Megjelent: 13 hónapja

Ezek a tényezők hatnak leginkább az irodai motivációra

Mik a dolgozói elköteleződés legfontosabb tényezői? Hogyan érdemes megszólítani a jól kvalifikált, lelkes munkaerőt és mire kell odafigyelni, ha hosszú távú cél megtartani őket? A Kinnarps, a KYAT Group és az SSC Heroes csapata összefogott a válaszok megtalálása érdekében. Mi kell az iroda emberének? - erről szól a közös kutatásuk.

„A Te irodád!” kérdőívet több mint 1000 válaszadó töltötte ki. A kérdőív segítségével körüljártuk a tárgyi és szellemi szempontokat is, melyek az iroda emberét mozgatják. A célunk többek között az volt, hogy megtudjuk, mi alapján választanak munkahelyet, mi motiválja őket, hogy jól, sőt egyre jobban teljesítsenek. Mindemellett pedig rákérdeztünk, hogy mik azok a tényezők, amelyek segítik az elköteleződésüket a munkahelyük mellett.

Munkáltatóként az alábbi körülmények megteremtése nélkül ma már szinte labdába sem rúghatsz!

A bérstruktúra a mai napig kiemelkedő fontosságú, azonban ma már a versenyképes fizetés csak második, a prímet pedig a vállalati kultúra viszi. Felértékelődnek az olyan „szoft faktorok”, mint az elismerés, a konstruktív vezetői kommunikáció, a komplex feladatok. Ha tényleg össze akarjuk kovácsolni a csapatot, akkor szükségesek a közös alkotói folyamatok. Fontos, hogy a munka mozgatórugói a valódi problémákra nyújtott valódi megoldások legyenek. Természetesen az egészséges munkahelyi kultúra része a kölcsönös tisztelet is, hiszen a munkahelyi közeg a szocializáció fontos terepe.

Mik a legfontosabb szempontok ma a munkavállalók számára a munkahely választásakor?

Nézzük, milyen válaszokat kaptunk a kérdőív kitöltőitől!

#1 Munkaszervezés és vezetői kultúra

Jó vezető – lojális, lelkes motivált alkalmazottak. Az X-Y-Z generáció már nem elégszik meg azzal, ha a vezetőjük szakmai szinten képes nekik újat mutatni. A ma vezetőjének magas EQ-val és előremutató gondolkodással kell „felszerelnie” magát!



#2 Összetartó, támogató csapatszellem

Összetartó team - élhető közös terek! A második legfontosabb faktor egyből egy igényt is megteremtett, a dolgozók hiányolják a megfelelően kialakított közösségi tereket. Az irodatér és a stílus meghatározó a candidate experience szintjén. Később, az elköteleződési folyamatokban is nagy szerepet játszik. Az open office csak egy a lehetséges irodai térkialakítások közül, és mindenképpen ki kell egészülnie egyéb funkciójú és jellegű terekkel is.



#3 Egyértelműen definiált célok, küldetés

Mindannyian szeretnénk értékes, fontos és hasznos munkát végezni. A ma munkavállalójának nagyon fontos a mögöttes tartalom, az ideális környezet, ahol valóban megcsillogtathatja tehetségét és produktivitása csúcsán pöröghet.



A saját bőrünkön érezzük a munkaerőpiac gyors formálódását. Az biztos, hogy a jövő irodája már beszivárgott az otthonokba, a munka és a magánélet egyre több ponton fonódik össze. Ha munkáltatóként valódi tehetségeket akarunk bevonzani, a mai magyar munkaerőpiacon szinte csak akkor van esélyünk labdába rúgni, ha megadjuk a személyes teret, a kényelmet, és mellette víziót és az értékteremtő munka lehetőségét.

A teljes kutatás INNEN letölthető.

  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Végleg átalakul a munka világa a koronavírus hatására?

A hazai munkavállalók döntő többsége szerint munkaadója érzelmileg és mentálisan támogatja a jelenlegi egészségügyi helyzetben - derül ki egy felmérésből. Teljes cikk

A sikeres cégek digitalizációval és átszervezéssel reagáltak a világjárványra

Világszerte több mint 2300 vállalkozó és cégvezető mondta el, miként kezeli a járvány nyomán kialakult válsághelyzetet. Akiknek 2020-ban is stabil... Teljes cikk

Kész cselekvési tervvel rendelkeztek a vállalatok a második hullámra

A járvány második hullámára a vállalatok több mint háromnegyede már rendelkezett pandémiára vonatkozó cselekvési tervvel, illetve az első... Teljes cikk