Hogyan érjük el az utasításaink teljesítését?
A cégvezetők egyik legnagyobb problémája az, hogy munkatársaik nem teljesítik a kiadott utasításokat, feladatokat. Ennek több oka is lehet, előfordulhat, hogy nem értenek egyet a feladattal, de ezt nem jelzik a vezetőnek, inkább nem végzik el a munkát. Az is lehet, hogy nem tudják, hogyan kellene megcsinálni, vagy esetleg félreértették a feladatot, és valami egészen mást csinálnak. Ez lehet ugyanúgy szándékos, ahogy lehet nem szándékos cselekedet is.
Majd egy hét múlva megismétlődik szinte ugyanez, szinte ugyanúgy......
Kedves Cégvezető! Ne keseredjen el! Nézzük meg, van-e más lehetőség? Mit kell tennünk ahhoz, hogy egy olyan cégünk legyen, amely elérte, hogy a tulajdonos, vagy ügyvezető teljes idejében a stratégiával, kulcspartner - kapcsolatok építésével, a cég hosszú távú stabilitásának építésével tudjon foglalkozni? El lehet-e érni azt, hogy képzett vezetők tartsák a kezükben a teljes kontrollt, és a munkatársak hatékonyan termeljenek, és a cégben általános jelenség legyen a magas motiváltság, a lojalitás, a becsületesség?
A tulajdonosok és ügyvezetők vágya egy olyan cég, amelynek mutatói fejlődést mutatnak, a cég profitot termel, és hosszú távú kilátásai nagyon jók.
Mi az, amit feltétlenül, első körben meg kell tennünk, ha cégvezetők vagyunk és termelést szeretnénk elérni? Meg kell tanulnunk jól kontrollálni, és munkatársainkat is meg kell tanítanunk jól kontrollálni. Mit is jelent ez pontosan? Mi is az a kontroll pontosan és miért olyan fontos ez? Sok embernek juttat eszébe kellemetlen gondolatokat ez a szó, hogy kontroll.
Ellenőrzés - ezt jelenti. De mit jelent ténylegesen az, hogy ellenőrizni?
Nézzünk erre egy példát. Adott egy értékesítő, akinek az a feladata, hogy időpontot egyeztessen, majd elmenjen tárgyalni és megkösse az üzletet. Mit is tesz ő ilyenkor pontosan? Először is elindítja a ciklust azzal, hogy felhívja az ügyfelet, majd folytatja azzal, hogy beegyezteti az időpontot. Itt már eredményt ért el, de még nem zárta le a dolgot, hiszen az ő feladata az üzletkötésig tart. Mit tesz tehát ezután? Elmegy a beegyeztetett tárgyalásra, majd hatékony kommunikációs technikákat és kifogáskezelést használva meggyőzi az ügyfelet arról, hogy miért kell neki az az áru, vagy szolgáltatás. Miután elérte, hogy az ügyfél akarja a terméket, megköti vele az üzletet. Idáig tartott a feladata, amit sikeresen teljesített. Mi volt az, amit tett? Végig ellenőrzése alatt tartotta a tevékenységet. Elindította a ciklust a telefonnal, majd folytatta azzal, hogy elment a tárgyalásra és megállította, vagy befejezte azzal, hogy eladta a terméket. Vagyis elindította - folytatta - és megállította a folyamatot. Ez a lényeg, ez az, amit kontrollnak hívunk. Teljes ellenőrzés. A feladatok elkezdésével, a dolog folytatásán át a kívánt eredmény eléréséig, vagyis a feladat lezárásáig tart.
Emlékeszünk a fenti sürgős és fontos projektre? Ki, vagy kik voltak azok, akik nem kontrollálták a feladatot? Egyszer az azzal megbízott munkatárs, aki nem fejezte be, sőt talán el sem indította a feladatot, és természetesen a vezető, aki pedig csak elindította, de nem kísérte nyomon, hogy az le is záruljon.
Természetesen nem kell mindenkinek ugyanannyi feladatot kontrollálnia, ez a feladatkörétől és a felelősségi körétől függ. Egy azonban biztos, ha nem is ugyanannyit, de a saját területét egy cégben mindenkinek kontrollálnia kell.
Ez így talán túl egyszerűnek, vagy talán túl nehéznek tűnik, nem tudom. Ám az biztos, hogy ez is egy olyan képesség, ami nem születik együtt az emberrel, hanem tanulás és gyakorlás útján elsajátítható. Természetesen sok más összetevő együttesen járul hozzá a cég eredményességének növeléséhez, de már ennek az egy eszköznek a használatba vételével hatalmas eredményeket lehet elérni a teljesítések területén.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A KSH adatai szerint tavaly 41 300 magyar vándorolt külföldre, és 2020 óta folyamatos a növekedés. Sokakat vonz a magyarországinál magasabb fizetés... Teljes cikk
Hatalmas lehetőségeket látnak a HR vezetők abban, hogy a készségeknek nagyobb szerep jusson a HR-ben. Az átfogó készségalapú stratégia... Teljes cikk
A férfiak vállalkozási aktivitása – korosztálytól és vállalkozási típustól függetlenül – jellemzően magasabb a nőkénél. A férfiak mintegy... Teljes cikk
- 5 lépés a magasan teljesítő vállalati kultúra felé 10 hónapja
- Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére 1 éve
- Új szervezeti struktúrát vezet be a nemzetközi Generali Csoport 1 éve
- Jelentős leépítésbe kezd a Citigroup 1 éve
- Új vezérigazgató Magyarország legnagyobb HR-szolgáltatójánál 1 éve
- Sämling Solution Szervezetfejlesztő (OD) tanácsadó képzés - Miért érdemes Szervezetfejlesztővé válni? 1 éve
- Összeolvad a Vialto Consulting és az edUcate 1 éve
- Hol fáj a cégeknek? Szervezetfejlesztési és vezetési trendek 2024-ben 1 éve
- Electrolux: Az új szervezeti felépítés kialakítása 3000 munkahelyet érint 2 éve
- Szervezeti kultúra: a vezetők és munkavállalók közös feladata 2 éve
- Szervezetfejlesztési trendek - 2024. Teljes csere! 2 éve