kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

IT Helpdesk

A pozíció, megfelelő tájékozottság nélkül csak egy egész napos telefonálgatásból álló harcnak tűnhet az ideges ügyfelekkel szemben, ám erről sokkal pozitívabb a kép, amit valójában jelent ez a típusú pozíció. Dióhéjban egy ügyfélszolgálati segítségnyújtó feladatkörről van szó, ami kulcsfontosságú egy nagy, vagy akár egy kis cég életében is.

A leírást Kolesza Dóra, a HR-Evolution Kft. Recruitere készítette.


Feladatok: a segítséget kérő ügyfelek megfelelő szakmaisággal történő támogatása, hogy az ügyfél megfelelően el tudja látni saját feladatait informatikai eszközei segítségével. Lényegében, ha bármilyen probléma adódik egy rendszer működésében, vagy egy eszköz használata során, akkor egy IT Helpdesk kolléga oldja meg a helyzetet. Ez a segítségnyújtás történhet telefonon, e-mailben, de egyre gyakoribb a chaten történő kommunikáció a munkakörben.

Egy ilyen munkakör betöltéséhez nem szükséges informatikai előképzettség, mivel a legtöbb IT Helpdesket foglalkoztató szolgáltató központoknál (SSC-k) olyan mennyiségű és mélységű szakmai tudásanyag van felhalmozva és rendszerezve, aminek elsajátításával bárki teljes értékű munkatárssá válhat ezen a területen.

Két alapvető elvárás van a pozíciót betölteni kívánó jelentkezővel szemben: legtöbb esetben a felsőfokú nyelvtudás (az angol mellett minimum egy élő idegen nyelv) illetve a nyitott, barátságos, pörgős személyiség. Ezekből adódóan korosztályi korlátok sem tapasztalhatók a piacon, pályakezdőtől az idősebb korosztályig bárki betöltheti a pozíciót. Egy ilyen szolgáltató központ nagyságrendileg több száz IT Helpdesk munkatársat foglalkoztat széles és globális ügyfélkörük miatt.

Fejlődési lehetőségként két irány is szóba jöhet, attól függően, hogy az egyénnek milyen motivációi vannak. El lehet indulni csoportvezetői vonal felé, ahol fontos az alkalmazkodó képesség és rugalmasság. Míg a másik irány a pozíció technikai, illetve informatikai aspektusából eredendően a valamilyen informatikai területen való továbbfejlődés, így a helpdesk hierarchiában második és harmadik szintre való lépés. Itt már bonyolultabb és mélyebb tudást igénylő feladatokkal kell megbirkózni, ami nagyobb felelősséggel is jár.

IT Helpdesk állások itt találhatók.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Generációváltás az auditor szakmában - miért olyan nehéz az utánpótlás képzése?

A 90-es években egy új szakma jelent meg Magyarországon: az auditor. Az akkor végzett szakemberek jó része még ma is aktív, eljött az ideje az... Teljes cikk

Nekem az a dolgom, hogy keressem meg a bizonyítékokat, hogy mihamarabb legyen meg az elkövető - Andrási Zoltán bűnügyi technikus egy napja

"Minden ügy egy kihívás, de nem álmodom velük. Az a dolgom, hogy keressem meg a bizonyítékokat, hogy mihamarabb legyen meg az elkövető. Ez... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár