kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

Generációs különbségek: kulcsfontosságú a kommunikáció és a jutalmazás

A kommunikációs formák és a munkavállalók jutalmazásával kapcsolatos elképzelések közötti különbségek olyan alapvető fontosságú tényezők, amelyeket a vezetőknek mindenképpen érdemes figyelembe venniük, amikor a munkavállalói állományt alkotó három legfontosabb korosztály képviselőinek eltérő igényeit, elvárásait igyekeznek összehangolni - legalábbis ez derül ki egy friss felmérésből.

images

A világ egyik vezető munkaerő-közvetítő és kölcsönző cégének számító Kelly Services által készített felmérés tanúsága szerint bár az "Y" generáció képviselői egyre nagyobb arányban használják ki az úgynevezett azonnali üzenetküldés (instant messaging, IM) nyújtotta lehetőségeket, valamennyi korosztályra jellemző, hogy túlnyomó többségük a személyes kommunikációt részesíti előnyben. Ami a prémiumok és egyéb jutalmak kérdését illeti, az idősebb dolgozók nagy része inkább a pénzbeli elismerést választja, míg az "Y" generáció számos képviselője számára vonzóbb az olyan, nem pénzbeli kompenzáció, mint például az extra szabadnapok vagy a képzési lehetőségek.

A Kelly Global Workforce Index közel 100.000 dolgozó véleményét gyűjtötte össze összesen 34 országban - köztük több mint 5.000 magyar munkavállalóét.

Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy a generációs különbségek időnként okozhatnak ugyan súrlódásokat a munkavállalók között, azonban megfelelően kezelve hozzájárulhatnak a cég fejlődéséhez, növekedéséhez is.

A felmérés arra is fényt derített, hogy a magyar válaszadók 39 százaléka szerint az "Y", "X" és "baby boomer" generációk közötti különbségek növelik a produktivitást a munkahelyen, míg 17 százalékuk szerint éppen ellenkezőleg, a produktivitás ellen hatnak. A megkérdezettek 34 százaléka ugyanakkor úgy véli, az ilyen különbségeknek sem pozitív, sem negatív hatása nincs.

"Ha az egyes korosztályok közötti különbségeket sikerül jó értelemben véve hatékonyan kihasználni, azok jelentős ösztönző erőnek bizonyulhatnak kreativitás és produktivitás terén egyaránt. Egy jó munkáltató nem próbálja tompítani az ilyesfajta sokszínűséget, inkább igyekszik kiaknázni azt, hogy segítségével friss ötleteket és új üzleti megoldásokat generáljon" - kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó

A felmérés főbb megállapításai a következők:

  • A "baby boomer" generáció tagjai úgy vélik, hogy jobban értik az egyes korosztályok közötti különbségeket, mint az "Y" vagy az "X" generációk képviselői.
  • Az "Y" generáció tagjai vannak a legkevésbé meggyőződve arról, hogy a különböző generációkhoz tartozó munkavállalók együttes foglalkoztatása javítja a produktivitást a munkahelyen.
  • A kollégáikkal folytatott kommunikációban valamennyi korosztály képviselői előnyben részesíti a személyes eszmecserét az írásos vagy elektronikus kommunikációval szemben.
  • A válaszadók több mint fele (59 százalék) számolt be arról, hogy találkozott már generációk közötti ellentétekkel, konfliktusokkal a munkahelyén.

    A megkérdezettek többsége generációtól függetlenül elismeri, hogy az életkorhoz kötődő különbségek valóban befolyásolják az emberek munkahelyi viselkedését, és 59 százalékuk hozzáteszi, hogy ha másik generációhoz tartozó kollégával tárgyal, igyekszik saját kommunikációs stílusát ennek megfelelően alakítani.

    Jónás Anikó megítélése szerint fontos, hogy a munkaadók felismerjék a legfontosabb generációs különbségeket, és azok hatékony menedzselése által igyekezzenek harmonikus egyensúlyt és produktív munkahelyi környezetet kialakítani.

    Jónás Anikó még hozzátette: "Ez kétségtelenül nagy kihívás, de (többek között) a kompenzáció és a belső kommunikáció megfelelő kezelése révén egy vállalat sokat profitálhat munkavállalóinak generációs sokszínűségéből, és segíthet megteremteni a feltételeket a szervezet fejlődéséhez."
    • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket?

    A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk

    Hogyan tehető vonzóvá a vegyipar a Z generáció számára?

    Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk

    Kiderült: a szakmailag nőies viselkedés még férfiakat is diszkriminálhat

    Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk