Fiatalos, modern céggé formálódtunk, aminek egyik eleme a digitális élmény
A Linde Gáz Magyarország Zrt. az ipari és egészségügyi gázok, alkalmazások, berendezések és szolgáltatások egyik vezető szállítójaként a sűrített és cseppfolyósított gázok széles skáláját kínálja számos iparág számára. A vállalat a költségek csökkentése érdekében 2009-ben beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszert vezetett be, a bérügyviteli feladatok ellátását pedig külső szolgáltatóra, a NEXON outsource üzletágára bízta. Olyan szolgáltatás indult ekkor, mely kielégíti mind a hazai vállalatvezetés, mind a Linde nemzetközi szinten megfogalmazott igényeit. Azóta a NEXON_PORT önkiszolgáló HR-rendszerrel is bővült a NEXON termékportfóliója a Linde Gáznál. Tapasztalatairól Major Balázs HR igazgatót kérdeztük.
A személyügy tele van adminisztratív, jogszabályi korlátokkal, papírrengeteggel. Úgy gondoltam, hogy legalább attól szabaduljunk meg, amitől lehet. Az, hogy a mai digitális világban a munkarendeket kockás papíron tervezzük, majd egy falitáblán függesztjük ki, egyáltalán nem hatékony. A mi iparágunkban ennél sokkal dinamikusabb a piaci és a termelési igények változása. Amikor először megnéztem a NEXON_PORT bemutatóját, azt gondoltam: Igen, ez az! A PORT-ban benne van minden, ami számomra a HR-digitalizációjában fontos volt.
Az új NEXONtime mellett a rendszerbe épített automatizmusok miatt döntöttünk, amelyek segítik a vezetők munkáját. Nálunk például a munkarendvezénylés az üzemvezetőkhöz van delegálva, a tervezésben nem vesz részt munkajogász, aki ismerné az összes jogszabályi előírást. Most azonnal kidobja a rendszer a hibás napokat vagy azt, hogy ki van szabadságon, hány emberünk van bent stb.
Hogy fogadták a rendszert a középvezetők?
Volt egy olyan kettősség a fogadtatásban, amivel - be kell vallanom -, nem számoltam. Minden változásnak van nehézsége, amit menedzselni kell. De eltelt pár hónap, megszokták, a tanulási folyamattal összesimult a gyakorlat és a rendszerismeret.
Vállalati szinten nálunk számszerűen mérhető eredményt hozott a NEXON_PORT távolléttervező modul. A bent lévő szabadságokra céltartalékot különítünk el. Most hogy online látjuk, hogy a 420 emberünknek mennyi szabadsága van még, dinamikusabban tudjuk a céltartalékot megtervezni, illetve a vezetőket figyelmeztetni, hogy az embereik a szabadságot időarányosan jobban tervezzék be. Ennek köszönhetően 30-40%-kal csökkent a céltartalék elkülönítésünk.
Egy éve használják a NEXON_PORT-ot és most tovább lépnek a mobil applikáció bevezetése felé…
Manapság már alapvető elvárás, hogy mindent mobilról is el lehessen intézni. A sokat úton levő kollégáktól már többször jött az igény, hogy mivel csak hetente egy-egy napot töltenek az irodában, azt nem a HR-adminisztrációval szeretnék tölteni. Az adminisztrációt útközben, minél egyszerűbben akarják intézni.
Mik a további tervek?
A PORT hullámával sok más dolgot is meglovagoltunk, pl. behoztuk a home office lehetőségét, amit a PORT-ban lehet kezelni. A jelenléti ív szerkesztését kinyitottuk a dolgozóknak. Tudtunk olyan irányba lépni, ami az Y generációnak már alapvető elvárása.
Egy cég sikeressége és a vállalati kultúra elválaszthatatlan egymástól. Hosszútávon nem lehet fenntartani sikeres céget elégedetlen dolgozókkal, és az elégedettség nem csak a béremelésen múlik. Két év alatt fialatos, modern céggé formálódtunk, aminek egyik eleme a digitális élmény. Rögös út volt, sok vitával, de megérte.
Nagy örömmel és büszkeséggel számolhatok be róla, hogy az Országos Foglalkoztatási Alap és a Pénzügyminisztérium Foglalkoztatási és vállalati kapcsolatokért felelős államtitkára által kijelölt szakmai zsűri a 2019-es évben a Linde Gáz Magyarország Zrt. pályázatát „Az év Felelős Foglalkoztatója” címmel értékelte. Pályázatunk egyik eleme a dolgozók részére nyújtott modern, élményteli, digitális HR szolgáltatás, azaz a NEXON_PORT volt.
Olvassa el a teljes interjút a nexonport.hu oldalon!
- 2024.10.082024.10.08 – 12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
- 2024.10.10Pannon Munkajogi Akadémia Programunkat az on-line térben tervezzük megvalósítani, ezzel is támogatva a hatékony idő kihasználását. Előadás-sorozatunk célja, hogy egy-egy munkajogi területet részletesebben is bemutassunk, lehetőséget teremtve a joggyakorlat alkalmazásának megismerésére. Részletek Jegyek
- 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában. Részletek Jegyek
- 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. Részletek Jegyek
A Rossmann Magyarország második alkalommal nyerte el a Kincentric által végzett munkavállalói elégedettségi felmérés alapján a Legjobb Munkahely... Teljes cikk
Világtendencia, hogy a covid-járvány óta a vállalatok - és persze az egyének- részéről is a mentális és fizikai egészség megőrzése... Teljes cikk
Összességében csökkent a munkaerő iránti igénye az üzleti szektornak. Fő oka az ipar alulteljesítése. Stagnál a munkaerőpiac. Csak néhány helyen... Teljes cikk
- Mit tudok tenni, ha felszámolás alatt álló cég nem fizeti ki a munkabérem? 3 hete
- Hogyan tudunk pontosabb 360 fokos mérést készíteni kevesebb erőforrással? 3 hete
- Ezek a legnagyobb kihívások most a munkaerőpiacon - így látják a legbefolyásosabb magyar HR vezetők 3 hete
- Akár öt munkanapon belül állásajánlatot adunk: Turmezey Luca 3 hete
- Márciusban lejár Matolcsy mandátuma - "addig már guggolva is kibírjuk" Orbán Balázs szerint 1 hónapja
- Miért érdemes teljesen új irányból ránézni a 360 fokos felmérésekre? 2 hónapja
- A hős vezető már a múlté. Milyen ma az ideális vezető? 2 hónapja
- Keverheti a munkáltató a 3 műszakos és megszakítás nélküli munkarendet? 2 hónapja
- Felmondás esetén kifizettethetik a munkahely által fizetett képzést? 2 hónapja
- Mit tehetek, ha hibásan adják ki a kilépő papírjaimat és tartoznak a béremmel? 2 hónapja
- Évközben is beadható gyermekem után a pótszabadságról a nyilatkozat? 2 hónapja