Megjelent: 5 éve

Hét tipp a boldog dolgozóhoz IT eszközökkel

A PwC 2017-es Magyarországi Vezérigazgató Felmérése szerint a vállalatok 60%-a tervez szervezeti növekedést és 92%-uk számol a szakemberhiány kockázatával. (PwC, 2017) Ezzel párhuzamosan Magyarországon a termelékenység körülbelül a fele a nyugat európai értékeknek, amely érték a 2016-ban megindult béremelésekkel még jelentősen romlott is. (Menedzsmentfórum, 2016) A helyzet elemzéséből egyértelműen látszik, hogy a vállalatok munkaerő problémáit a hatékonyság javításával azonnal lehet orvosolni. Nem mellesleg jelen cikkben tárgyalt technikák nem csak a produktivitásra hatnak jótékonyan, hanem a fluktuációra, dolgozói elköteleződésre, motivációra, valamint az employer brandingre is. Végső soron pedig a vállalat profitabilitására.

Sonja Lyubomirsky, Laura King, és Ed Diener 225 tudományos publikáció feldolgozásával bebizonyította, hogy a boldog alkalmazott 31 százalékkal produktívabb, 37 százalékkal többet ad el és a kreativitása háromszor magasabb. (Lyubomirsky, et al., 2005)

Összeállításunkban hét tippet adunk ahhoz, hogy milyen, egyszerű eszközökkel lehet megteremteni a munkahelyi boldogságot. És miután HR Informatika a szakterületünk, ezért arra írunk példákat, hogyan lehet ezeket a célokat támogatni IT megoldásokkal.


Dolgozói kommunikáció



Akárhogy is nézzük, a dolgozó akkor boldog, ha emberszámba vesszük. Beszélgetünk vele, meghallgatjuk az ötleteit, gondját, baját. És persze akkor a legboldogabb, ha mindezt az első számú vezető teszi. Csak nincs
ennyi vezetőnk és talán nem is ez volna a dolguk… Keressük meg azokat az általános kommunikációkat, amelyek automatizálhatók és tereljük informatikai útra, ilyenek lehetnek például: beosztásterv, túlóra
igénylés, távollét tervezés, munkaruha, védőeszköz igénylés, hogyan érzi magát, megkap-e minden információt a munkájához, dicséretek kiosztása, gamifikált tréningek, kérdőívek, stb.


Legyünk transzparensek



Legyünk transzparensek a vállalati kommunikációban, mondjuk el, mit tanultunk a történtekből, vázoljuk fel, mit teszünk a probléma megoldásáért. Mindig tartsuk szem előtt, hogy az informált alkalmazott
nyugodtan végzi munkáját, nem azt találgatja, hogy vajon foglalkoznak-e egyáltalán a kérdéssel vagy sem vezetői szinten. Használjuk az interaktív információs kioszkokat erre a feladatra bátran.


Adjunk plusz szabadnapokat



A legjobban teljesítőket jutalmazzuk plusz szabadnapokkal. Első látásra ez bevételkiesésnek tűnhet, de megtérül. Biztosak lehetünk benne, hogy a kollégánk szabadsága előtt felelősséggel elvégzi feladatait és a
szükséges információkat átadja helyettesítőjének. Ezt a cél tudja hatékonyan támogatni egy távollét tervező alkalmazás, amiben a dolgozó az egész éves távolléteit képes megtervezni és jóváhagyatni.


Kommunikáljunk a közösségi tereken



Alakítsunk ki kisebb közösségi helyeket, ahol az alkalmazottak nyugodtan átbeszélhetik, és hatékonyan át tudjuk adni egymás számára az információkat. A mai trendeket követve akár online üzenőfal segítségével is tájékoztathatjuk munkavállalóinkat.

Ennek előnye, hogy a munkaadó állandó visszajelzést kap az alkalmazottról. A fiatalabb generáció tagjainál már elvárás, hogy a vállalat digitálisan kommunikáljon velük, egy olyan virtuális közösségi térben, amely megszokott, jól ismert számukra. Ezeket az eszközöket érdemes a közös pihenőterekben elhelyezni. Az érintőképernyős terminálra az alkalmazott belépőkártyája segítségével léphet be. Az egyénileg kialakított
közösségi kommunikációs felületen minden, számára releváns információt megtalál - legyen az a szabadságolási időszakra vagy a munkavédelmi ruházat cseréjére vonatkozó adat.


Mutassunk utat



Alkalmazottjaink szakmai támogatása mellett, tartsuk szem előtt az egyéni fejlődésüket is. Vázoljuk fel, milyen karrierút vár a kollégára a vállalaton belül, együtt határozzuk meg, hogy az egyes fokozatok
eléréséhez mit kell tennie. Biztosítsuk nekik az ehhez szükséges képzést, fejlesztést. Egy képzés és kompetencia menedzsment szoftverben ne csak a vállalati érdekek szerinti adatokat vegyük fel és kövessük, hanem a dolgozó egyéni céljait támogatókat is.


Tűzzünk ki egyéni célokat



Adjunk látható értelmet a mindennapi feladatoknak, és határozzunk meg egyéni célokat. Ezáltal kollégánknak biztosabb munkavégzést teszünk lehetővé. A dolgozó látja, hogy aznap milyen cél érdekében végzi munkáját, motiváltabb, boldogabb lesz, mikor sikerült teljesítenie azokat.


Ne fukarkodjunk a köszönettel



Fontos a munkatársaink elismerése. A jól elvégzett munkát, köszönjük meg Nekik minden vállalati fórumon. Egy köszönet nem kerül semmibe, mindenkinek jól esik és emellett elismerést jelent, emeli a kolléga vállalton belüli státuszát. Ne fukarkodjuk vele, indokolt esetben, mindenkinek valós érdeme szerint osztogassuk. Hozzunk létre közösségi platformot, amin keresztül a dolgozók egymást is megdicsérhetik vagy megköszönhetik a segítséget.

És végül tegyük fel magunknak a kérdést, hogy ha ezeket megvalósítjuk a vállalatunknál, akkor hogyan fogja a munkavállalónkat elcsábítani a konkurencia?

Otti Csaba, a Personal Hungary "HR informatikai rendszerek" szakértője


Hivatkozások




  • Ed Diener, E. S. L. S. M. D., 1993. The relationship between income and subjective well-being: Relative or absolute?. Social Indicators Research, 28(3), pp. 195-223.
  • Lyubomirsky, S., King, L. & Diener, E., 2005. The Benefits of Frequent Positive Affect: Does Happines
  • Leads to Success?. Psychological Bulletin, 131(6), pp. 803-855.
  • Menedzsmentfórum, 2016. MFOR. [Online]
  • Available at: http://www.mfor.hu/cikkek/makro/Dolgozik_a_magyar__csak_nem_termel.html [Hozzáférés dátuma: 22 06 2017].
  • PwC, 2017. Magyarországi Vezérigazgató Felmérés, hely nélk.: ismeretlen szerző

  • 2022.05.30AmCham HR Dream Day – motiváció és megtartás Találkozzunk a Kopaszin, ahol a Gallup londoni partnere beszél a nemzetközi HR trendekről, a legelismertebb hazai szakértőkkel együtt gondolkodunk motivációról, megtartásról, produktivitásról és adatvezérelt HR megoldásokról. Részletek Jegyek
  • 2022.07.21 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
TESZT: Ön vajon mennyire verhető át online?

A vállalat dolgozói okozzák a legtöbb adatszivárgást. Teljes cikk

Plusz juttatással tehet egyszerre a bérplafon és a bérfeszültség ellen

A Beck and Partners fejvadász cég ügyfélkörében a HR-es döntéshozók két fő problémát jeleznek folyamatosan: hogy nem tudnak lépést tartani az... Teljes cikk

Milyen munkavállalókra van ma szüksége egy cégnek? Mire fókuszáljon a HR?

A címben megfogalmazott kérdésre többnyire hasonló válaszok érkeznek: motivált, ügyfél-centrikus, rugalmas, ésszerűen és önállóan dolgozni... Teljes cikk