Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 3 hónapja

Élelmiszerfelajánlásokkal segítik a rászoruló családokat a nagyvállalatok

A vállalatok több mint 100 millió forint értékű élelmiszeradományt ajánlottak fel.

Sok rászoruló családnak jelentenek segítséget azok az élelmiszerfelajánlások, amelyek a nagyvállalatoktól érkeznek be, amelyek a kormány által indított Nemzeti élelmiszergazdasági válságkezelő (NÉV) programból támogatást igényeltek és ezért vállalták, hogy termékeikből a Karitatív Tanács szervezeti tagjainak adományoznak - mondta az agárminiszter csütörtökön Budapesten. A tanácsnak a Magyar Élelmiszerbank Egyesület is tagja, amelynek központi raktárát tekintette meg Nagy István. Az agrárminiszter újságíróknak elmondta: az itt található élelmiszerek, adományok a nagyvállalatok társadalmi felelősségvállalását mutatják.

Közölte, az Agrárminisztérium a Gazdaságvédelmi akcióterv részeként dolgozta ki a 25 milliárd forintos keretösszeggel rendelkező NÉV programot, amelynek célja, hogy Magyarországon továbbra is stabil legyen az élelmiszerellátás, megerősödjenek a termelési kapacitások és a munkahelyek védelme is. Ezért a NÉV programból az élelmiszer-feldolgozó vállalkozások a foglalkoztatottak száma alapján pályázhattak, 8 milliárd forintos keret állt rendelkezésre. A támogatás lehetőségét a nagyvállalatok számára is megnyitották, viszont tőlük segítséget vártak cserébe: esetükben a pozitív elbírálás feltétele volt, hogy adományozzanak termékeikből a rászorulóknak, legalább a támogatási összeg 10 százalékának megfelelő értékben.

"Erkölcsi kötelességünk ugyanis segíteni azokon, akik szükséget szenvednek. Nemcsak a nagyvállalatok, hanem mindannyian, és nemcsak az ünnep idején, hanem egész évben tehetünk azért, hogy minden nélkülözőnek egy kicsivel szebb legyen a karácsony és szebb legyen az év minden napja" - fogalmazott a miniszter.

Az AM tájékoztatása szerint a Karitatív Tanácsnak a szervezeti tagja még a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, a Magyar Református Szeretetszolgálat, a Baptista Szeretetszolgálat és a Magyar Vöröskereszt is. Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke elmondta, éves szinten 250 ezer nélkülözőnek próbálnak segíteni. Ebben a munkában nagy segítséget jelent a kormány válságkezelő programja, amelyben megvalósul az állami, a vállalati és a civil szféra hármas együttműködése.

A programban eddig 26 élelmiszeripari vállalat kereste meg az Élelmiszerbankot és több mint 100 millió forint értékű élelmiszeradományt ajánlottak fel a szervezet számára. Az adományok egy részét már kiosztották, egy része még itt van a raktárban, egy részét pedig január és március között osztják majd ki a rászorulóknak.

Éder Tamás, a Bonafarm Csoport vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója elmondta, hogy a vállalatcsoport cégei - a Pick Szeged Zrt., a Sole-Mizo Zrt., a Bonafarm Bábolna Takarmány Kft. - vállalták, hogy a következő 2-3 hónapban összességében csaknem 20 millió forint értékben adományoznak termékeket az Élelmiszerbanknak, ezzel segítik a nehéz helyzetbe került embereket.

MTI
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Évtizedes vállalásokat tett az Unilever - tisztességes létminimum, sokszínűség, képzés

Egy igazságosabb és befogadóbb társadalomért tett vállalásokat a multinacionális cég. Ígéretük szerint a teljes vállalati értékláncában... Teljes cikk

Vállalati adományozás 2020: fókuszban az egészségügy és a saját kollégák

A koronavírus-járvány a hagyományos év végi vállalati adományozási trendeket is átírta: egyértelműen az egészségügy támogatása került a... Teljes cikk

Élelmiszerfelajánlásokkal segítik a rászoruló családokat a nagyvállalatok

A vállalatok több mint 100 millió forint értékű élelmiszeradományt ajánlottak fel. Teljes cikk