Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 7 éve

A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció




A szolgáltató központok viszont egyre inkább globális üzleti központokká (Global Business Services GBS) kezdenek válni, rendszereikben pedig egyre nagyobb hangsúlyt kap az automatizáció. Ehhez leginkább a folyamatok sztenderdizálására van szükség, festette fel az igen közeli jövőt - az SSC-k következő tíz évét - Arjen Sader, az EY-től. A megvalósításhoz az adatokra kell fókuszálni, ezeket pedig ki kell nyerni a cég különböző folyamataiból, hogy optimalizálni lehessen őket. Kideríteni, hogy hol van meg az automatizálás lehetősége, majd auditálni kell a folyamatot.

Arjen Sader: az SSC-k globális üzleti központokká kezdenek válni, és egyre nagyobb hangsúlyt kap az automatizáció

A teljesítménymutatókra folyamatosan - valós időben - van szükség, ezeket is automatikusan kell generálni, ráadásul úgy, hogy ezeket az adatokat bárhonnan, bármikor el lehessen érni mobiltechnológiával is, sorolta a szakértő. A nagyvállalatoknak innovációs központokat kell létrehozniuk, amelyek a szervezet részére kialakítják a „tanulnivalót”. Mindezek kialakításában az üzleti központok élen járhatnak, megmutathatják a következő szükséges lépéseket az egész szervezet számára.


A globális üzleti központoké a jövő, a kicsik eltűnhetnek



A vállalatok központjainak egyre inkább center of excellence-é kell válniuk. Központi kérdés lesz az adatbiztonság. A rendszerek pedig teljes mértékben felhő alapon fognak működni. A technológiai változásokhoz a vezetőknek, a vezetési stílusnak is alkalmazkodnia kell. A kulcsszavak: a rugalmasság, az interaktivitás, bevonás a döntéshozatalba, a táv- és a virtuális munkavégzés. A jövőben már egy helyen (országban, földrészen) sem kell lennie a munkavállalóknak, mégis találkozhatnak egy virtuális térben, virtuális meetingen. Ennek következtében az üzleti célú utazások is a felére csökkennek majd.

A munkaerő összetétele is teljesen megváltozik majd, hangsúlyozta az EY szakembere, az erőforrás piramis legalsó szintje el fog tűnni az automatizáció miatt. A hangsúlyokat a munkaerő belső képzésére kell helyezni, a fontos tudás a folyamatok ismerete és az IT ismeretek lesznek. Ahogy fentebb említettük, a munkaidő rugalmas lesz, és nem a munkával eltöltött idő, hanem a ténylegesen elvégzett munka, a hatékonyság fog számítani. Ugyanakkor a globális menedzsment, globális feladatok miatt a munka időbeosztása is átalakul, adott esetben nem lesz tekintettel az időeltolódásra, és 24/7-ben zajlani fog.

Mindennek eredményeként az irodaterületek mennyisége is a felére fog csökkenni tíz éven belül, mert vagy otthonról zajlik majd a munka vagy automatizálva lesz, jósolta Arjen Sader, aki szerint a munka keleti vándorlása megfordul, ahogy ennek egyes jeleni már látszanak is. India például az SSC-k szempontjából nem jelent majd konkurenciát, mert nem elég magas az oktatás színvonala.

A kis SSC-knek hosszabb távon vagy növekedniük kell, vagy el fognak tűnni, a szakértő szerint. A megfelelő növekedést és terjeszkedést a sztenderdizálás hiánya, az oktatási rendszer alkalmazkodásra képtelensége, a cégek rugalmatlansága gátolhatja, ha nem akarnak vagy nincsenek készen a változásra, illetve a törvénykezési problémák jelenthetnek korlátozó tényezőt.

Logikus lépésként pedig a HR-nek mindenütt stratégiai szintre kell emelkednie, hogy támogassa az üzleti célokat, amelyhez szintén az adatok és az elemzések fogják jelenteni az eszközt, amelyeket nem csak a már létező helyzetről szóló beszámolókban, hanem jövőbeni folyamatok, feladatok bejóslására is kell használni.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Így fog kinézni a szolgáltató központok következő generációja
2. oldal - A szolgáltató központokat is utoléri az autoamtizáció
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk

Felesleges harcolni ellene: Balogh Petya az MI-forradalomról

Tavaly novemberben a ChatGPT berúgta az ajtót. Már nem lehet a szellemet visszagyömöszölni a palackba, harcolni sem érdemes ellene, inkább... Teljes cikk