Így választanak munkahelyet a pályakezdők legjobbjai
Az egyetemisták számára elsősorban a szervezet értékei és jövőképe a legfontosabb szempontok, amikor potenciális munkahelyükről döntenek - derül ki a KPMG nemzetközi felmérésének eredményeiből. Míg a megkérdezett fiatalok 84 százaléka nem dolgozna olyan cégnél, melynek értékei nem egyeznek a sajátjaival, 92 százalékuk szerint első munkaadójuk kiválasztásakor fontos, hogy a szervezet víziója érdekes legyen.
A megkérdezett diákok nagyra értékelik a személyes és szakmai fejlődés lehetőségét. 47 százalékuk szerint a személyes fejlődés és a szakmai képesítések megszerzése a legfontosabb motivációs tényezők között szerepel. Karrierjük első két évében prioritást jelent számukra, ha olyan tapasztalatokat szerezhetnek, amelyek felkészítik őket a komplexebb dolgokra és nagyobb projektekre, széleskörű készségeket sajátíthatnak el, illetve elismert szakemberektől tanulhatnak
Rachel Campbell, a KPMG globális HR-vezetője szerint a diákok preferenciáit vizsgáló felmérés eredményei egybecsengenek az egyetemről frissen érkező munkavállalók tapasztalataival. „A diákokat leginkább a vállalati értékek és a cég küldetése befolyásolják munkáltatóról való döntésükben, és elköteleződésük mértékében. A diákok ma rugalmas karrierpályára vágynak - akár több országban, akár egy adott szervezet különböző részeiben dolgoznának szívesen. Olyan karriert szeretnének, aminek értelme és célja van, és készek utána menni a lehetőségeknek.”
A megkérdezett diákok globális távlatokban gondolkoznak, 84 százalékuk kész rendszeresen másik országba költözni a megfelelő állás megszerzése érdekében. 65 százalékuk számít arra, hogy 2-4 országban fog dolgozni karrierje során, 27 százalék pedig akár négynél is több országban. A felmérésben résztvevő fiatalok 43 százaléka a pénzügyi szektorban, 27 százalékuk valamely szakmai szolgáltatónál, 13 százalékuk pedig technológiai területen vállalna munkát legszívesebben.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Így választanak munkahelyet a pályakezdők legjobbjai
2. oldal - Fontos a társadalmi hasznosság érzése