kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Mi is az "Azonnali Visszajelzés Függőség" szindróma?

A cégvezetők szerint az Y-generációs és Z-generációs fiatalokkal nem lehet megfelelően kommunikálni, tiszteletlenek, nem értik meg a feladatot, figyelmetlenek és még sorolhatni lehetne a vélt és valós problémákat. De vajon mi az oka a generációs gapnek? Mitől mások a fiatalok? Hogyan álljunk hozzá a jövő generációjához? Sorolja a kérdéseket Farkas Dezső a HR Blogon.

Y-generációnak hívhatjuk azt a korosztály, aki nem tudja, hogy milyen az élet internet nélkül. Z-generációnak pedig arról a korosztályról beszélhetünk, akik el sem tudják képzelni az életüket a facebook és társai nélkül. Az online világ és a közösségi média egy új szindrómát idézett elő a fiatalok között, az ún. „Azonnali Visszajelzés Függőség” (AVF) szindrómát.

Mit is jelent az AVF szindróma?

Nem érdemes definíciók sokaságának elemzésébe fognunk, elég egyszerűen az alábbi tesztet elvégeznünk. Kérjük meg a gyerekünket, hogy rakjon ki egy képet magáról az Instagrammon, osszon meg egy videófelvételt a Snapchaten és várjunk. A türelmesebb fajták mindössze naponta többször nézik meg, milyen visszajelzések érkeztek. De sajnos az átlag már percek után megnézi, sőt egyenesen várja, hogy hányan nézték meg, hányan kedvelték és ki milyen hozzászólást fűzött a képhez. Ha ez kevés, elszomorodnak, ha sok, elégedetten készítik tovább a képeiket.

Az azonnali válasz az életük részévé vált. Szeretne venni valamit? Nem probléma, felmegy Amazonra és megrendeli. Szeretne beszélni valakivel? Nem probléma, felmegy Messengerre és ír neki. Nem kell órákat várni, hogy megjöjjön a válasz. Szeretne egy filmet nézni? Felmegy Netflixre és elindítja. Mindent megkapnak azonnal. Akar randizni? Van megoldás! Csak jobbra húzza a képet és kész is. (Tinder)

Mi történt a fiatalokkal?

Függők lettek. Vágynak a visszajelzésre. Egyenesen megőrülnek, a rosszullét tünetei jelennek meg, ha nem kapnak meg azonnal valamit, beleértve a visszajelzést. És nem elég, hogy függők lettek, a képeiket filterezik, megszerkesztik, azaz jobb színben tüntetik fel, mint a valóság.

Folytatás a HR Blogon.
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek