kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Felhőbe költöznek a HR rendszerek

Az újonnan bevezetett HR-alaprendszerek több mint 50 százalékát a vállalatok már a felhőből, SaaS (softvare-as-a-service) szolgáltatásként használják a Sierra-Cedar felmérése szerint, ami fordulópontot jelent a humánerőforrás-kezelés történetében.

A nagyvállalatok 39 százaléka már HR-analitikával is foglalkozik, és minél nagyobb egy cég, annál fontosabbá válnak az ilyen jellegű elemzések - többek között ez is kiderül az 1204 szervezet megkeresésével készült nemzetközi felmérésből. A Sierra-Cedar tanulmánya arra is rámutat, hogy a nagyvállalatok közül egyre több vonja össze szolgáltatóközpontokba különböző HR-szervezeteit, amelyek szolgáltatásai céges portálokon, help desk megoldásokon keresztül érhetők el, és gyakran mobil hozzáférést is biztosítanak munkatársaik számára. Az új, technológia segítette megközelítés jelentős hatékonyságnövekedést eredményez, egy-egy HR-ügyintéző átlagosan 51 százalékkal több alkalmazottat szolgál ki ebben a modellben.

Rugalmas platform minden igényre

Tavaly a világ 10 legnagyobb HR szoftverszállítója a globális piac közel 59 százalékát birtokolta az Apps Run the World Research jelentése szerint. A piackutató arra számít, hogy 2020-ig évente átlagosan 3,5 százalékkal bővül majd ezen alkalmazások piaca, így a tavalyi 12,5 milliárd dollárról 14,9 milliárd dollárra nő az időszak végére.

A fejlődés mozgatórugója, hogy a vállalatok elsőszámú ügyfelei, az alkalmazottak elvárják, hogy könnyen és gyorsan, bárhol és bármikor hozzáférjenek a HR-információkhoz, ahogyan azt magánemberként, a lakossági piacra szánt alkalmazások és szolgáltatások esetében megszokták. Ugyanakkor a munkaerő-piacon jelenleg a munkavállalók öt nemzedéke aktív, amelyek más-más kommunikációs csatornákat preferálnak. A HR-szakemberek ezért mára felismerték, hogy a változatos és gyorsan fejlődő elvárásoknak a leghatékonyabban felhőalapú humánerőforrás-menedzsment megoldásokkal tehetnek eleget.

Regionális térhódítás

Mindennek köszönhetően a globális trendekkel összhangban régiónkban is terjednek a felhőalapú HCM megoldások.

A MOL Csoport integrált tehetség- és teljesítménymenedzsment folyamatának hatékonyságát növelte az felhőalapú megoldás bevezetésével. A HR-adatok azonnali elérhetőségének köszönhetően a vállalatcsoport kétezer vezetője gyorsabban hoz megalapozott döntéseket, a teljesítményalapú javadalmazást és az új vezetők kinevelését szolgáló, éves kiértékeléssel pedig 45 százalékkal gyorsabban, 1800 órával kevesebb idő alatt elkészül.

Az IT-biztonsági szoftvereket fejlesztő cseh AVAST Software az SAP SuccessFactors segítségével automatizálta a toborzás és a munkába állítás folyamatait, és ezt a megoldást használja a Telekom Slovenije, valamint a koperi kikötő is.

„A felhőalapú HR megoldások az alkalmazottaknak és a HR-szakembereknek könnyen használható alkalmazásokat adnak. Beépített, folyamatos szoftverinnovációra épülő döntéstámogatással segítik az intelligens szolgáltatások gyors és rugalmas bevezetését, különböző eszközökre történő kiterjesztését, amelyek a világszinten bevált gyakorlatot a helyi törvényi megfelelés követelményeivel összhangban teszik elérhetővé. A vállalatok az alapfunkciókon túl olyan folyamatok felhőbe vitelét is megkezdték, mint a toborzás, a HR-analitika és a közösségi kollaboráció. Az adminisztratív és a tranzakciós feladatok terhe alól mentesülve a HR-szakemberek így a lényegre, többek közt a vállalatot előre vivő, tehetséges munkavállalók felkutatására és megtartására összpontosíthatnak” - mondta el Majoros Gábor, az SAP SuccessFactors üzletágvezetője.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Vajon megtaláljuk az egyensúlyt az ember és az AI között? - avagy az AI emberi arca

Vajon mit tartogat 2024-ben a mesterséges intelligencia? 2023-ban minden eseményen téma volt az AI és ember kapcsolata, hatása egymásra. HR szempontból... Teljes cikk

Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk

Iskolapadba ültetheti a vezetőket a mesterséges intelligencia forradalma

A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt.... Teljes cikk