Kommunikációs dimenziók
A kommunikáció hamburgi modellje az interperszonális kommunikáció négy szintjét különbözteti meg.
Ezek pedig:
- A tárgyi-tartalmi szint az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a közlés tárgyára, tényeire, információira koncentrálnak, és ezeket próbálják megértetni egymással. A tárgyi-tartalmi szint a kommunikáció legkülső, legláthatóbb rétege, amely a legkönnyebben értelmezhető és ellenőrizhető.
- Az önkifejezés szintje az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a saját érzéseiket, véleményeiket, értékeiket, attitűdjeiket, szándékaikat, motivációikat stb. fejezik ki, és ezeket próbálják megismertetni egymással. Az önkifejezés szintje a kommunikáció belső, személyes rétege, amely a legnehezebben értelmezhető és ellenőrizhető.
- A kapcsolati szint az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a közöttük lévő viszonyt, kapcsolatot, hatalmi egyensúlyt, szerepeket, elvárásokat stb. jelzik, és ezeket próbálják megállapítani egymással. A kapcsolati szint a kommunikáció rejtett, implicit rétege, amely a leginkább befolyásolja a kommunikáció hangulatát, minőségét és eredményességét.
- A felszólító üzenet szint az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a közlésükkel valamilyen hatást, változást, cselekvést, viselkedést stb. akarnak kiváltani egymásból, és ezeket próbálják meggyőzni egymást. A felszólító üzenet szint a kommunikáció célzott, stratégiai rétege, amely a leginkább kifejezi a kommunikáció funkcióját és szándékát.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Gazdaságilag nem aktívak azok, akik nem sorolhatók sem a foglalkoztatottak, sem a munkanélküliek csoportjába. Teljes cikk
A munkanélkülieknek a gazdaságilag aktív népességen belüli aránya. Teljes cikk
A gazdaságilag aktívak aránya a népességen belül azt mutatja meg, hogy a népesség hány százaléka vesz részt a munkaerőpiacon, azaz a... Teljes cikk
- "Nehéz eset" emberekkel dolgozik? - ezt a 7 dolgot tartsa szem előtt 10 hónapja
- Tanulmány: ezért egyre több a csendes felmondás a magyar cégeknél 11 hónapja
- Így hat a dolgozókra a munkahelyi konfliktus 1 éve
- A munkaidőnk mindössze 5 százalékát töltjük kommunikációval 1 éve
- Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal 1 éve
- Nagy baj, ha nem világos a munkavállalók számára, hogy mi kell az előléptetéshez 1 éve
- Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére 1 éve
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 1 éve
- A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart 1 éve
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 1 éve
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 éve