Szerző: Bódogh Gabriella Megjelent: 2 hete

Hogyan adjam el magam az álláspiacon?

Sokszor elhangzik a mondat HR-esek körében, hogy az álláskeresők tekintsenek úgy magukra, mint egy termékre, amit el kell tudni adni a munkaerőpiacon, hiszen saját tudásukat és szakértelmüket kell tudni értékesíteni a munkáltató felé. A hazai munkaerőpiacon minél idősebb valaki, annál nehezebben talál munkát a kialakult negatív sztereotípiák miatt. De vajon hogyan adjuk el magunkat eredményesen? Ki és hogyan segíti a középkorú munkavállalókat? A Restart-Up közösségi kezdeményezés a középkorú munkavállalók foglalkoztatásának elősegítésére jött létre, amelynek keretében kollégánk, Bódogh Gabriella HR tanácsadóként és fotósként tréninget tartott a fotó és megjelenés fontosságáról.

A programon öten kaptak tanácsot önéletrajzuk korrigálásához, és módszereket ahhoz, hogyan javítsák megjelenésüket. Ennek része volt egy profi sminkelést követő fotózás a Karinthy Fotóstúdióban, hogy a képek azonnal a módosított önéletrajzba kerülhessenek.

A tréning egyik résztvevője, Edit megosztotta eddig szerzett tapasztalatait HR-esekről és munkavállalásról. Edit szakmai pályafutása a rendszerváltást követően egy multinál, marketing szakemberként kezdődött. Akkor még a HR mint önálló szakterület nem létezett, a felvételiztetést az ügyvezető igazgató folytatta le. A multinál eltöltött 13 évet követően egy élelmiszeripari középvállalatnál helyezkedett el marketing vezetőként, ahol a tulajdonos bonyolította le egyszemélyben a felvételi folyamatot. Edit munkája során HR-es tapasztalatokat is szerzett, mivel vezetőként részt vett a toborzás- kiválasztási folyamatokban is, hogy a néha több száz beérkezett pályázóból kiválassza a meghirdetett pozícióra legalkalmasabb jelöltet.

A cégnél eltöltött pár év után az első munkahelye visszahívta, mert olyan szakembert kerestek, akit nem kellett betanítani és egyből mélyvízbe dobható. 5 év multi-környezet után életmódváltás céljából kulturális területre váltott, ahol marketing-kommunikációval foglalkozott, ám hiányzott neki a széles spektrumú marketingmunka. Két év elteltével régi kollégák keresték meg egy új termék piacra bevezetésével kapcsolatban, és a startup cég marketingjével bízták meg. A céget végül finanszírozási gondok miatt volt kénytelen otthagyni.

Mióta álláskeresésbe kezdett 8 pozíciót pályázott meg, de több helyről egyáltalán nem kapott visszajelzést. Szerinte a nagyvállalati HR-esek elsődleges célja a társosztályok munkaerő igényének kielégítése, és sok munkájuk mellett háttérbe szorul maga a jelentkező. Pozitív példaként hozott fel egy külsős, szabadúszó HR-es hölgyet, aki rögtön visszajelzett és folyamatosan kommunikálta a kiválasztási folyamatot. Végül nem került kiválasztásra, de a felvételi folyamatot pozitívan élte meg.



Edit jelenleg aktív álláskeresőként nyelvtudását frissíti, képzi magát, sportol, és közben elment a Restart- Up tréningjére is. A tréningre azért jelentkezett, mert szerette volna tudni, hogy az internetről összeszedett információk mellett van-e még olyan releváns tudnivaló, ami elősegítheti a sikeres álláskeresést. Úgy érzi, megkapta a visszaigazolást és meggyőződött arról, hogy jó irányba indult el. Önéletrajzával a továbbiakban is szakmailag releváns marketing pozíciókat céloz meg.

A Restart-Up egyik alapító tagját, Müller Helgát kérdeztük meg a program létrehozása óta tapasztalt eredményekről:

A Restart-Up egy évvel ezelőtti életre hívása óta körülbelül 600 fő csatlakozott a szervezethez, mely taglétszám folyamatosan növekszik. Eddig két kutatást folytattak le, hogy felmérjék a középkorú munkavállalók foglalkoztatási nehézségeit, hogy vajon miért mellőzik a kiválasztási folyamat során álláspályázatukat.

A szervezet létjogosultságát bizonyítja, hogy egy év alatt a köztudatba beépült, hogy foglalkozni kell a középkorú munkavállalók foglalkoztatásával, ennek köszönhetően a cégek rendszeresen hívják konferenciákra a szervezet alapító tagjait. Elindult álláskereső portáljuk is, ahol partnercégek hirdetik meg kifejezetten középkorú álláskeresőknek szóló hirdetéseiket, amelyekben sikeresen helyezkednek el a megcélzott pályázók. A szervezet szolgáltatásai között karrierfejlesztő workshop, egyéni coaching (nyáron 58 fő vett részt a folyamatban 30 önkéntes coach támogatásával, jelenleg újabb 72 fővel bővült a résztvevői létszám), önismeretfejlesztési és mentorprogram, önéletrajz átnézése, angol tanfolyam és a professzionális megjelenés elsajátítását segítő képzés is szerepel.
Follow hrportal_hu on Twitter

A pótolhatatlanság csapdájában

Melyik cégkultúrában működik legkevésbé jól a delegálás? Gyakran hallott vezetői panaszok: reggeltől estig tüzet oltunk, nincs időnk, rengeteg dolgunk van. „Nincs időnk befoltozni a kerítést, mert össze kell terelnünk a tyúkokat!” Ezek a mondatok a mikromenedzsment jól ismert szlogenjei, és aki mondja, nem néz szembe azzal, hogy aki nem delegál, az szétesik, és cége forrásait is szétforgácsolja. tovább..

További cikkek
Fontos dátumok 2018 tavaszán

Az ünnepek után pár héttel máris megkezdődik a második félév az iskolákban. Ezekre a dátumokra érdemes figyelni 2018 tavaszán a diákoknak - írja... Teljes cikk

A sör és a szürkeállomány mennyisége egyenes arányban van

Rendhagyó állásbörzét tartott nemrégiben a Dreher sörgyár, amiről most összefoglaló videó készült. Ebből többek között azt is megtudhatjuk,... Teljes cikk

Hatalmas az érdeklődés az országos diákvállalkozó vetélkedőre

A november végi határidőig összesen 126, közöttük 27 határon túli csapat regisztrált, azaz a felkészítő tanárokkal együtt több mint 600-an... Teljes cikk

8+1 tipp az utolsó ajándékvásárlási rohamban

Meghitt együttlét, vidám beszélgetések vagy a rengeteg kiadás? Sokaknak inkább az utóbbi jut eszébe a karácsonyról egy felmérés szerint. Hogyan... Teljes cikk

A Ryanair pilótáinak sztrájkjához az olasz légiforgalmi szektor majdnem egésze csatlakozik

Nem tántorodtak el a Ryanair légitársaság olaszországi pilótái a péntekre meghirdetett munkabeszüntetéstől, amelyhez az Alitalia és a Vueling... Teljes cikk