kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

E-learning

A hagyományos tantermi képzéssel szemben, az információ technológia fejlődésével, az erőforrások hatékony kihasználása érdekében létrejött távoktatási forma, melynek lényege, hogy a tananyag elektronikus hálózaton jut el a hallgatóhoz. Átviteli közegei az internet és az intranet hálózatok.

A e-learning tanulási módszer két fő formája a szinkron és az aszinkron e-learning. Megvalósításának feltétele a számítógépes ellátottság, a széleskörű Internet/intranet elérés és az e-learning szerverstruktúra.

Az e-learning lehetővé teszi a tanulók számára, hogy saját tanulási stílusuknak, tempójuknak, érdeklődésüknek és előzetes tudásuknak megfelelően válasszák ki a tananyagot, a módszert és a szintet. Az e-learning adaptív, differenciált és individualizált tanulást tesz lehetővé. Elősegíti a tanulók önállóságát, felelősségét, kreativitását és problémamegoldó képességét. Az e-learningben a tanulók aktív résztvevői és alakítói a tanulási folyamatnak, nem pedig passzív befogadói a tanítói utasításoknak.

Az e-learning lehetőséget ad a tanulók közötti együttműködésre, kommunikációra, interakcióra és reflektálásra. Az e-learningben a tanulók nem csak a tanártól, hanem egymástól is tanulhatnak, megoszthatják a tapasztalataikat, véleményüket, ötleteiket, kritikájukat és támogatásukat.

Az e-learning használja a multimédiás, interaktív és multimodális eszközöket és tartalmakat, amelyek növelik a tanulók érdeklődését, figyelmét, motivációját és emlékezetét. Az e-learningben a tanulók vizuálisan, auditívan, kinetikusan és verbálisan is tanulhatnak, és különböző médiumokat használhatnak, mint például szöveg, kép, hang, videó, animáció, szimuláció, játék stb.

Az e-learning előnyei:

  • Csökkennek az oktatáshoz, képzéshez kapcsolódó járulékos (pl.: utazás, szállás) és adminisztrációs költségek.
  • Hatékonyabb és eredményesebb a képzés, mivel jobban igazodhat az egyéni tanulási módszerhez és képzési szükségletekhez, testreszabottá válik a tudásátadás
  • Felgyorsul a tudásátadás, ezáltal gyorsabb a válasz a versenytársak lépéseire, hamarabb piacra kerülhetnek a termékek, stb.
  • Globális hozzáférés a tudáshoz (időben és térben).
  • Az oktatási tartalom folyamatosan bővíthető és könnyen frissíthető.
  • A tanulási folyamat nyomon követhető és a megszerzett tudás számonkérhető.
  • A tanulás bárhol, bármikor saját ütemben folytatható.
  • Az elektronikus oktatás és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások a vállalati kultúrába beépülnek és motivációs tényezőként hatnak.
  • A munkatársak motiváltabbak, mivel átérzik, hogy saját szakmai fejlődésüket ők irányítják egy önkiszolgáló felületen keresztül
  • Interaktívabb, mint a hagyományos tantermi képzés.
  • Felkészíti a tanulókat a távoli jövőre, ahol a távoli munka és a digitális kommunikáció egyre fontosabb lesz.
  • Fejleszti a tanulók önálló, felelős, kreatív és problémamegoldó képességeit.

Az e-learning hátrányai:

  • Az oktatás személytelenebb.
  • Megnehezíti a tanulók közötti interakciót, amelynek különösen a felnőttoktatásban nagy szerepe van.
  • Nincs meg a résztvevők közötti szociális kapcsolat és informális kommunikáció.
  • Kezdeti beruházási költsége és a tartalom kifejlesztésének költsége magasabb.
  • Nagy ellenállás jelentkezhet egyes vezetők, csoportok vagy egyének részéről, amelyet kezelni kell.
  • Az önálló tanulás kultúráját meg kell tanulnunk.
  • A tanulók könnyen elveszíthetik az érdeklődésüket, a motivációjukat és a fegyelmüket, ha nincs megfelelő támogatás és visszajelzés.
  • A tanulók számára szükséges a megfelelő technikai felszereltség, internetkapcsolat, informatikai ismeret és digitális kompetencia.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Gazdaságilag nem aktívak

Gazdaságilag nem aktívak azok, akik nem sorolhatók sem a foglalkoztatottak, sem a munkanélküliek csoportjába. Teljes cikk

Munkanélküliségi ráta

A munkanélkülieknek a gazdaságilag aktív népességen belüli aránya. Teljes cikk

Aktivitási arány

A gazdaságilag aktívak aránya a népességen belül azt mutatja meg, hogy a népesség hány százaléka vesz részt a munkaerőpiacon, azaz a... Teljes cikk