kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

IT Helpdesk

A pozíció, megfelelő tájékozottság nélkül csak egy egész napos telefonálgatásból álló harcnak tűnhet az ideges ügyfelekkel szemben, ám erről sokkal pozitívabb a kép, amit valójában jelent ez a típusú pozíció. Dióhéjban egy ügyfélszolgálati segítségnyújtó feladatkörről van szó, ami kulcsfontosságú egy nagy, vagy akár egy kis cég életében is.

A leírást Kolesza Dóra, a HR-Evolution Kft. Recruitere készítette.


Feladatok: a segítséget kérő ügyfelek megfelelő szakmaisággal történő támogatása, hogy az ügyfél megfelelően el tudja látni saját feladatait informatikai eszközei segítségével. Lényegében, ha bármilyen probléma adódik egy rendszer működésében, vagy egy eszköz használata során, akkor egy IT Helpdesk kolléga oldja meg a helyzetet. Ez a segítségnyújtás történhet telefonon, e-mailben, de egyre gyakoribb a chaten történő kommunikáció a munkakörben.

Egy ilyen munkakör betöltéséhez nem szükséges informatikai előképzettség, mivel a legtöbb IT Helpdesket foglalkoztató szolgáltató központoknál (SSC-k) olyan mennyiségű és mélységű szakmai tudásanyag van felhalmozva és rendszerezve, aminek elsajátításával bárki teljes értékű munkatárssá válhat ezen a területen.

Két alapvető elvárás van a pozíciót betölteni kívánó jelentkezővel szemben: legtöbb esetben a felsőfokú nyelvtudás (az angol mellett minimum egy élő idegen nyelv) illetve a nyitott, barátságos, pörgős személyiség. Ezekből adódóan korosztályi korlátok sem tapasztalhatók a piacon, pályakezdőtől az idősebb korosztályig bárki betöltheti a pozíciót. Egy ilyen szolgáltató központ nagyságrendileg több száz IT Helpdesk munkatársat foglalkoztat széles és globális ügyfélkörük miatt.

Fejlődési lehetőségként két irány is szóba jöhet, attól függően, hogy az egyénnek milyen motivációi vannak. El lehet indulni csoportvezetői vonal felé, ahol fontos az alkalmazkodó képesség és rugalmasság. Míg a másik irány a pozíció technikai, illetve informatikai aspektusából eredendően a valamilyen informatikai területen való továbbfejlődés, így a helpdesk hierarchiában második és harmadik szintre való lépés. Itt már bonyolultabb és mélyebb tudást igénylő feladatokkal kell megbirkózni, ami nagyobb felelősséggel is jár.

IT Helpdesk állások itt találhatók.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár