kapubanner for mobile
Gyimóthy Éva
Megjelent: 10 éve
A szerzőről ▼

Egy életérzést jelent itt dolgozni

A Coca-Colánál horizontálisan és vertikálisan is határtalanok a lehetőségek, legyen szó a különböző márkákról vagy munkaterületekről, az előrelépést tekintve pedig az atlantai központba jutás sem elérhetetlen vállalkozás, épp az átszervezés során került oda magyar kolléga - mondta a HR Portálnak Niklós László. A szakember június óta vezeti a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft-t, de csaknem húsz éve csatlakozott a csapathoz. Kinevezése egybeesett a cég működési rendszerének átszervezésével, a személyi változásokkal. A vezető a hazai munkakultúrába beépítené az újdonságokra, a változásokra való nyitottságot, az elfogadást, és az alkalmazkodást.

images

Húsz év alatt számos különböző pozíciót töltött be márkamenedzsment és üzletfejlesztési területeken. Az elmúlt három évben a Nestea nemzetközi marketing és kereskedelmi vezetőjeként a közép- és dél-európai régióért, valamint az orosz piacért felelt a részben Coca-Cola rendszerhez tartozó BPW vállalatnál. Milyen érzés volt, amikor kinevezték az atlantai világcég magyar leányvállalatának az élére?

A karrierem alakulása a Coca-Cola vállalathoz kötődik, itt kezdtem a pályafutásomat, több területen kipróbálhattam magam, fejlődtem, és most az egyik legnagyobb, legikonikusabb világcég hazai leányvállalatát vezetem. Ez szép ívet ad a pályámnak, és természetesen roppant megtisztelő feladat.

A kinevezésem egyébként egybeesett a Coca-Cola működési rendszerének bizonyos átszervezésével, amelyben a lokális piacok, a helyi döntések fontosabb szerepet kaptak. A magyar csapatban is változások voltak, főként azért, mert az itt dolgozó szakemberek közül többen előre léptek és nemzetközi pozíciókba kerültek, de szervezeti átalakulás is történt.

Ami pedig a személyes érzéseimet illeti; jó volt hazajönni, jó újra itthon dolgozni, jó csapatot építeni, és élére állni olyan nagy horderejű változásoknak, amelyek több évre meghatározzák majd a vállalat és a vezető márkánk stratégiáját.

Milyen Nyugat-Európában dolgozni egy hatalmas szervezet tagjaként?

Az előző pozíciómban a Nestea márkán dolgoztam, és Svájctól Oroszországig 28 országért voltam felelős a sales és marketing területeken. Ebben a legnagyobb kihívást az jelentette számomra, hogy az egymástól nagyon eltérő kultúrájú és fogyasztási szokású országokban a sajátosságaiknak megfelelő megoldásokat tudjak találni a folyamatosan változó piaci helyzetre.

Mi a magyar és nyugat-európai cégkultúrák közti legnagyobb különbség? Mit volt nehéz egy svájci környezetben megszokni?

Aki egy ekkora vállalatnál dolgozik, annak a nemzetközi környezet nem szokatlan, de mégis csak külföldön éltem a családommal, annak minden előnyével és hátrányával. Ami a munkát illeti, egyértelműen az előbbi volt a hangsúlyosabb. 13 különböző országból érkező kollégával dolgoztam együtt Zürichben. Az eltérő szemléletmódokból pedig rengeteget lehetett tanulni. Mindannyiunk hozott otthonról olyat, ami a másik számára új és hasznos volt.

Mi az, amit ebből „hazahozott” és itthon is bevezetne?

Az újdonságokra, a változásokra való nyitottság, az elfogadás, az alkalmazkodás, a más szempontú megközelítések számbavétele egy-egy megoldás megtalálásánál. Szerintem ezek mind-mind olyan tulajdonságok, amelyek itthon is elengedhetetlenül szükségesek ahhoz, hogy az állandóan változó piaci környezetben is meg tudjuk tartani a versenyelőnyünket.

Mi tartotta a Coca-Cola Magyarországnál ilyen sok évig?

Az egészen pontosan tizennyolc év valóban nagyon soknak tűnik, de ez idő alatt annyiféle márkán és pozícióban dolgoztam, hogy szinte olyan, mintha 5-6 munkahelyem lett volna. Többek között ezért is olyan vonzó ez a cég, mert az állandó fejlődési lehetőségen kívül maga a szervezet és a feladatok is változnak, fejlődnek, így többféle dologban kipróbálhatja magát az ember.
Niklós László annyi pozícióban dolgozott a cégnél, mintha 5-6 munkahelye lett volna

Miért van az, hogy időről időre vannak olyan szakemberek, akik több év után visszatérnek a céghez?

Részben azért, amit az előbb mondtam, mert nemcsak előrelépést, hanem változatosságot is nyújt a cég. Másrészt pedig – és gondolom ezzel kollégáim is így vannak – tényleg van varázsa annak, ha egy ilyen ismert és nagy múltú, ikonikus vállalatnál és márkán lehet dolgozni.

Milyen változások zajlottak, zajlanak a Coca-Cola rendszerben, és ez milyen hatással van a magyar szervezetre?

Tavaly lezajlott egy átszervezés a rendszerben. Európában két nagy üzleti egységet alakítottak ki. A helyi döntéshozatalnak és a globális tervek helyi adaptációjának nagyobb jelentősége lett a központi intézkedésekkel szemben, ami a sajátosságokhoz való gyors alkalmazkodást és a döntéshozás felgyorsítását segíti elő. Egy új marketing vezetői pozíció is létrejött a magyar csapatban, ami a márkamenedzserek munkáját fogja össze. Emellett létrehoztunk egy üzletfejlesztési pozíciót is, ami a márkastratégiát és a bolti végrehajtást hangolja össze. Általánosságban elmondható, hogy a helyi leányvállalatok vezetői több információval bírnak arról, hogy mi zajlik a márkákon, mint eddig.

Volt létszámmozgás az elmúlt évben? Ha igen, mekkora és mi volt az oka?

A helyi csapat létszáma nem változott, de személyi változások történtek. Az ok az előbb említett szervezeti átalakulás, az új marketing vezetői státusz és a nemzetközi pozíciókba avanzsált munkatársak megüresedett helyének betöltése volt.

Miért vonzó a Coca-Cola Magyarország mint munkahely?

Szerintem az én személyes példám is megadja a választ a kérdésére. Azért, mert a világ egyik legismertebb és legprogresszívebb vállalatánál próbálhatja ki magát az ember akár több területen és akár a nemzetközi előmenetel reményében is. Hogy úgy mondjam, horizontálisan és vertikálisan is határtalanok a lehetőségek, legyen szó a különböző márkákról vagy munkaterületekről, az előrelépést tekintve pedig az atlantai központba jutás sem elérhetetlen vállalkozás, épp az átszervezés során került oda magyar kolléga.

Mit tesz a Coca-Cola a tehetséges fiatal munkaerő felkutatásáért, megtartásáért, az Y-generáció számára miért vonzó munkahely a Cola, milyen speciális juttatások vannak a cégnél?

Természetesen mi is nyitott szemmel járunk, ha tehetséges kollégák felkutatásáról van szó. Jelenleg kisebb közösségben dolgozunk, szoros csapatmunkában, így nagyon fontos, hogy ne csak a szakmai tudás, hanem a személyiség is tökéletesen illeszkedjen a márkához. A Coca-Cola cégnél dolgozni egy komplex életérzést jelent. Nemcsak szakmailag ad felbecsülhetetlen hozzájárulást és tapasztalatot a vállalat, hanem különösen nagy hangsúlyt fektet a kreativitás megélésére és növelésére, ennek minden szabadságával és rugalmasságával együtt. Nálunk nem a munkaidő és a hely számít, hanem hogy a projektek haladjanak. Ezt nem is kell kihangsúlyozni, hiszen ebben a csapatban dolgozni már önmagában annyi élményt jelent, hogy sokszor inkább arra kell ügyelni, hogy a kollégák tényleg kapcsoljanak ki szabadidejükben, és ne egy újabb lehetőségen gondolkodjanak. A Y-generáció számára külön pozícióink vannak, mint például a közösségi médiával foglalkozó csapatunk, de összességében véve nagyon fiatal az átlagéletkor, márkamenedzseri pozícióban is van nálunk 25 éves szakember. Számunkra különösen fontos ennek a generációnak a véleménye és tudása, hiszen a jelenkorunk nagyon gyorsan változik, nekünk pedig alkalmazkodnunk kell. Ők kulcsfigurái ennek a változásnak.

Jó kérdés, hogy a megszokott bérezésen és juttatáson kívül mi számít még plusz értéknek, ha hozzátartozik a munkánkhoz a fesztiválokon, megakoncerteken, sporteseményeken, gasztrorendezvényeken és egyéb hasonló helyeken való megjelenés és aktiválás, és akkor még a külföldi lehetőségeket nem is említettem. A világ egyik legikonikusabb márkájánál tulajdonképpen mindez munkaköri leírás.

Mi az az egy dolog, amelyet kiemelne a Coca-Colánál eltöltött húsz éves munkájából? Mire a legbüszkébb?

A jelenlegi helyzetemre vagyok a legbüszkébb, hiszen a kedvenc márkám hazai leányvállalatának vezetője lehetek. A kollégáim között van olyan, akivel együtt kezdtem, de sok a friss diplomás fiatal is. Nagyon jó érzés arra gondolni, hogy hasznosíthatom és átadhatom mindazt a tudást, amit annak idején a régi vezetőmtől tanulhattam.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nézz be, így néz ki az Autówallis új irodája

Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk

Új korszak a munkahelyeken: a dolgozók és a főnökök is csak túlélni akarnak

A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk

Felmérés: egyre több álláskeresőt ér diszkrimináció az életkora miatt

Egy kutatás szerint az életkorral kapcsolatos előítéletek nem csak a felvételi folyamatot, de a munkahelyi viszonyokat is érintik. Teljes cikk