Megjelent: 2 éve

Kommunikációs dimenziók

A kommunikáció hamburgi modellje az interperszonális kommunikáció négy szintjét különbözteti meg.

Ezek pedig:

  • A tárgyi-tartalmi szint az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a közlés tárgyára, tényeire, információira koncentrálnak, és ezeket próbálják megértetni egymással. A tárgyi-tartalmi szint a kommunikáció legkülső, legláthatóbb rétege, amely a legkönnyebben értelmezhető és ellenőrizhető.
  • Az önkifejezés szintje az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a saját érzéseiket, véleményeiket, értékeiket, attitűdjeiket, szándékaikat, motivációikat stb. fejezik ki, és ezeket próbálják megismertetni egymással. Az önkifejezés szintje a kommunikáció belső, személyes rétege, amely a legnehezebben értelmezhető és ellenőrizhető.
  • A kapcsolati szint az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a közöttük lévő viszonyt, kapcsolatot, hatalmi egyensúlyt, szerepeket, elvárásokat stb. jelzik, és ezeket próbálják megállapítani egymással. A kapcsolati szint a kommunikáció rejtett, implicit rétege, amely a leginkább befolyásolja a kommunikáció hangulatát, minőségét és eredményességét.
  • A felszólító üzenet szint az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a közlésükkel valamilyen hatást, változást, cselekvést, viselkedést stb. akarnak kiváltani egymásból, és ezeket próbálják meggyőzni egymást. A felszólító üzenet szint a kommunikáció célzott, stratégiai rétege, amely a leginkább kifejezi a kommunikáció funkcióját és szándékát.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek