Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 2 éve

A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció




A szolgáltató központok viszont egyre inkább globális üzleti központokká (Global Business Services GBS) kezdenek válni, rendszereikben pedig egyre nagyobb hangsúlyt kap az automatizáció. Ehhez leginkább a folyamatok sztenderdizálására van szükség, festette fel az igen közeli jövőt - az SSC-k következő tíz évét - Arjen Sader, az EY-től. A megvalósításhoz az adatokra kell fókuszálni, ezeket pedig ki kell nyerni a cég különböző folyamataiból, hogy optimalizálni lehessen őket. Kideríteni, hogy hol van meg az automatizálás lehetősége, majd auditálni kell a folyamatot.

Arjen Sader: az SSC-k globális üzleti központokká kezdenek válni, és egyre nagyobb hangsúlyt kap az automatizáció

A teljesítménymutatókra folyamatosan - valós időben - van szükség, ezeket is automatikusan kell generálni, ráadásul úgy, hogy ezeket az adatokat bárhonnan, bármikor el lehessen érni mobiltechnológiával is, sorolta a szakértő. A nagyvállalatoknak innovációs központokat kell létrehozniuk, amelyek a szervezet részére kialakítják a „tanulnivalót”. Mindezek kialakításában az üzleti központok élen járhatnak, megmutathatják a következő szükséges lépéseket az egész szervezet számára.

A globális üzleti központoké a jövő, a kicsik eltűnhetnek

A vállalatok központjainak egyre inkább center of excellence-é kell válniuk. Központi kérdés lesz az adatbiztonság. A rendszerek pedig teljes mértékben felhő alapon fognak működni. A technológiai változásokhoz a vezetőknek, a vezetési stílusnak is alkalmazkodnia kell. A kulcsszavak: a rugalmasság, az interaktivitás, bevonás a döntéshozatalba, a táv- és a virtuális munkavégzés. A jövőben már egy helyen (országban, földrészen) sem kell lennie a munkavállalóknak, mégis találkozhatnak egy virtuális térben, virtuális meetingen. Ennek következtében az üzleti célú utazások is a felére csökkennek majd.

A munkaerő összetétele is teljesen megváltozik majd, hangsúlyozta az EY szakembere, az erőforrás piramis legalsó szintje el fog tűnni az automatizáció miatt. A hangsúlyokat a munkaerő belső képzésére kell helyezni, a fontos tudás a folyamatok ismerete és az IT ismeretek lesznek. Ahogy fentebb említettük, a munkaidő rugalmas lesz, és nem a munkával eltöltött idő, hanem a ténylegesen elvégzett munka, a hatékonyság fog számítani. Ugyanakkor a globális menedzsment, globális feladatok miatt a munka időbeosztása is átalakul, adott esetben nem lesz tekintettel az időeltolódásra, és 24/7-ben zajlani fog.

Mindennek eredményeként az irodaterületek mennyisége is a felére fog csökkenni tíz éven belül, mert vagy otthonról zajlik majd a munka vagy automatizálva lesz, jósolta Arjen Sader, aki szerint a munka keleti vándorlása megfordul, ahogy ennek egyes jeleni már látszanak is. India például az SSC-k szempontjából nem jelent majd konkurenciát, mert nem elég magas az oktatás színvonala.

A kis SSC-knek hosszabb távon vagy növekedniük kell, vagy el fognak tűnni, a szakértő szerint. A megfelelő növekedést és terjeszkedést a sztenderdizálás hiánya, az oktatási rendszer alkalmazkodásra képtelensége, a cégek rugalmatlansága gátolhatja, ha nem akarnak vagy nincsenek készen a változásra, illetve a törvénykezési problémák jelenthetnek korlátozó tényezőt.

Logikus lépésként pedig a HR-nek mindenütt stratégiai szintre kell emelkednie, hogy támogassa az üzleti célokat, amelyhez szintén az adatok és az elemzések fogják jelenteni az eszközt, amelyeket nem csak a már létező helyzetről szóló beszámolókban, hanem jövőbeni folyamatok, feladatok bejóslására is kell használni.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Így fog kinézni a szolgáltató központok következő generációja
2. oldal - A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
500 munkahelyet teremtett Szegeden a 10. magyarországi jubileumát ünneplő BP Globális Szolgáltató Központ

Egy évtizede érkezett Magyarországra a BP Globális Szolgáltató Központja, amely budapesti székhelye mellett 2017-ben Szegeden is irodát nyitott. A... Teljes cikk

Mitől sikeres egy vállalati rendezvény?

Egy jó rendezvényhelyszín önmagában már kevés a sikerhez. Kreativitás, élmény, törődés, személyre szabottság, ember az emberért - ezek az új... Teljes cikk

Teljesen vagy részlegesen szervezzünk ki, ha a HR outsourcingot választjuk?

A HR outsourcing iparág 2019-ben is növekszik. A HR-nek jutó egyre összetettebb feladatok is kedveznek a kiszervezésnek, főként a kisebb vagy... Teljes cikk