Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 8 hónapja

Hogy néz ki ma egy álommunkahely?

A Google és a többi Szilícium-völgyi techcég képe sok HR szakember fejében villan be, ha álommunkahelyről van szó - pedig amire a munkavállalók igazán vágynak, azt akár egy hazai kisvállalkozás is könnyen megvalósíthatja.

Egyik évről a másikra hirtelen minden menő kávézó ugyanúgy kezdett kinézni - Edison-lámpák, nagy nyersfa asztalok, téglafal - San Franciscotól Berlinen át Budapesten keresztül Odesszáig. A Szilícium-völgyből indult trend ugyanakkor úgy tűnik, nem csak a szórakozóhelyeket, hanem a munkahelyekkel kapcsolatos elvárásokat is befolyásolja.

A Docusoft is DreamJo.bs cég

Játékszobák, ingyen ebéd, csocsó, ping-pong - mintha ezek nélkül már nem is lehetne tehetségeket felvenni egy céghez. Pedig kutatás-kutatás után bizonyítja, hogy a legfontosabbnak nem ezt tartják a 80-as, 90-es években született munkavállalók, hanem a fejlődési lehetőséget. Ha a munkában fejlődni tudnak, akkor Daniel H. Pink, a Motiváció 3.0 szerzője szerint az megszűnik munkának lenni: nem a teljesítésért dolgozunk, hanem a munka maga lesz egy önbeteljesítő cél. Ezt a flow élményt keresi mindenki, de kevesen találják: az X és Y generációs munkavállalók mindössze 29 százaléka érzi magát lekötve a munkája során.

Mi az, ami jobbá tehetné ezt az arányt? A fiatal munkavállalók szeretnének saját maguk főnökei lenni - de ha erre nincs lehetőségük, preferálnák, ha a főnökük inkább coach, vagy mentor szerepét töltené be. A menedzserük és a menedzsment milyensége a Gallup felmérése szerint még fontosabb tényező volt az álláskeresés során, mint az előremenetel lehetősége - azaz az álommunkahely egyre kevésbé szól a cégről, és egyre inkább a csapatról, amihez csatlakoznának.

Ezt a trendet ismertük fel mi is a DreamJo.bs-nál, ahol abban hiszünk, hogy minden munkahely lehet álom-munkahely. Létrehoztunk ezért egy olyan munkahely-szerelem közvetítő állásportált, ahol a cégeknek nem csak arra van lehetősége, hogy felöltsék a hirdetéseiket, hanem arra is, hogy egy profil létrehozásával bemutassák kik, min és miért dolgoznak a csapataikban. Azáltal, hogy a cégek kiépítik egyszerűsített munkáltatói márkájukat jobban megismerik magukat amiből több előnyük is származik. A nemzetközi statisztikák szerint azok a vállalatok, amelyek rendelkeznek munkáltatói márkával, 10%-kal kevesebbet költenek bérekre, 28%-al kisebb a fluktuációjuk és 46%-kal kevesebbe kerül számukra egy pozíció feltöltése. Ezeket az előnyöket most akár a kis- és közepes vállalatok is élvezhetik. A Dreamjo.bs-on keresők sokkal több információ alapján hozhatnak döntést, így megsokszorozódik annak az esélye, hogy a munkáltató a megfelelő munkavállalóval találkozik és vica-versa. A cégek számára tanácsadást is nyújtunk, így a profil elkészítése során jobban megismerhetik önmagukat, és azt, hogy mivel nyűgözhetik le a potenciális munkavállalókat.

A flexibilis munkaidő, és a nem versenyistálló, hanem kooperatív jellegű munkahelyek például szintén előkelő helyen szerepelnek az álommunkahelyek hozzávalói között. A munkavállalók ma ugyanúgy befektetést keresnek, mint a kockatőkések - csak nem a pénzüket, hanem az idejüket és a készségeiket szeretnék olyan helyen kamatoztatni, ahol fejlődhetnek, és egy támogató menedzsment mellett valódi változást idézhetnek elő.

Az említett Gallup kutatásban a 9 mért tényező közül az “informális munkakörnyezetre”, azaz a csocsóasztalra mondták a legkevesebben, hogy nagyon fontosnak tartanák. Az álommunkahelyen lehet fejlődni, változásokat eszközölni, és jófej főnökök vannak, akik nem túráztatják a kollégáikat feleslegesen - San Franciscotól Berlinen át Budapesten keresztül Odesszáig.

Németh Anna, a www.dreamjo.bs társ-alapítója
Follow hrportal_hu on Twitter

Megoldás a munkaerőhiányra - adut kaphatnak a munkáltatók

Az utóbbi időszakban sorra érkeznek a hírek a munkaerőhiányról, amely egyre több ágazatban okoz nehézséget. Ugyanígy a dolgozók megtartása is egyre komolyabb kihívást jelenthet. Erre azonban több megoldás is létezik, például, ha a munkáltatók támogatják a dolgozók pénztári takarékoskodását. Az önkéntes nyugdíjpénztári és egészségpénztári tagság ugyanis amellett, hogy biztos alapokat nyújt a jövőben, a “hiányzó generáció” szempontjából is kulcsfontosságú. Az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége a pénztári megoldások kapcsán egy új kedvezményrendszert dolgozott ki, amelynek alapját a munkáltatók és az egyének közösen vállalt megtakarítása biztosítaná.tovább..

    További cikkek
    Új hotelmenedzser a The Ritz-Carlton Budapest élén

    Engelbrecht Kinga személyében új hotelmenedzsert neveztek ki a budapesti The Ritz-Carlton élére, aki a szállodaigazgatói posztot is betölti az új... Teljes cikk

    Megoldás a munkaerőhiányra - adut kaphatnak a munkáltatók

    Az utóbbi időszakban sorra érkeznek a hírek a munkaerőhiányról, amely egyre több ágazatban okoz nehézséget. Ugyanígy a dolgozók megtartása is... Teljes cikk

    Új HR-vezető csatlakozott a PwC Magyarország csapatához

    A PwC Magyarország új HR-vezetőt nevezett ki: Bresztyenszky Éva főállású anyaszerepből érkezett a cég humánerőforrás csapatának vezetői... Teljes cikk

    Új programmal terjeszti ki szabadságolási rendszerét a Schneider Electric

    A vállalat úttörőként biztosít plusz fizetett szabadnapokat szülési szabadság, ápolási távollét vagy gyászidő esetén. A világszerte több mint... Teljes cikk

    Európai Bizottság: felgyorsult a bérnövekedés és könnyebb visszatérni a munkaerőpiacra

    Az Európai Unió valamennyi tagországában gyorsult a bérnövekedés és könnyebb visszatérni a munkaerőpiacra, a tagállamok közötti... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár