Mi is az "Azonnali Visszajelzés Függőség" szindróma?
A cégvezetők szerint az Y-generációs és Z-generációs fiatalokkal nem lehet megfelelően kommunikálni, tiszteletlenek, nem értik meg a feladatot, figyelmetlenek és még sorolhatni lehetne a vélt és valós problémákat. De vajon mi az oka a generációs gapnek? Mitől mások a fiatalok? Hogyan álljunk hozzá a jövő generációjához? Sorolja a kérdéseket Farkas Dezső a HR Blogon.

Mit is jelent az AVF szindróma?
Nem érdemes definíciók sokaságának elemzésébe fognunk, elég egyszerűen az alábbi tesztet elvégeznünk. Kérjük meg a gyerekünket, hogy rakjon ki egy képet magáról az Instagrammon, osszon meg egy videófelvételt a Snapchaten és várjunk. A türelmesebb fajták mindössze naponta többször nézik meg, milyen visszajelzések érkeztek. De sajnos az átlag már percek után megnézi, sőt egyenesen várja, hogy hányan nézték meg, hányan kedvelték és ki milyen hozzászólást fűzött a képhez. Ha ez kevés, elszomorodnak, ha sok, elégedetten készítik tovább a képeiket.
Az azonnali válasz az életük részévé vált. Szeretne venni valamit? Nem probléma, felmegy Amazonra és megrendeli. Szeretne beszélni valakivel? Nem probléma, felmegy Messengerre és ír neki. Nem kell órákat várni, hogy megjöjjön a válasz. Szeretne egy filmet nézni? Felmegy Netflixre és elindítja. Mindent megkapnak azonnal. Akar randizni? Van megoldás! Csak jobbra húzza a képet és kész is. (Tinder)
Mi történt a fiatalokkal?
Függők lettek. Vágynak a visszajelzésre. Egyenesen megőrülnek, a rosszullét tünetei jelennek meg, ha nem kapnak meg azonnal valamit, beleértve a visszajelzést. És nem elég, hogy függők lettek, a képeiket filterezik, megszerkesztik, azaz jobb színben tüntetik fel, mint a valóság.
Folytatás a HR Blogon.