kapubanner for mobile
Megjelent: 4 hete

Megvannak az Employer Branding Award nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak kreativitásukkal, hanem mérhető üzleti eredményeikkel is hozzájárultak az ágazat fejlődéséhez és megbecsültségéhez.

Megvannak az Employer Branding Award nyertesei-

Az ünnepi díjátadó kedden zajlott. Többek között egészségügyi-, energiaipari, FMCG- és építőipari szereplőket is díjazott a főzsűri.

Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke elmondta: „örömmel indítottuk újra az Employer Branding Awardot, a pályázatok számából ítélve pedig a szakma is pozitívan fogadta a versenyt, hiszen remek pályamunkák érkeztek be hozzánk. Nemcsak a kreativitást, hanem a hatást is értékeltük, hiszen ma már a munkaadói márkaépítés kulcsfontosságú a vállalatok versenyképessége szempontjából. A tehetséges munkaerő megszerzése és megtartása a piaci előny megőrzésének egyik legfontosabb eleme lett. Ebben a gazdasági környezetben az employer branding nem csupán egy HR-feladat, hanem a vállalati stratégia szerves része, amely hosszú távon hozzájárul a cégek stabilitásához és a növekedéséhez is.”

Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, az EBA-zsűri elnöke is értékelte a versenyt: “rengeteget fejlődött a munkaadói márkakommunikáció az országban az elmúlt években, s erről a pályázati anyagok is tanúbizonyságot tettek. Egyre több komplex és fenntartható programot látunk, teret nyer a taktikai helyett a stratégiai gondolkodás. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben tovább fejlődik ez a kommunikációs terület is, s egyre több, a fogyasztói márka értékeivel összhangban lévő, valóban megkülönböztető márkapozícionáláson alapuló programmal fogunk találkozni” .

Horváth Ádám, az MPRSZ Employer Branding tagozatának elnöke, a főzsűri tagja szerint a szakma szépen fejlődik, egyre több employer branding-pozíció nyílik a cégeknél és mind vállalati, mind ügynökségi oldalon vannak már nemzetközi szinten is díjazott, elismert esettanulmányok. Hozzátette: „az EBA mezőnye is kifejezetten erős volt, az innovatív megoldások között már megjelentek az első AI-integrációs pályázatok, amit a szakmai úttörők már nem csak szöveg- vagy képgenerálásra használnak.”

Az Employer Branding Award 2024 nyertesei

Különdíj:

Semmelweis Egyetem: VáltozóKör a Semmelweis Egyetemen

Leírás: A VáltozóKör azzal a céllal jött létre, hogy a Semmelweis Egyetem munkatársai támogatásra lelhessenek a női változókor velejáróival szembeni küzdelemben. A VáltozóKör 2023-ban indult útjára, a Családbarát Egyetem Program keretében. Az egyetem majdnem 13 ezres munkavállalói létszámának 70% százaléka nő és csaknem 4500 a száma a 40-60 év közötti nőknek, akik mindannyian érintettek lehetnek a menopauza tüneteivel. A VáltozóKörben olyan komplex szolgáltatáscsomagot vehetnek igénybe a munkatársak, melyek egyaránt támogatják a klimax fizikai tüneteinek enyhítését és szolgálják a mentális egészség megőrzését.

TERÜLETEK ALAPJÁN

Employer branding stratégia – munkáltatói márka stratégia és annak következetes megvalósítása

Ezüst: MOL általános toborzókampány

Megbízó: MOL Nyrt. – 50%

Leírás: A MOL-nál olyan emberekre van szükségünk, akik kreativitásukkal minding tudnak alkalmazkodni és folyton megoldásokban gondolkoznak. A megtalálásukra indítottunk egy minden üzletágat és munkakört lefedő toborzó kampányt, image építés céllal. Egy kreatív vizuális játékkal megmutattuk: a MOL-nál a személyes motivációk egy passzoló karrierútra ültethetők. Az aktív MOL-os dolgozók bevonásával önazonosan szólítottuk meg az embereket, melynek eredményeként rekord számú érdeklődő kereste fel a MOL-t.

Ezüst: Wuppermann Hungary: AZ ACÉL HANGJA: HOGYAN LEGYÜNK NAGYOK? LOKÁLISAN. GÖNYŰN

Társpályázó: Brandfizz Employer Branding – 100%

Leírás: Értékalapú munkáltatói márkaépítés Gönyűn. Hogyan tudjuk felvenni a versenyt az erősebb fogyasztói márkával rendelkező cégekkel, úgy, hogy a Wuppermann Hungary Kft. acél termékeit nem lehet a boltban megtalálni? Szegmentált üzenetekkel, munkatársaink bevonásával, és edukatív tartalmakkal, kiemelt hangsúlyt fektetve a munkabiztonságra. A közösségi média toborzás felépítésével is erősítve lokális jelenlétünket. Hiszünk abban, hogy nemcsak a nagy márkák lehetnek nagyok.

Bronz: Genesys Cloud Services Hungary: A magyar IT-s munkakultúra újradefiniálása: A Genesys Move-In Story

Társpályázó: Brandfizz Employer Branding – 100%

Leírás: A Genesys Move-In Story nem csupán egy fizikai költözés, hanem a vállalati kultúránk mélyebb átalakulásának motorja is. Egy átfogó employer branding stratégia, amely a munkavállalói élmény fejlesztésére fókuszált. 250 fős cégként ki kell tűnnünk az IT óriások közül. Hibrid munkavégzést támogató innovatív megoldásokkal 1,4%-kal csökkentettük a fluktuációt. Célunk, hogy empatikus munkahelyként bevonzzuk és megtartsuk a legjobb IT szakembereket Magyarországon.

Bronz: MERKBAU Építőipari és Kereskedelmi Zrt: MerkÚjítók – Együtt építünk. Együtt újítunk. Egy jobb jövőért.

Társpályázó: Brandfizz Employer Branding – 100%

Leírás: 2024-ben stratégiai célunk volt, hogy szinergiákat építsünk ki az egyes társterületek között. Így született meg a tervezőasztalnál a MerkÚjítók. Egy kezdeményezés, ami egyszerre támogatja a CSR, marketing, belső kommunikációs és munkáltatói márka célokat, reagál egy Magyarországon kiemelt figyelmet kapó társadalmi ügyre, és amin keresztül kollégáink testközelből megtapasztalhatják a Merkbau értékeit és hogy mi is a valódi társadalmi felelősségvállalás.

Employer branding kampány – egy konkrét üzleti igény támogatása időszakos kampánnyal

Innovatív eszközhasználat employer brandingben

Arany: KUKA Hungária Kft.: NAGYKÖVET VAGYOK! Megéri? Hatékonyságnövelés az AI használatával a márkaépítést segítő nagyköveti kommunikációban

Társpályázó: Brandfizz Employer Branding – 100%

Leírás: A KUKA Hungária Kft. harmadik éve építi konzisztensen nagyköveti programját. A legelkötelezettebb munkatársak minden évben hozzájárulnak a szervezet külső és belső kommunikációs sikereihez nagyköveti feladataik teljesítésével. A program kollégáinkkal együtt fejlődik. Hogyan tudjuk a motivációt 2024-ben is fenntartani? AI tréninggel nagyköveteink hatékonyan és magabiztosan tudnak működni, és kibontakoztathatják szakmai egyéniségüket a munkáltatói márkaépítés égisze alatt.

Speciális célcsoport szegmensnek szóló / speciális üzenettel, tartalommal bíró kampányok

Arany: Meraki Marketing Kft.: Metálgyár

Megbízó: KIRCHHOFF Automotive

Leírás: A KIRCHHOFF Automotive megbízásából olyan toborzási kampány készült, amely elsősorban az állandó létszámhiányt jelentő pozíciókra, a kékgalléros munkavállalókra célzott. A Meraki egy alaposan „metálosított” employer branding kampányt készített, amelyben a dolgozók és egy speciális, az elhangzott employer branding üzenetekre reagáló gitárszóló a főszereplő. A kampány így mutatta be a „Metálgyárat”, amely egyszerre a fémmegmunkálás és egy zúzós banda, vagyis a dolgozók találkozási pontja. A kampány szlogenje a KIRCHHOFF mint munkahely egyediségét ötvözi az employer branding ígérettel: “Ha szereted a metált és a fém a te műfajod, akkor köztünk a helyed!”A Metálgyárat a szokásos, testimonial jellegű EB kampányoktól sikerült eltávolítani egy zenei plusz kreatív megoldással, amely végül egy sikeres toborzási kampányt tett lehetővé.

Ezüst: Coca-Cola HBC Magyarország: Social media és a karrieroldal titkos összetevői:  A Coca-Cola HBC Magyarország kékgalléros toborzása felpezsdítve

Társpályázó: Brandfizz Employer Branding – 100%

Leírás: Évente több mint 60 nyitott pozíció vár betöltése a Coca-Cola HBC Magyarország termelés és logisztika területén.
Célunk volt, hogy lokalizáljuk a globális értéküzenetet (EVP-t) és releváns, lokális munkavállalói élményekkel, sztorikkal töltsük fel. Mindezt azért, hogy létrehozzunk egy fenntarthatóan működő közösségi média és karrieroldal toborzási rendszert, amely évente képes betölteni a 60 nyitott termelési és logisztikai pozíciót. A projekt eredményeképpen mára heti 30 jelöltet szállít a rendszer.
Egy jó employer branding aktivitásnak sosem szabad csak egy célt szolgálnia. Az operátor és technikus célcsoport megszólítására egy olyan komplex programot építettünk fel, amely több célt szolgált: nemcsak 60 operátor felvételét, hanem a vállalat gyártó cégként való pozicionálását is segítette Magyarországon.

Eredmény:
+80,3%-os növekedés a közösségi média elérésében 12 hét alatt az előző évhez képest.
Megdupláztuk a karrieroldal megtekintésének korábbi rekordját.
+57,1%-os növekedés a karrieroldal forgalmában saját közösségi média forrásokból.
Mára heti 30 jelöltet tudunk szállítani az optimalizált kampány eredményeképp (KPI: 60 felvett/év).
+25%-os növekedés a karrieroldalról felvett munkavállalók arányában.
92x-es megtérülés (ROI) a befektetett média költségeken.
Mára egy jelölt költsége annyi, mint egy 2,25 literes Coca-Cola ára a boltban.

Ezüst: Semmelweis Egyetem: VáltozóKör a Semmelweis Egyetemen

Leírás: A VáltozóKör azzal a céllal jött létre, hogy a Semmelweis Egyetem munkatársai támogatásra lelhessenek a női változókor velejáróival szembeni küzdelemben. A VáltozóKör 2023-ban indult útjára, a Családbarát Egyetem Program keretében. Az egyetem majdnem 13 ezres munkavállalói létszámának 70% százaléka nő és csaknem 4500 a száma a 40-60 év közötti nőknek, akik mindannyian érintettek lehetnek a menopauza tüneteivel. A VáltozóKörben olyan komplex szolgáltatáscsomagot vehetnek igénybe a munkatársak, melyek egyaránt támogatják a klimax fizikai tüneteinek enyhítését és szolgálják a mentális egészség megőrzését.

Bronz: FERLING: Vár a Balaton – dolgozz és nyaralj, avagy toborzás a főszezonra a balatoni Tesco áruházakba

Megbízó: Tesco Magyarország | Társpályázó: Follow The Yellow Communications – 50%

Leírás: A Tesco balatoni áruházaiba, a nyaralási szezon időtartamára munkavállalókat toborzó kampány, amely egyszerre szólt a határozott időre munkát kereső helyiekhez, a diákokhoz és a más Tesco üzletekből kéthetes „dolgozva nyaralásra” átruccanó saját munkavállalókhoz. Online és offline felületek kombinációjával, célcsoportspecifikus üzenetekkel operálva sikerült betölteni a szezonra meghirdetett álláshelyeket.

Bronz: Follow The Yellow Communications: Tesco’s Tomorrow Made by You – arcok a kódok mögött – munkatársi sztorikra épülő employer branding kampány a Tesco Technologytól

Megbízó: Tesco Technology | Társpályázó: Ferling – 50%

Leírás: A Tesco szoftverfejlesztő üzletága a munkaerőpiac talán legkeresettebb szereplőit, a senior IT szakembereket célozta meg. A pozíciók és a juttatások helyett arra koncentráltunk, milyen érzés a Tesco Technologynál dolgozni. A munkatársak „kódolt” tételmondatokban és hosszabb blogposztokban beszélnek szakmai kihívásokról, mérnöki szabadságról és inspiráló közösségről. Az eredmény: félszáz rendkívül értékes új kolléga a csapatban.

Digitális employer branding kommunikáció

Ezüst: Hello Agency: Rock Your Team 2.0. – A Vodafone ReCharge megújuló online sportkihívása

Megbízó: Vodafone Magyarország Zrt.

Leírás: A Rock Your Team a Vodafone ReCharge jólléti program közösségépítési célú online sportkihívása. 2024-ben teljes átalakításon esett át a Wellbeing stratégia mentén. A cél változatlan: mozgásba hozni a cégcsoportot. A résztvevők sporttevékenységeiket egy dedikált site-on rögzítik, pontokat gyűjtve nyereményekért. Az átalakítás 4 pillérre épült: közösségépítés, mozgástudat, teljesítmény és motiváció, mindezt gamifikációval támogatva. A kihívást 7 platformon átívelő kommunikációs kampány kísérte, beleértve a digitális és irodai csatornákat is.

Bronz: Robert Bosch Kft.: A Bosch Magyarország Podcast Csatorna videós adásainak bevezetése – A Boschtól az űrállomásig vezető út

Leírás: Videós formátumban újította meg podcast csatornáját a magyarországi Bosch csoport 2023-ban. A vállalat társosztályai által kidolgozott stratégia mögött az állt, hogy a cégnél felismerték: a hatékonyabb employer branding érdekében közösen kell támaszkodniuk a meglévő szinergiákra és kommunikációs csatornákra, valamint közösen kell kihasználniuk a későbbi kapcsolódási lehetőségeket. A Bosch Magyarország Podcast videós megújulása egy igazi sikertörténet a vállalat életében.

Storytelling, Ambassador program (belső kommunikációs megoldások)

Bronz: Auchan Magyarország – Belső influencer program

Társpályázó: Well PR – 50%

Leírás: Az Auchan számára fontos, hogy hitelesen kommunikálja értékeit munkatársai és fogyasztói felé. 2023 nyarán a kiskereskedelmi piacon elsőként indította el belső influencer programját, amelyben munkatársaink márkanagykövetként kommunikálnak saját közösségi média felületeiken. A program segíti a gyors üzenetátadást, erősíti a csapatszellemet, és kiválóan eléri a fiatalokat. A sikeres márkaképviselet érdekében az Auchan a Well PR-t bízta meg a nagykövetek elméleti és gyakorlati felkészítésére.

Bronz: Budapest Airport Zrt.: Akkor szárnyalsz, ha jó helyen vagy

Társpályázó: Artificial Group – 50%

Leírás: A BUD új filmje a jól megkomponált, közös munkának az élményét jeleníti meg. A videó párhuzamosan egymásra vágott képekkel mutatja meg a dolgozók precíz munkáját, és egy szimfonikus zenekar játékát. A jelenetek Liszt harmadik Paganini-etűdjének dallamvezetését és dinamikáját követik. A zene a klasszikus alapból modern, egyedi hangzássá alakul át, ezzel is érzékeltetve a jövőbe mutató, minőségközpontú szemléletet, amit munkahelyként képvisel a BUD. A zenét a Carson Coma szerezte a BUD számára.

Frissdiplomás, Z generációs célcsoportot kiemelten megcélzó employer branding kezdeményezések

Bronz: MVM Csoport: A Z generáció bevonzása és megtartása az MVM Csoportban

Leírás: Keresed a helyed? A Z generáció bevonzása és megtartása Az MVM Csoport összehangolt tevékenységcsomagot hirdet az egyetemi hallgatóknak WATT.S UP gyakorlati programok címmel. A csomagban számos szolgáltatás, a tetris játék elemeiként összekapcsolható. Az országos média kampányt a Keresed a helyed? üzenet köré szerveztük. Számos belső és külső eseményt, oktatást indítottunk az elmúlt évben: Karriernap, Pályaorientációs Workshop Középiskolásoknak vagy a Campus portfólió. Elkészült a következő elem: az MVM STEP UP Frissdiplomás Program.

IPARÁGAK ALAPJÁN 

Építőipar, ingatlan 

Bronz: MERKBAU Építőipari és Kereskedelmi Zrt: MerkÚjítók – Együtt építünk. Együtt újítunk. Egy jobb jövőért.

Társpályázó: Brandfizz Employer Branding – 100%

Leírás: 2024-ben stratégiai célunk volt, hogy szinergiákat építsünk ki az egyes társterületek között. Így született meg a tervezőasztalnál a MerkÚjítók. Egy kezdeményezés, ami egyszerre támogatja a CSR, marketing, belső kommunikációs és munkáltatói márka célokat, reagál egy Magyarországon kiemelt figyelmet kapó társadalmi ügyre, és amin keresztül kollégáink testközelből megtapasztalhatják a Merkbau értékeit és hogy mi is a valódi társadalmi felelősségvállalás.

FMCG Retail, kereskedelem 

Bronz: Noguchi: A 170 éves Dreher Sörgyárak employer branding stratégiája

Megbízó: Dreher Sörgyárak

Leírás: 170 éves történetével a Dreher Sörgyárak a magyar ipar különleges szereplője. A megélt történelmi korszakok és a technológiai váltások alapjaiban formálták a vállalati és munkáltatói kultúrát. 2017-ben az Asahi Group Holdings csapata átalakította a stratégiát: a “Drehertől-Dreherig” filozófia a hagyomány és a modernitás ötvözésére koncentrál minden területen, beleértve a HR stratégiát is. A vállalati kultúra és a munkáltatói arculat komplex terv mentén épült az elmúlt 7 évben.

Tanácsadás

Bronz: OPEN COMMUNICATIONS: ÉRTÉK? ALAP. – egy hét a Deloitte márkaépítés jegyében

Megbízó: Deloitte Zrt.

Leírás: Hogyan lehet a vállalati értékekről figyelemfelkeltően beszélni? A Deloitte azzal kereste meg ügynökségünket, hogy egy egyhetes programsorozaton keresztül szeretnék a munkavállalókban elmélyíteni a vállalat 5 alapértékét.
Az értékekről szóló hét koncepciójának kidolgozásánál kihívás volt, hogy a Deloitte több, mint 1000 munkavállalóját milyen programokkal tudjuk megszólítani, ráadásul úgy, hogy nem mindenki lesz ugyanazon napokon home office-ban, vagy az irodában. Nagyon élveztük, hogy hozhattuk végre a kreatívitásunkat! Magyar EB kampányt csináltunk, aminek külföldig is elhallatszott a sikere.

 

  • 2024.12.122024.12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.12.31Gazdasági teljesítmény mérése - E-learning és konzultáció Ajánljuk mindazoknak, akik gazdasági területen dolgoznak vagy ezzel ismerkednek, és érdeklődnek a számvitel által nyújtott lehetőségek iránt. Továbbá azon controllerek, vezetők számára, akik döntés előkészítésben vesznek részt, és szeretnék átlátni a beszámolók által kínált mutatószámok jelentőségét, szerepét. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Megvannak az Employer Branding Award nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb... Teljes cikk

Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni

A toborzási igények ugyan iparáganként eltérőek, a fluktuáció elleni küzdelem és a kulcsemberek megtartása közös pont. Idén is elkészült a... Teljes cikk

Innováció és emberi kapcsolatok - Ezek a legfontosabbak a Z generációnak egy munkahelyen

A Z generáció tagjainak több mint kétharmada a jövőben kifejezetten szeretne innovatív munkahelyen, innovatív vállalatnál dolgozni - derül ki egy... Teljes cikk