Megjelent: 2 éve

Merj lusta lenni, és címlapra kerülsz!

A coach szakma nemzetközi elismertsége évről-évre nő, a coachok hatékonyságának számos cég köszönheti üzleti sikerét. Ábri Judit, az egyik legismertebb hazai szakember, szeptemberben a rangos szakmai magazin, a Coaching at Work címlapjára került. Ennek apropóján beszélgettünk a coaching itthoni megítéléséről.

Hol tart most a szakma itthon? Változott-e a megítélése?

Úgy érzem, hogy coachingban a 2.0 tartunk. Ez számomra azt jelenti, hogy a tevékenységünk egyre ismertebbé válik. A coach szakma ma már sokak által tanult és gyakorolt hivatás, és egyre több ügyfél által igénybe vett, támogató szolgáltatás is egyben. Ezen a ponton a továbblépést a coach munka magasabb szakmai szintre történő emelése, és a nemzetközi sztenderdek egyre szélesebb körben történő hazai alkalmazása jelenthetné. A coaching további elterjedéséhez kellenek továbbá a mérhető eredmények. Ehhez az kell, hogy egy coaching folyamat megindítása előtt az ügyféllel vagy megrendelővel, meg kell határoznunk közösen, hogyan fogjuk mérni azt az eredményt, amit az ügyfél elvár a coachingtól, vagy amiért a megrendelő fizet. A mérhetőség, és a coaching során elért fejlődés számonkérése fontos szempontok annak érdekében, hogy a még szkeptikusok is hasznosnak ítéljék meg a coachingot.

Ábri Judit
Minden coachnak van kedvenc eszköze, módszere. Az öné melyik?

Kedvenc eszközöm a saját LAZY-modellem, amelyben a betűk alapvető coach készségeket szimbolizálnak. A lazy angolul azt jelenti, hogy lusta. Ha valakiről azt mondjuk, hogy lusta, akkor az olyan leminősítő, és meghökkentő. Mégis a CHN Nemzetközi Coach Iskolában ezt tanítom: coachként merj lusta lenni! Mivel a coaching arról szól, hogy az ügyfél dolgozik a saját témáján, megoldandó feladatán és a coach jelenlétével, kérdéseivel, megfigyelésével, és biztatásával segíti őt az úton. Amikor a coach úgymond lusta és nem tesz többet a fentebb felsoroltaknál, már az is szép coach teljesítmény. Tehát az a jó, ha a coach munkája során lusta, és nem ő akarja megoldani a másik ember problémáját, ha nem ad tanácsot, és nem mond véleményt. Coach tanárként azt tapasztalom, hogy kezdő coachoknak ezt a legnehezebb magállni. Mindenkinek vannak jó ötletei, meglátásai és nagyon nehéz ezt magunkban tartani. A másik dolgában persze, hogy szeretünk okosak lenni. Az az okos, aki okosat tud mondani - tartja a közmegítélés. A coachingban nem így van. Ott az az okos, és jó coach, aki lustán, lazán, megengedően hagyja, hogy az okosság a másikból, az ügyfélből jöjjön ki.

Hogyan kerül egy magyar szakember egy nemzetközi magazin címlapjára?

Hosszú és kitartó munkával. Már 6 éve terjesztem a coachingot itthon nemzetközi szakértők bevonásával a Coaching Határok Nélkül (CHN) keretében és ez idő alatt sok külföldi barátom lett, akik támogattak ebben és ők vitték híremet. A CHN 2011 szeptemberében indult és célja, hogy friss nemzetközi tudást hozzon Budapestre. Valamint hozzájárultak az idén megszerzett és itthon egyedülállónak számító nemzetközi coach mester diplomám és a nemzetközi szinten ritkaságba menő MCC coach minősítésem. Különösen nagy megtiszteltetés számomra, hogy egy hosszú interjúban bemutathattam szakmai pályafutásom és kifejthettem hitvallásom a coaching terén, mert a Coaching At Work egy igen rangos brit coach magazin, ami már 12 éve jelenik meg kéthavonta digitális és nyomtatott formában. Mivel a coaching egyre jobban terjed, így ennek a szaklapnak is folyamatosan nő a népszerűsége és az olvasótábora.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Minden cégnek van lelke, mitológiája, amit időnként fel kell fedni

A Jungiánus Coaching segítségével bepillantást nyerhetünk a szervezetek pszichológiájába, ami innovatív perspektívát nyújt munkahelyi folyamatok... Teljes cikk

Reverse mentoring: 4 jó ok a bevezetésére

Az „öreg rókák”-nak is van mit tanulniuk - a „nyeretlen kétévesek” is lehetnek mentorok. 1999-ben Jack Welsh sokadik formabontó... Teljes cikk

Profi hárítók, avagy a munka szuperhősei

Előfordul, hogy az egész reggeledet azzal töltöd, hogy három különböző naptárt kell átnézned, mert már megint nem sikerült szinkronizálni őket?... Teljes cikk