Szerző: Barna Eszter
Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 éve

A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció

images




A szolgáltató központok viszont egyre inkább globális üzleti központokká (Global Business Services GBS) kezdenek válni, rendszereikben pedig egyre nagyobb hangsúlyt kap az automatizáció. Ehhez leginkább a folyamatok sztenderdizálására van szükség, festette fel az igen közeli jövőt - az SSC-k következő tíz évét - Arjen Sader, az EY-től. A megvalósításhoz az adatokra kell fókuszálni, ezeket pedig ki kell nyerni a cég különböző folyamataiból, hogy optimalizálni lehessen őket. Kideríteni, hogy hol van meg az automatizálás lehetősége, majd auditálni kell a folyamatot.

Arjen Sader: az SSC-k globális üzleti központokká kezdenek válni, és egyre nagyobb hangsúlyt kap az automatizáció

A teljesítménymutatókra folyamatosan - valós időben - van szükség, ezeket is automatikusan kell generálni, ráadásul úgy, hogy ezeket az adatokat bárhonnan, bármikor el lehessen érni mobiltechnológiával is, sorolta a szakértő. A nagyvállalatoknak innovációs központokat kell létrehozniuk, amelyek a szervezet részére kialakítják a „tanulnivalót”. Mindezek kialakításában az üzleti központok élen járhatnak, megmutathatják a következő szükséges lépéseket az egész szervezet számára.

A globális üzleti központoké a jövő, a kicsik eltűnhetnek

A vállalatok központjainak egyre inkább center of excellence-é kell válniuk. Központi kérdés lesz az adatbiztonság. A rendszerek pedig teljes mértékben felhő alapon fognak működni. A technológiai változásokhoz a vezetőknek, a vezetési stílusnak is alkalmazkodnia kell. A kulcsszavak: a rugalmasság, az interaktivitás, bevonás a döntéshozatalba, a táv- és a virtuális munkavégzés. A jövőben már egy helyen (országban, földrészen) sem kell lennie a munkavállalóknak, mégis találkozhatnak egy virtuális térben, virtuális meetingen. Ennek következtében az üzleti célú utazások is a felére csökkennek majd.

A munkaerő összetétele is teljesen megváltozik majd, hangsúlyozta az EY szakembere, az erőforrás piramis legalsó szintje el fog tűnni az automatizáció miatt. A hangsúlyokat a munkaerő belső képzésére kell helyezni, a fontos tudás a folyamatok ismerete és az IT ismeretek lesznek. Ahogy fentebb említettük, a munkaidő rugalmas lesz, és nem a munkával eltöltött idő, hanem a ténylegesen elvégzett munka, a hatékonyság fog számítani. Ugyanakkor a globális menedzsment, globális feladatok miatt a munka időbeosztása is átalakul, adott esetben nem lesz tekintettel az időeltolódásra, és 24/7-ben zajlani fog.

Mindennek eredményeként az irodaterületek mennyisége is a felére fog csökkenni tíz éven belül, mert vagy otthonról zajlik majd a munka vagy automatizálva lesz, jósolta Arjen Sader, aki szerint a munka keleti vándorlása megfordul, ahogy ennek egyes jeleni már látszanak is. India például az SSC-k szempontjából nem jelent majd konkurenciát, mert nem elég magas az oktatás színvonala.

A kis SSC-knek hosszabb távon vagy növekedniük kell, vagy el fognak tűnni, a szakértő szerint. A megfelelő növekedést és terjeszkedést a sztenderdizálás hiánya, az oktatási rendszer alkalmazkodásra képtelensége, a cégek rugalmatlansága gátolhatja, ha nem akarnak vagy nincsenek készen a változásra, illetve a törvénykezési problémák jelenthetnek korlátozó tényezőt.

Logikus lépésként pedig a HR-nek mindenütt stratégiai szintre kell emelkednie, hogy támogassa az üzleti célokat, amelyhez szintén az adatok és az elemzések fogják jelenteni az eszközt, amelyeket nem csak a már létező helyzetről szóló beszámolókban, hanem jövőbeni folyamatok, feladatok bejóslására is kell használni.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Így fog kinézni a szolgáltató központok következő generációja
2. oldal - A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Új szolgáltató központok Miskolcon

Miskolc egy új piacra készül betörni: új szolgáltató központok, SSC-k (Shared Service Centerek) számára kínál komplex lehetőségeket - írja a... Teljes cikk

83 ezer magyar dolgozik kiküldetésben külföldön

Kevés szó esik azokról, akik nem kivándorolnak, hanem csak egy ideid kell kiküldetésben külföldön dolgozniuk. Pedig ők is sokan vannak, 2017-ben az... Teljes cikk

A közeljövőben csak egyszerű feladatokat vesznek át gépek a magyar ügyfélszolgálaton

160 ezer ügyfélszolgálatos van Magyarországon, és most egy kutatás eredményeit látva sokkal többet tudunk róluk, mint korábban. A pénzügyi... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár