Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 5 éve

Mennyire elégedettek a termelő szektor munkavállalói?

A termelő vállalatok dolgozóinak elkötelezettsége pár százalékponttal marad el a magyarországi átlagtól − derül ki egy kutatás adataiból. A Napi Gazdaság utánajárt, hogyan mérik a dolgozók elégedettségét a szektorban.

images

images

A Legjobb munkahely felmérés eredményei szerint a termelő cégeknél munkát vállalók az átlagosnál jobban látják át és értik a javadalmazásukat befolyásoló tényezőket, talán ebből is adódik, hogy a gyártásban foglalkoztatottak csaknem hatvan százaléka elégedett juttatásaival, szemben az országos átlag 54 százalékkal. A termelő vállalatoknál a munka jellege és a fizetés szintje miatt az átlagosnál jobban érvényesül a fizetés motivátor hatása − mondta a Napi Gazdaságnak Steigerwald Zsuzsa, az Aon Hewitt tanácsadója. A termelő szektorban a bérek általában alacsonyabbak, sokan a megélhetés alapvető feltételeit igyekeznek megteremteni.

A GE a dolgozói elégedettségi felmérés alapján a dolgozói javaslatokat beépíti akcióterveibe, az eredményeket pedig rendszeresen megosztja munkavállalóival. Az ötletelést segíti emellett a közösségi média, a kerekasztal-beszélgetések, illetve az anonim webchat, illetve néhol a fizikai vagy virtuális "ötletláda". Kétévente, egy globális, internetes alapú dolgozói elégedettség-kérdőívet vesz fel a GE, az eredmények alapján készített akcióterv teljesítését folyamatosan nyomon követi a társaság.

A Bosch-csoport Magyarországon és globálisan egyszerre, kétévente végez anonim elégedettségi és lojalitási felmérést. A legutolsó, 2011 októberében, 85 százalékos részvétellel végzett elemzés összesített magyarországi értéke 2,4, ami nagyon jó eredménynek számít

Szintén névtelenül, de évente méri dolgozói elégedettségét a Tetra Pak, az eredmények a magyarországi ipari átlag felett alakulnak, a lapos szervezet miatt azonban kevésbé kimagasló az előrelépési lehetőségek megítélése. A cég 1999-ben vezetett be egy javaslati rendszert, a dolgozók azóta több mint 13 ezer ötletet adtak be, amelyek közül a hasznosakat bónusszal, a legtöbb javaslattal előállókat pedig különdíjjal honorálják.

Napi Gazdaság
Follow hrportal_hu on Twitter

Ez már egy másik generáció - az Y-ok

A munkaerőpiac egyik legaktívabb és legnépesebb életkori csoportja az Y generáció. Bár a számok cáfolják, a tapasztalatok szerint az ő esetükben is nehezen találkoznak a munkáltatók és a munkavállalók igényei. Az Y generáció tagjai fiatalok, mobilak, bátrak. A munka világában igazi mintaváltó nemzedék. Mi lehet náluk a motiváció kulcsa?tovább..

További cikkek
Magyar szakember lett a Hogan európai vezetője

Fehér Zsoltot nevezte ki a világ legnagyobb független személyiségteszt-fejlesztő cége, a Hogan Assesment az Európáért felelős vezetőjévé. A... Teljes cikk

Nem egyöntetű az öröm a kötelező szervizdíj kapcsán

A Vendéglátó és Turisztikai Szakszervezet támogatja, míg a balatoni vendéglátósok ellenzik a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 8-15... Teljes cikk

Hétfő éjfél az adóbevallás utolsó határideje

Hétfőn éjfélig kell leadni a 2016. évi személyi jövedelemadó (szja) bevallást - mondta Kis Péter András, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV)... Teljes cikk

Letették a Mapei új gyárépületének alapkövét Sóskúton

Az építőipari segédanyagokat gyártó és forgalmazó Mapei Kft. 2,4 milliárd forintból bővíti sóskúti gyárát és raktárát, a beruházás alapkövét szerdán tették le. Teljes cikk

Ez már egy másik generáció - az Y-ok

A munkaerőpiac egyik legaktívabb és legnépesebb életkori csoportja az Y generáció. Bár a számok cáfolják, a tapasztalatok szerint az ő esetükben... Teljes cikk