Megjelent: 2 éve

Mennyire sok pénzt lehet keresni manapság online marketinggel?

A marketinges szakma nagyon keresett manapság. Rengeteg helyen hallani, hogy a marketinges szakma nem ér semmit. „Az ismerősöm a Corvinus egyetemen végzett, marketing szakon, és nem kapott munkát”. Természetesen lehet ilyenről hallani. Azonban ne dőljünk be a sztereotípiáknak. Mennyire telített a marketinges szakma manapság?


A válasz az, hogy semennyire. Ez kifejezetten az online világ marketingjére jellemző. Gondoljunk csak bele! Ma már gyakorlatilag minden vállalkozás, aki online akar értékesíteni, használ hirdetési kampányokat, legyen szó Facebookról, Google AdWordsról, Instagram marketingről és még rengeteg sok minden másról.

Egy jó online marketinges egyszerre nagyjából 20 ügyfelet tud kiszolgálni. És hány domain létezik a világon? Ugyehogy! Ebből azért sejthető, hogy mekkora a hiány.

Milyen munkákat végez egy online marketinges, amiben sok pénz van?


Alapvetően elmondható, hogy rengeteg olyan munka van manapság, amivel egy online marketinges jó pénzt tud csinálni. Az ritka, hogy csupán egyetlen területhez értsen egy szakértő. Ennek egész egyszerűen az az oka, hogy senki nem lehet olyan a szakmájában, mint egy koala maci, aki csak az eukaliptusz fa levelét tudja megenni. Mindenkinek több területhez is értenie kell, hogy a profitját maximalizálni tudja. Mégis, mik a lehetőségek? Lássuk! A cikkünk során két konkurens honlapkészítőt hasonlítottunk össze: a Gremmédia ügynökség ajánlatait és a Keresőben első ügynökséget.

Weboldal készítés


Ritka, hogy valaki a szakmába úgy próbáljon belevágni, hogy nem egy weboldalt készít el először. Mégis mire hirdessünk? Mire lenne érdemes? Ha nincs weboldal, nincs is min kipróbálni a tudásunkat.

Egy weboldal ára 120 ezer forintnál kezdődik, de vannak ennél jóval magasabb díjas konstrukciók is. Egy egyedi weboldal ára akár félmillió forintba is kerülhet. Alapvetően kijelenthető, hogy a weboldalak árazása mindig a megrendelő igényeihez igazodik. Néhány szempont, amit érdemes mérlegelni:

  • Design
  • Weboldal motor
  • Funkcionalitás
  • Határidő

Mennyibe kerül a szolgáltatás mégis? Nos, a Gremmédia honlapja szerint egy weboldal nagyjából 120 ezer forinttól indul, a Keresőben Első ügynökség is hasonló árakon dolgozik, hisz 10.000 Ft-os órabérrel kalkulálnak. Habár, ők előleget is kérnek a munkájukért.

Keresőoptimalizálás


A keresőoptimalizálás egy nehéz, komplex és összetett munka. Nem könnyű jó szakembert találni a feladatra, még akkor sem, ha a szakma alapjai pár hónap alatt megtanulhatók. A keresőoptimalizálást mennyiért adhatjuk el?

Alapvetően nagyon szórnak az árak a magyar piacon. Nehéz megítélni, hogy mennyi az annyi. Vannak ügynökségek, amelyek már havi 50.000 Ft-tól is vállalnak munkát és vannak, akik több százezer forintot kérnek el ugyanezért a munkáért.

A Gremmédia írása alapján a keresőoptimalizálás havi díja 50.000 Ft-tól indul, míg a Keresőben első ügynökség cikke szerint nagyjából ugyanilyen árakra lehet számítani az óradíj szerint.

Hirdetés kezelés


A hirdetés kezelés nem olcsó mulatság és nem is könnyű feladat. Sokan azt hiszik hogy jól csinálják, pedig ugyanabból a hirdetési keretösszegből sokszorosát is ki lehet hozni. A tapasztalatok szerint megéri egy profi ügynökséget megbízni a feladattal, hisz ekkor a szolgáltatásaink eladási árát maximalizálni tudjuk.

A Gremmédia szerint a Google Ads hirdetéskezelés ára nagyjából 40-50 ezer forint havonta, míg a Keresőben első ügynökség szerint 10.000 Ft-os órabérben dolgoznak ezek az ügynökségek.  

Webáruház készítés


A webshop készítés ugyanúgy nagyon fontos szolgáltatása minden marketing ügynökségnek. Itt is nagyon változó árakkal lehet kalkulálni. Vannak, akik szerint egy egyszerűbb webshop 170.000 Ft-tól indul, míg vannak, akik szerint 400.000 Ft-tól.

A Gremmédia blogján megjelent cikk azt hangsúlyozza ki, hogy teljes mértékben funkcionalitás függő az, hogy mennyi az annyi mégis. Míg a Keresőben Első oldalán sajnos nem találtunk egyértelmű információkat erre vonatkozóan.

Konklúzió


Nagyon fontos annak a meggondolása, hogy mit szeretnénk pontosan elérni. Az online marketinges egy jó szakma, de nagy kihívást jelent a folyamatos változások nyomon követése. Ne gondoljuk azt, hogy egyszerű dolgunk lesz, ha ebbe vágunk bele-komplex és nehéz feladatokkal fogunk szembenézni, viszonylag hamar.  
 
  • 2022.08.29Mit tegyél, hogy tőled vásároljanak? Értékesítése mindig szükség van; nem csak akkor, ha a cégnek jól megy, de akkor is, amikor nehéz időszak következik. Részletek Jegyek
  • 2022.09.16HR és Munkajog modul I.: A munkaviszony keletkezése / Beléptetés Kettő az egyben: egyszerre HR és munkajogi megközelítésben: a munkaszerződés, általános magatartási követelmények, adatvédelem és más, fontos témák neves oktatóktól, mint Berke Gyula, Bankó Zoltán. Részletek Jegyek
  • 2022.09.28 recruiTECH BLUE Kékgalléros foglalkoztatók, termelő logisztikai vállalatok = recruiTECH BLUE konferencia, ahol újra a fizikai toborzáson lesz a hangsúly. Harmadik országbeliek foglalkoztatása, szállásoltatás, online toborzás, outsourcing és még számos aktuális téma! Részletek Jegyek
  • 2022.10.05Tréning Kerekasztal Konferencia 2022. Folytonos változások, aggodalom, stressz, hybrid működés, motivációvesztés, soha nem látott fluktuáció - napjainkban számos már korábban is tapasztalt és rengeteg új kihívással küzdenek a cégvezetők, HR és képzési szakemberek. Az idei Tréning Kerekasztal konferencia több évtizedes hagyományt követve az aktuális szervezeti és HR kihívásokra ad válaszokat és bemutatja a magyar piac vezető tréningcégeinek legújabb fejlesztéseit és tapasztalatait. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter

Facebook