Idén is az e-kereskedelem áll a fogyasztóvédelem középpontjában
A fogyasztóvédelmi hatóság és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) 2017-ben több mint 800, az előző évekhez képest ötször több webáruházat ellenőrzött, főként próbavásárlásokkal. Az online vásárlások számának folyamatos növekedése miatt idén is az e-kereskedelem áll a fogyasztóvédelem középpontjában - írja az MTI.
Ehhez kapcsolódóan megjegyezték, hogy az árubemutatós visszaélések száma a 2015 decemberében elfogadott törvénymódosítás és a hatékony hatósági eljárások eredményeként 2018-ra a negyedére csökkent.
Arról is beszámoltak, hogy a fogyasztóvédelmi hatósághoz tavaly közel 31 ezer megkeresés érkezett, elsősorban jótállási, panaszkezelési és internetes kereskedelemmel összefüggő ügyekben. A vásárlók, családok biztonsága érdekében a hatóság 2017-ben 145 veszélyes terméket - főként gyermeksporteszközöket, játékokat, fényfüzéreket, etetőszékeket - vont ki a forgalomból.
MTI