kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 8 éve

A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció




A szolgáltató központok viszont egyre inkább globális üzleti központokká (Global Business Services GBS) kezdenek válni, rendszereikben pedig egyre nagyobb hangsúlyt kap az automatizáció. Ehhez leginkább a folyamatok sztenderdizálására van szükség, festette fel az igen közeli jövőt - az SSC-k következő tíz évét - Arjen Sader, az EY-től. A megvalósításhoz az adatokra kell fókuszálni, ezeket pedig ki kell nyerni a cég különböző folyamataiból, hogy optimalizálni lehessen őket. Kideríteni, hogy hol van meg az automatizálás lehetősége, majd auditálni kell a folyamatot.

Arjen Sader: az SSC-k globális üzleti központokká kezdenek válni, és egyre nagyobb hangsúlyt kap az automatizáció

A teljesítménymutatókra folyamatosan - valós időben - van szükség, ezeket is automatikusan kell generálni, ráadásul úgy, hogy ezeket az adatokat bárhonnan, bármikor el lehessen érni mobiltechnológiával is, sorolta a szakértő. A nagyvállalatoknak innovációs központokat kell létrehozniuk, amelyek a szervezet részére kialakítják a „tanulnivalót”. Mindezek kialakításában az üzleti központok élen járhatnak, megmutathatják a következő szükséges lépéseket az egész szervezet számára.


A globális üzleti központoké a jövő, a kicsik eltűnhetnek



A vállalatok központjainak egyre inkább center of excellence-é kell válniuk. Központi kérdés lesz az adatbiztonság. A rendszerek pedig teljes mértékben felhő alapon fognak működni. A technológiai változásokhoz a vezetőknek, a vezetési stílusnak is alkalmazkodnia kell. A kulcsszavak: a rugalmasság, az interaktivitás, bevonás a döntéshozatalba, a táv- és a virtuális munkavégzés. A jövőben már egy helyen (országban, földrészen) sem kell lennie a munkavállalóknak, mégis találkozhatnak egy virtuális térben, virtuális meetingen. Ennek következtében az üzleti célú utazások is a felére csökkennek majd.

A munkaerő összetétele is teljesen megváltozik majd, hangsúlyozta az EY szakembere, az erőforrás piramis legalsó szintje el fog tűnni az automatizáció miatt. A hangsúlyokat a munkaerő belső képzésére kell helyezni, a fontos tudás a folyamatok ismerete és az IT ismeretek lesznek. Ahogy fentebb említettük, a munkaidő rugalmas lesz, és nem a munkával eltöltött idő, hanem a ténylegesen elvégzett munka, a hatékonyság fog számítani. Ugyanakkor a globális menedzsment, globális feladatok miatt a munka időbeosztása is átalakul, adott esetben nem lesz tekintettel az időeltolódásra, és 24/7-ben zajlani fog.

Mindennek eredményeként az irodaterületek mennyisége is a felére fog csökkenni tíz éven belül, mert vagy otthonról zajlik majd a munka vagy automatizálva lesz, jósolta Arjen Sader, aki szerint a munka keleti vándorlása megfordul, ahogy ennek egyes jeleni már látszanak is. India például az SSC-k szempontjából nem jelent majd konkurenciát, mert nem elég magas az oktatás színvonala.

A kis SSC-knek hosszabb távon vagy növekedniük kell, vagy el fognak tűnni, a szakértő szerint. A megfelelő növekedést és terjeszkedést a sztenderdizálás hiánya, az oktatási rendszer alkalmazkodásra képtelensége, a cégek rugalmatlansága gátolhatja, ha nem akarnak vagy nincsenek készen a változásra, illetve a törvénykezési problémák jelenthetnek korlátozó tényezőt.

Logikus lépésként pedig a HR-nek mindenütt stratégiai szintre kell emelkednie, hogy támogassa az üzleti célokat, amelyhez szintén az adatok és az elemzések fogják jelenteni az eszközt, amelyeket nem csak a már létező helyzetről szóló beszámolókban, hanem jövőbeni folyamatok, feladatok bejóslására is kell használni.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Így fog kinézni a szolgáltató központok következő generációja
2. oldal - A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A csendes felmondás után itt a quiet cracking jelensége, de mit is jelent ez?

A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk

Versenyelőnyben lesz az a cég, amely jól menedzseli a hibrid munkavégzést

Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk

Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group

A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk