Megjelent: 1 éve

Fiatalos, modern céggé formálódtunk, aminek egyik eleme a digitális élmény

A Linde Gáz Magyarország Zrt. az ipari és egészségügyi gázok, alkalmazások, berendezések és szolgáltatások egyik vezető szállítójaként a sűrített és cseppfolyósított gázok széles skáláját kínálja számos iparág számára. A vállalat a költségek csökkentése érdekében 2009-ben beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszert vezetett be, a bérügyviteli feladatok ellátását pedig külső szolgáltatóra, a NEXON outsource üzletágára bízta. Olyan szolgáltatás indult ekkor, mely kielégíti mind a hazai vállalatvezetés, mind a Linde nemzetközi szinten megfogalmazott igényeit. Azóta a NEXON_PORT önkiszolgáló HR-rendszerrel is bővült a NEXON termékportfóliója a Linde Gáznál. Tapasztalatairól Major Balázs HR igazgatót kérdeztük.

Miért döntöttek a NEXON_PORT és az új NEXONtime mellett?

A személyügy tele van adminisztratív, jogszabályi korlátokkal, papírrengeteggel. Úgy gondoltam, hogy legalább attól szabaduljunk meg, amitől lehet. Az, hogy a mai digitális világban a munkarendeket kockás papíron tervezzük, majd egy falitáblán függesztjük ki, egyáltalán nem hatékony. A mi iparágunkban ennél sokkal dinamikusabb a piaci és a termelési igények változása. Amikor először megnéztem a NEXON_PORT bemutatóját, azt gondoltam: Igen, ez az! A PORT-ban benne van minden, ami számomra a HR-digitalizációjában fontos volt.

Az új NEXONtime mellett a rendszerbe épített automatizmusok miatt döntöttünk, amelyek segítik a vezetők munkáját. Nálunk például a munkarendvezénylés az üzemvezetőkhöz van delegálva, a tervezésben nem vesz részt munkajogász, aki ismerné az összes jogszabályi előírást. Most azonnal kidobja a rendszer a hibás napokat vagy azt, hogy ki van szabadságon, hány emberünk van bent stb.

Hogy fogadták a rendszert a középvezetők?

Volt egy olyan kettősség a fogadtatásban, amivel - be kell vallanom -, nem számoltam. Minden változásnak van nehézsége, amit menedzselni kell. De eltelt pár hónap, megszokták, a tanulási folyamattal összesimult a gyakorlat és a rendszerismeret.

Vállalati szinten nálunk számszerűen mérhető eredményt hozott a NEXON_PORT távolléttervező modul. A bent lévő szabadságokra céltartalékot különítünk el. Most hogy online látjuk, hogy a 420 emberünknek mennyi szabadsága van még, dinamikusabban tudjuk a céltartalékot megtervezni, illetve a vezetőket figyelmeztetni, hogy az embereik a szabadságot időarányosan jobban tervezzék be. Ennek köszönhetően 30-40%-kal csökkent a céltartalék elkülönítésünk.

Egy éve használják a NEXON_PORT-ot és most tovább lépnek a mobil applikáció bevezetése felé…

Manapság már alapvető elvárás, hogy mindent mobilról is el lehessen intézni. A sokat úton levő kollégáktól már többször jött az igény, hogy mivel csak hetente egy-egy napot töltenek az irodában, azt nem a HR-adminisztrációval szeretnék tölteni. Az adminisztrációt útközben, minél egyszerűbben akarják intézni.

Mik a további tervek?

A PORT hullámával sok más dolgot is meglovagoltunk, pl. behoztuk a home office lehetőségét, amit a PORT-ban lehet kezelni. A jelenléti ív szerkesztését kinyitottuk a dolgozóknak. Tudtunk olyan irányba lépni, ami az Y generációnak már alapvető elvárása.

Egy cég sikeressége és a vállalati kultúra elválaszthatatlan egymástól. Hosszútávon nem lehet fenntartani sikeres céget elégedetlen dolgozókkal, és az elégedettség nem csak a béremelésen múlik. Két év alatt fialatos, modern céggé formálódtunk, aminek egyik eleme a digitális élmény. Rögös út volt, sok vitával, de megérte.

Nagy örömmel és büszkeséggel számolhatok be róla, hogy az Országos Foglalkoztatási Alap és a Pénzügyminisztérium Foglalkoztatási és vállalati kapcsolatokért felelős államtitkára által kijelölt szakmai zsűri a 2019-es évben a Linde Gáz Magyarország Zrt. pályázatát „Az év Felelős Foglalkoztatója” címmel értékelte. Pályázatunk egyik eleme a dolgozók részére nyújtott modern, élményteli, digitális HR szolgáltatás, azaz a NEXON_PORT volt.

Olvassa el a teljes interjút a nexonport.hu oldalon!
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Új idő - új fogalom: munkaerő-túlkereslet

A megváltozott munkaerőpiac - melyet a gazdasági változások és a pandémia utáni újranyitás generált - új fogalmakat hozott. Munkaerő-túlkereslet... Teljes cikk

Megjelent „Az Év Felelős Foglalkoztatója 2021” pályázati felhívás

Napjainkban a hazai munkaerőpiac folyamatos átalakuláson megy keresztül. Az előző évek visszajelzései és beérkezett pályázatai alapján egyre... Teljes cikk

Munkavállalói támogató programmal gondoskodik dolgozóiról a PENNY Market!

Gondoskodó munkáltatóként a PENNY Market igyekszik mindig a leghatékonyabban támogatni a dolgozóit. A vállalat ezért is indította el május 1-jétől... Teljes cikk