kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 2 éve

Digitalizációs fejlesztési és szabályozási munkacsoport alakult

A most létrejött Digitalizációs fejlesztési és szabályozási munkacsoport egyik feladata, hogy az Országgyűlés őszi ülésszakára egy banki digitalizációs szabályozási törvénycsomag-tervezetet készítsen elő annak érdekében, hogy az ügyfelek a pénzügyi szolgáltatásaik igénybevételekor már a közeljövőben biztonságos és költséghatékony, egyben a 21. századi elvárásoknak is megfelelni képes gyors és ügyfélbarát eljárásokkal találkozzanak.

Július 15-én megalakult és egyben megtartotta első ülését a Digitalizációs fejlesztési és szabályozási munkacsoport, amelynek szándéka, hogy hatékonyan előmozdítsa egy európai szinten versenyképes, a digitalizációban élen járó, a társadalmi és üzleti elvárásokat magas szinten kiszolgáló, innovatív pénzügyi szektor kialakulását - közölte Túri Anikó, a munkacsoport vezetője, pénzügyi és gazdasági jogi szabályozásért, valamint az állami vagyonért és postaügyért felelős államtitkár.

A bankközi munkacsoport munkájában a Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter munkaszervezetén túl a Magyar Nemzeti Bank (MNB), a Magyar Bankszövetség, valamint olyan meghatározó pénzpiaci szereplők vezető képviselői vesznek részt, mint az OTP Bank, a Magyar Bankholding vagy a Gránit Bank.

Bár a pénzügyi szektor szereplői már napjainkban is élen járnak a digitalizáció elterjesztésében, és az online pénzügyi szolgáltatások igénybevétele is egyre elterjedtebb Magyarországon, a versenyképesség és a szolgáltatási színvonal további fokozása érdekében elengedhetetlenül szükséges, hogy az érintett szabályozó szervezetek és piaci szereplők rendszeresen és formalizált keretek között közösen jelöljék ki a további lehetséges fejlesztési irányokat, továbbá együtt tegyenek javaslatokat a jelentkező adminisztratív akadályok felszámolására.

A munkacsoport egyik feladata, hogy az Országgyűlés őszi ülésszakára egy banki digitalizációs szabályozási törvénycsomag-tervezetet készítsen elő annak érdekében, hogy az ügyfelek a pénzügyi szolgáltatásaik igénybevételekor már a közeljövőben biztonságos és költséghatékony, egyben a 21. századi elvárásoknak is megfelelni képes gyors és ügyfélbarát eljárásokkal találkozzanak.

  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Vajon megtaláljuk az egyensúlyt az ember és az AI között? - avagy az AI emberi arca

Vajon mit tartogat 2024-ben a mesterséges intelligencia? 2023-ban minden eseményen téma volt az AI és ember kapcsolata, hatása egymásra. HR szempontból... Teljes cikk

Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk

Iskolapadba ültetheti a vezetőket a mesterséges intelligencia forradalma

A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt.... Teljes cikk