Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 3 éve

Így fog kinézni a szolgáltató központok következő generációja

A magyarországi szolgáltató központok már több mint 42 ezer munkavállalót foglalkoztatnak, azonban a szektor szereplői szerint van a területben további növekedési potenciál, amely a régióban országonként akár a 100 ezer fős foglakoztatást is elérheti. Az SSC-k számára a legnagyobb vonzerőt a képzett, nyelveket beszélő munkaerő, a megfelelő infrastruktúra megléte jelenti. A lehetőségekről, kihívásokról, beszélgettek a piac résztvevői az SSC Heroes által rendezett Next Generation Shared Service Day című konferencián.

images

A Nemzeti Befektetési Ügynökség, a HIPA adatai szerinta 42 ezer főt foglalkoztató, több mint 100 cég ügyfélszolgálati, pénzügyi, HR, IT és marketing területen működik.

Magyarországon a főváros mellett egyre több vidéki nagyváros is igyekszik versenybe szállni a szolgáltató központokért, sok mindent megtéve a mindkét fél számára gyümölcsöző együttműködésért. Az egyik aspiráns Debrecen, ahol 3000-en dolgoznak jelenleg a különböző szolgáltató központokban, de az egyetem képzései további, akár több tízezres poolt biztosítanak a jövő lehetséges munkavállalóiból.

A Deloitte korábbi felméréséből kiderül, hogy Pécsett, Székesfehérváron, Szegeden, Miskolcon és Nyíregyházán jelentenek még feltörekvőben lévő gazdasági erőt, foglalkoztatási tényezőt a szolgáltató központok. Ahogy a kutatás azt is alátámasztotta, hogy a cégek megfelelő és célzott kezelése az igényeik figyelembevételével az összes érintett szereplő, a kormány, a helyi önkormányzatok, a munkavállalók, az oktatási intézmények és maguk a szolgáltató központok érdekében is áll.

A HIPA jelenleg 150 befektetési projektet visz, amelyből 30 szolgáltató központ létrehozását eredményezheti Magyarországon, mondta el Kis Tünde, a HIPA elnökhelyettese. Mint mondta a verseny egyre nagyobb az SSC-kért nem csak a régióban, hanem Lengyelországon, Szlovákián és Csehországon kívül már meg kell küzdeni Spanyolországgal, Portugáliával és Litvániával is, akik az új „versenyzők” ebben a szektorban. A befektetési ügynökség adatai szerint a Magyarországon már jelenlévő szolgáltató központok 80%-a tervez további bővítést.

Május elején jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, hogy Magyarországon nyitja meg harmadik szolgáltató központját - Hollandia és Malajzia után - a holland tejipari vállalat, a FrieslandCampina. A Pöttyös, a Milli, az Oké, a Landliebe és a Frico márkákat gyártó cég a budapesti pénzügyi központban 150 embert foglalkoztat majd az első ütemben.

Mint Mark Galjaard, a cég szolgáltató központjának igazgatója a rendezvényen elmondta, 22 ezer embert foglalkoztatnak több mint 30 országban, számukra, hasonlóan a többi SSC-hez, a rendelkezésre álló munkaerő, a nyelvtudás, az infrastruktúra megléte, és a már jelenlévő más szolgáltató központok tapasztalata volt a döntő, amikor Budapestet választották.

Mark GaljaardMark Galjaard: a nyelvtudás, az infrastruktúra megléte és az SSC kultúra miatt döntöttek Budapest mellett



Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Így fog kinézni a szolgáltató központok következő generációja
2. oldal - A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció
  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Többségben a nők, a dolgozók hatoda külföldi - SSC világ Magyarországon

Továbbra is Budapest-központú a piac, Debrecen a második helyen. Az átlagos dolgozó 32 éves, a felvételi idő kezdő pozícióra 39 nap, a fluktuáció... Teljes cikk

Milyen egy virtuális call center dolgozó?

Már több mint tíz éve megjelentek az outsourcing piacon az olyan telefonos/online call centerek, melyek otthonról dolgozó “agentekre” épülnek.... Teljes cikk

Új trendek az SSC szektorban

A Kinnarpsnál tartották szakmai összegzésüket az SSC szektor résztvevői és döntéshozói. Fókuszban a szektort érintő új trendek voltak, az... Teljes cikk