Megjelent: 2 éve

Így viszonyulnak az európaiak a nyelvtanuláshoz

A megkérdezettek szerint több munkalehetőség közül válogathat, aki megtanul egy új nyelvet.

Az európaiak túlnyomó többsége, mintegy 86 százaléka úgy véli, hogy mindenkinek beszélnie kellene az anyanyelvén kívül legalább egy nyelvet, azonban csak 56 százalékuk képes beszélgetést folytatni egy idegen nyelven, ami mindössze 3 százalékponttal több, mint a legutóbbi, 2012-es, e témában végzett felmérésben - közölte kedden az Eurobarométer a kulturális sokszínűség világnapja alkalmából.

A kutatás szerint a fiatal európaiak, a 15 és 24 év közötti korcsoport 79 százaléka beszél legalább egy idegen nyelvet, ami 5 százalékpontos növekedést jelent a 14 évvel ezelőttihez képest. A második idegen nyelv elsajátítása terén nem történt jelentős előrelépés: az európaiak 28 százaléka beszél legalább két idegen nyelvet, csupán 2 százalékponttal többen, mint a legutóbbi felmérésben. Az angol nyelvet az európaiak 47 százaléka beszéli az anyanyelve mellett. Ez jelentős, 5 százalékpontos növekedést jelent 2012 óta.

A felmérésben részt vevők 85 százaléka szerint az angol a legfontosabb nyelv, amelyet a gyerekeknek meg kell tanulniuk a jövőjük érdekében, ezt követi a spanyol, a német, a francia és a kínai. Az angol után a francia, a német, és a spanyol a leggyakrabban beszélt idegen nyelv az EU-ban. A megkérdezettek 76 százaléka úgy véli, hogy a nyelvi készségek fejlesztése politikai prioritást kellene élvezzen. 84 százalékuk gondolja úgy, hogy a regionális és kisebbségi nyelvek megőrzésére nagy hangsúlyt kell fektetni.

A válaszadók szerint egy új nyelv tanulásának fő előnyei közé tartoznak többek között a szélesebb körű munkalehetőségek, a más kultúrájú emberek megértése. Az eredmények összhangban vannak a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) közelmúltbeli tanulmányával, amely a 15 éves korosztály angoltanulási módszereiről szólt. Ez azt mutatta, hogy a fiatalok egyre inkább az osztálytermen kívül tanulnak nyelveket az internet, a közösségi média vagy az eredeti nyelven készült tartalmak megtekintése révén. Az európaiak 53 százaléka ma már inkább a feliratozott, mint a szinkronizált műsorokat részesítik előnyben. Ez a 11 százalékpontos növekedést jelent 2012-höz képest.

 

MTI

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Együttműködési megállapodást kötött az SZTE és a BYD

Oktatási és kutatás-fejlesztési együttműködésről szóló megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) és a BYD Auto Hungary Kft. szerdán. Teljes cikk

Mi kellene ahhoz, hogy az oktatási rendszer végre alkalmazkodjon a Z és Alfa generációhoz?

A Z és Alfa generáció villámgyors, vizuális és azonnali visszajelzésre épülő tanulási stílusát a mai oktatás alig követi. A szakemberek szerint... Teljes cikk

Robbanás előtt a magyar oktatás: az AI miatt eltűnhetnek a tantárgyak és a tantermek

A mesterséges intelligencia alapjaiban írhatja át a magyar oktatás működését, miközben a kormány új AI-stratégiája épp a lényegre nem reagál:... Teljes cikk