Megjelent: 12 hónapja

Mi is az "Azonnali Visszajelzés Függőség" szindróma?

A cégvezetők szerint az Y-generációs és Z-generációs fiatalokkal nem lehet megfelelően kommunikálni, tiszteletlenek, nem értik meg a feladatot, figyelmetlenek és még sorolhatni lehetne a vélt és valós problémákat. De vajon mi az oka a generációs gapnek? Mitől mások a fiatalok? Hogyan álljunk hozzá a jövő generációjához? Sorolja a kérdéseket Farkas Dezső a HR Blogon.

Y-generációnak hívhatjuk azt a korosztály, aki nem tudja, hogy milyen az élet internet nélkül. Z-generációnak pedig arról a korosztályról beszélhetünk, akik el sem tudják képzelni az életüket a facebook és társai nélkül. Az online világ és a közösségi média egy új szindrómát idézett elő a fiatalok között, az ún. „Azonnali Visszajelzés Függőség” (AVF) szindrómát.

Mit is jelent az AVF szindróma?

Nem érdemes definíciók sokaságának elemzésébe fognunk, elég egyszerűen az alábbi tesztet elvégeznünk. Kérjük meg a gyerekünket, hogy rakjon ki egy képet magáról az Instagrammon, osszon meg egy videófelvételt a Snapchaten és várjunk. A türelmesebb fajták mindössze naponta többször nézik meg, milyen visszajelzések érkeztek. De sajnos az átlag már percek után megnézi, sőt egyenesen várja, hogy hányan nézték meg, hányan kedvelték és ki milyen hozzászólást fűzött a képhez. Ha ez kevés, elszomorodnak, ha sok, elégedetten készítik tovább a képeiket.

Az azonnali válasz az életük részévé vált. Szeretne venni valamit? Nem probléma, felmegy Amazonra és megrendeli. Szeretne beszélni valakivel? Nem probléma, felmegy Messengerre és ír neki. Nem kell órákat várni, hogy megjöjjön a válasz. Szeretne egy filmet nézni? Felmegy Netflixre és elindítja. Mindent megkapnak azonnal. Akar randizni? Van megoldás! Csak jobbra húzza a képet és kész is. (Tinder)

Mi történt a fiatalokkal?

Függők lettek. Vágynak a visszajelzésre. Egyenesen megőrülnek, a rosszullét tünetei jelennek meg, ha nem kapnak meg azonnal valamit, beleértve a visszajelzést. És nem elég, hogy függők lettek, a képeiket filterezik, megszerkesztik, azaz jobb színben tüntetik fel, mint a valóság.

Folytatás a HR Blogon.
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hol végezze a munkavállaló a munkáját?

A munkavállaló alapvető kötelezettsége, hogy az előírt helyen és időben munkára képes állapotban megjelenjen, és munkát végezzen. Ezért... Teljes cikk

Miért fontos az onboarding?

Egy munkavállaló első napjai mind a dolgozó, mind a HR számára sok kihívást rejt. Hogyan lehetne hatékonyabb a folyamat? Miért fontos az onboarding?... Teljes cikk

A magyar ember nem akar dolgozni - a betanított munkások motiválása

“A magyar ember egyszerűen nem akar dolgozni.” Biztos, hogy igaz ez? Sokszor hallani a fenti megjegyzést, amikor a betanított munkások vagy akár... Teljes cikk