Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 4 éve

Kis változások, amiktől új életed lesz

A kis változásoknak is fantasztikus hatása van az életünkre, ha folyamatosan a gyakorlatban is alkalmazzuk. Az év elején, születésnapokkor, más évfordulókon sokszor túl nagy változásokat határozunk el, amikből végül semmi nem lesz és csalódottságot érzünk. Hogy miért?

  • Nincs meg hozzá a végigcsinálási stratégiánk,
  • nem alakítottunk ki új szokásokat, a régieket nem írjuk felül
  • egyszerre akarjuk a megvalósítást, türelmetlenek vagyunk
  • gyors és látványos eredményeket akarunk,
  • nincs kellő motiváció,
  • nincs, aki számon kérné rajtunk
  • az öröm, boldogság érzet elmarad, esetenként nehézségekkel találjuk szembe magunkat.

    A céljaink eléréséhez, új szokások kialakításához, valami komfortzónán kívüli változás megvalósításához nagyon fontos a tudatosság és a hit, hogy képesek vagyunk megcsinálni.

    Mi lehet segítségedre a hosszú, tartós, eredményes változások megvalósításához?

  • Támogató emberek, akik segítenek túllendülni a nehézségeken és folyamatosan bíztatnak téged.
  • A célok részcélokra bontása nagyon fontos. Napi szinten tudd, hogy mikor mit teszel a célodért.
  • Figyelmeztető eszközök használata. Pl.: emlékeztető beállítása, naptárba előre beírni
  • Jutalmazási rendszer kiépítése, sikerek megünneplése.
  • Összeszedni, hogy miről vagy hajlandó lemondani a megvalósítás útján.

    A legfontosabb azonban, hogy egyszerre 1 dologra fókuszálj és azért rendszeresen cselekedj!
    Kezdd el kicsiben, és amikor már megszoktad lassan, de folyamatosan növeld a változás mértékét!


    Nézzünk egy példát: Szeretnél kevesebb cukrot és édességet fogyasztani?

    Mit csinál az átlag? Megfogadja, hogy holnaptól nem eszik cukrot. A nagy többség persze nem tudja betartani 1-2 nap vagy 1-2 hétnél tovább.

    Kezdetnek figyeld az étkezési szokásaidat 1-2 hétig, vezesd egy füzetben mikor, mit és mennyit ettél. Majd elemezd ki, nézd meg hol tudsz lefaragni a cukor bevitellel. Válassz ki 1-et és azt kezd el csak minimálisan csökkenteni, majd amikor már megszoktad, akkor ismét változtass.

    Képzeld csak el, hogy amikor a teádat és kávédat mondjuk 3 cukor helyett csak 2-vel iszod néhány hétig majd még kevesebbel, mennyi gramm cukortól mentetted magad havi szinten. Vagy minden nap helyett minden másnap eszel csokit vagy 1 tábla helyett csak felet eszel meg….

    Bármivel eljátszhatod ezt a sok kis lépéses játékot. Akár olvasással, tanulással, mozgással…bármivel.

    Rövidtávon az 1 százalékos kis változás szinte fel se tűnik neked, közben folyamatosan teszel a célodért, idővel eredménye is lesz. Mivel sikerélményed lesz és magabiztosabb vagy, így kényszer nélkül fogsz ismét 1 százalékot változtatni.

    A sok kicsi pedig összeadódik és egy új életmód alakul ki.
    Szokták mondani, hogy a fokozatosság nagyon fontos. Amennyiben valamilyen szokást akarsz elhagyni, akkor is működhet ez a taktika, viszont a felszabadult idődben valami mást kell csinálnod. Így a „pótcselekvést” is előre találd ki.

    Nekem sikerélményeim voltak. Javaslom, hogy próbáld ki Te is!
    A tapasztalataidat is örömmel várom az info@visionandshine.hu címre.

    Legyen csodálatos napod!

    Magyar Kitti – Támogató hátszél
  • Follow hrportal_hu on Twitter