Megjelent: 4 éve

Hadas Hajdu Helga, outplacement szakértő és coach

Éveken keresztül dolgozott multinacionális környezetben, ahol rendszeresen tapasztalta, hogy a munkavállalók és a munkaadók sokszor nem értik meg egymást. Egy hajóban eveznek, mégis valahogy nem egy nyelvet beszélnek. Ennek hatására döntött úgy, hogy munkaerő-piaci szakemberként, üzlet- és karrier coachként segíti a munkaerő-piaci szereplőket egy közös kommunikációs csatorna megtalálásában. Célja, hogy minden szervezet stratégiai szinten ismerje fel: nem mehetünk el a humán problémák mellett. A mai megváltozott munkaerő-piaci helyzet még inkább felhívja a figyelmet a HR kiemelt szerepére minden szervezetben.

Villám kérdés-válaszok

Motiválás jó fizetéssel vagy fejlődési és előrelépési lehetőséggel?
Fejlődési és előrelépési lehetőséggel.
 
Személyes meeting vagy konferenciabeszélgetés?

Személyes meeting.
 
Irodai munka ülve vagy állva?
Állva.
 
Kiszervezés vagy házon belüli megoldás?
Kiszervezés.
 
Belső toborzás vagy küldő toborzás?
Belső toborzás.
 
Csapatmunka vagy egyéni teljesítmény?
Csapatmunka.
 
Főzés vagy étterem?
Étterem.
 
Konditerem vagy kerti munka?
Kerti munka.
 
Könyv vagy e-book?
Könyv.
A Budapesti Műszaki Egyetemen szerezte meg HR menedzser szakirányú diplomáját, kiegészítve ezzel pedagógus végzettségét. 2002-ben vállalati oldalon találkozott először a HR folyamatokkal egy vidéki Tesco áruház tréning koordinátoraként majd személyzeti osztályvezetőjeként. 2006-ban ismerkedett meg Csikós-Nagy Katalinnal, akivel azóta is együtt dolgoznak. Katalin csábította el a szolgáltatói oldalra, így lett a Trenkwalder Kft-nél személyzeti majd HR tanácsadó.

Mindig nagy hittel és lelkesedéssel vágott neki az új dolgoknak, ennek eredményeként 2007-ben megkapta Az Év tanácsadója díjat. Saját bevallása szerint a titok csupán az volt, hogy figyelemmel fordult tőle tanácsot kérő cégvezetők és HR vezetők felé. A problémákat a megoldás felől közelítette meg, és mivel külsős tanácsadóként nem rendelkezett szervezeti vaksággal, olyan megoldásokat hozott, amely a vezetők számára is újdonság volt. 2012-ig a Trenkwalder Kft. HR tanácsadás üzletágában több sikeres projektben vett részt. Nagyon büszke azokra a projektekre, ahol olyan megoldásokat adtak, ami hosszútávon megmaradt a szervezetben. Például: komplex cafeteria rendszerek kiépítése és működtetése olyan nagyvállalatoknál, mint a Payer, Eybl Hungária, Zwack, NEMAK, Tech-Con vagy teljes HR tevékenység ellátása (például a GEDIA Kft-nél).

2013-ban Katalinnal együtt alapították meg a Job Evolution Nonprofit Kft-t. A cég alaptevékenységének meghatározásakor visszatért régi céljához: outplacement, azaz gondoskodó leépítő programot biztosít leépített munkavállalók számára. Működésük szakmai alapját a JOB GPS karrier program adja, melyet Helga munkaerő-piaci és karrier coaching szakmai ismeretei alapján állított össze.

Az elmúlt években olyan nehéz, de szép projekteket sikerült eredményesen végig vinni, mint a Magyar Telekom Esély programja, a Douwe Egberts Zrt. Híd programja és a Danone Kft. Együtt a holnapért! outplacement programja. Ezekben a több száz fős leépítési projektekben segítségére volt 10 fős senior tanácsadó csapata és Y generációs, önkéntes fiatalok, akik tanulni és segíteni jöttek a projektbe. Az álláskeresők támogatására hozta létre az immáron 4 éve működő, ingyenes Job Klubot, ami kéthetente látogatható mindenki számára, aki munkanélküliként nem tudja, hogy kezdjen bele az álláskeresésbe. Ide folyamatosan várja azokat a HR szakembereket is, akik szakmailag tudnak, és akarnak segíteni. A JOB GPS programot, a szolgáltatás elemeit folyamatosan fejleszti, rendszeresen publikál szakmai cikkeket.

Az Evolution cégcsoporton belül szakmai munkát lát el HR szervezetfejlesztési projektekben, kompetencia alapú HR rendszerek kialakításában, vezetőfejlesztésekben, üzleti, vezetői coachingokban is.
Szerencsésnek érzi magát, hogy olyan munkája van, amit szeret és egyben hivatásának is tart. Hitelesen tudja képviselni benne önmagát, hiszen szakmaiságát, értékeit építette bele a cégbe és megkap minden támogatást hozzá a családjától, tulajdonostársaitól, kollégáktól. Bár tudja, hogy családjától nagy áldozatot kíván időnként az örökös megújulás, de hiszi, hogy ezzel példát tud mutatni gyermekeinek is. Büszke önálló, megbízható 12 éves lányára, és 8 éves kisfiára, aki minden szituációban képes energiával megtölteni őt. Férjével jól kiegészítik egymást, mert közgazdász szemléletével segíti őt, amikor elragadja a szakmai hév.
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk