Fata László: Hogyan utazzanak a munkatársak?
A jelenlegi veszélyhelyzetben több munkáltató keresi a megoldást arra, hogy miként tudja a munkavállalóinál a fertőzés kockázatát csökkenteni.

A Cafeteria TREND Magazin és az L-Soft munkatársai összegyűjtöttek néhány olyan gyakorlatot, mellyel ez megvalósítható. Egyik ilyen lehetőség, hogy az általános munkakezdés idejét nem a megszokott időpontra helyezzük. Ha mindenki 8-ra megy dolgozni, akkor hívjuk a munkatársainkat 10:00-re. Így a tömegközlekedéssel is megvalósítható, hogy kevesebb személyes kontaktussal érkezzenek a munkatársaink a munkahelyre.
Többen keresik azokat a megoldásokat, melyekkel a munkavállalók csoportosan egy-egy személyautóval tudnának érkezni munkába. Egyrészt segítség lehet, ha az ilyen „telekocsi” programoknak a munkáltató biztosít egy olyan felületet, melyen keresztül a munkavállalók megszervezhetik a kiscsoportos utazást.
Emellett persze felmerülhet a munkáltatói költségtérítés kérdése is.
"Amennyiben közigazgatási határon kívülről érkeznek a munkavállalók, akkor mindenkinek fizethet a munkáltató a munkavégzéssel töltött napokra 15 Ft/km térítést adómentesen a lakóhely és a munkavégzés helye közötti szakaszra" - ismerteti a szabályokat Fata László juttatási szakértő. Ez azt jelenti, hogy nem csak a személygépkocsi tulajdonosa, hanem a közigazgatási határon kívülről érkező utasok is külön-külön megkaphatják a kilométer térítést. Így ezt összedobva 4 utasra már 60 Ft/km térítést is adhatunk adómentesen.
Speciális esetben a közigazgatási határon belülről érkezőknek is adhat a munkáltató adómentesen 15 Ft/km térítést. Amennyiben a munkavállalónak bölcsődei ellátást igénybe vevő vagy tíz év alatti köznevelési intézményben tanuló gyermeke van, akkor a közigazgatási határon belül is adhat a munkáltató adómentes kilométer térítést a munkatársai számára. Ennek nem feltétele, hogy a gyermek ténylegesen látogassa ezeket az intézményeket. Tehát akkor is kifizetheti a munkáltató ezt a térítést, ha a gyermekek éppen például nem mennek iskolába.
Emellett persze ezen felül, illetve az említett eseteken kívül is adhat a munkáltató költségtérítést az egyéni utazáshoz, ilyenkor azonban a jelenlegi szabályok szerint jövedelemként kell megfizetnie az adót. Nincs akadálya azonban annak, hogy a költségtérítés munkavállalói közterheit a munkáltató vállalja.
Hogyan lehet ezt pontosan beállítani egy bérszámfejtő rendszerben?
A PIRAMIS rendszer Gépjármű útnyilvántartás szoftverében elegendő annyit beállítani, hogy a munkavállaló milyen távolságra lakik a munkahelyétől, ezt követően a program kiszámolja a kilométer térítést, majd az összeg megjelenik a munkavállaló bérszámfejtésében a PIRAMIS bérprogramban.
További, a szoftverhez kapcsolódó kérdéseket várják az L-Soft munkatársai

Képernyőkép a PIRAMIS Gépjármű útnyilvántartás szoftveréből - a munkavállalók munkába járási költségei
Szerző: Fata László, Cafeteria Trend magazin és L-SOFT Zrt.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Eddig a cégcsoport a vagyonkezelőt és a vagyonát neki átadó termelő, szolgáltató egységek rendszerét jelentette egy tulajdonosi körön belül. Teljes cikk
Idén negyedik alkalommal adták át a BeneFit PRIZE 2025 díjakat. A gálával egybekötött díjátadóra november 13-án, a Budavári Palota Lovarda... Teljes cikk
2026-ban változik a Kék Kártyás munkavállalók bérminimuma – a jogszabály már megjelent, a felkészülés most kezdődik. Cziczárdi Györgyi, az... Teljes cikk
- Cafeteria rendszered hatékonyság-növelése 3 hete
- Kiderült, mi számít ma leginkább a munkaerőpiacon – nem a végzettség az 3 hete
- Hogyan teremthetünk valódi értéket a HR-ben? 1 hónapja
- Ekkora minimálbér-emelést lát reálisnak a VOSZ főtitkára 1 hónapja
- Krasznahorkai László kapja az irodalmi Nobel-díjat 1 hónapja
- Távozik a B+N Referencia Zrt.- HR-igazgatója 1 hónapja
- Így készítenék fel a gyerekeket a robotok világára – jöhet a kötelező MI-oktatás? 2 hónapja
- Vezetőváltás a KAVOSZ-nál 2 hónapja
- Így adózik a csekély értékű ajándék 3 hónapja
- Hamarosan drágább lesz a munkaerő: ekkora fizetésemelést terveznek adni a cégek 3 hónapja
- Milyen juttatásokkal segítheti a munkaadó a tanévkezdést? 3 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?