri meg az idődet! 2 hónapja
- Szezonális munka, vagy hosszútávú karrier? Képes egy diák egész évben dolgozni? 2 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?