kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Mi különbözteti meg a sikeres embert a sikertelentől?

Steve Jobs jó példa arra, mennyire fontos a jó előadói képesség a siker elérésében. A prezentációs készséget el lehet sajátítani, de a hatékonyság a tréning típusán is múlik.

A középkorban tartotta a mondás: "Navigare necesse est" (Hajózni márpedig kell). Én azt mondom: prezentálni márpedig tudni kell!

Ott volt egy ember, aki nem is volt túl vonzó, topisan öltözködött, nem is szerepelt hollywoodi produkciókban, de ha megszólalt, mindenki ráfigyelt. Úgy hívták: Steve Jobs. A neve egybeforrt a prezentációval. Szinonimává lett. Azon túl, hogy egy vállalatot sikerre vitt, egyet tudott, de azt nagyon: előadni. Márpedig szinte mindannyian kerülünk olyan helyzetbe, hogy prezentálnunk kell másoknak. Céges értekezleten kollégáknak, főnöknek, konferencián, ügyfélnek, vevőnek, iskolában, családtagoknak, barátoknak, kisebb nagyobb hallgatóságnak.

Steve Jobs
Szokták mondani, jó előadónak születni kell. Igaz ez? Démoszthenész, az ókori Athén nagy szónoka kavicsot tett a nyelve alá, mert dadogott. Steve Jobs egy hallgatag, jelentéktelen, csúnya kisfiú volt. Kölcsey félig vak, tüdőbetegségének köszönhetően gyenge hangerővel megáldott gyermek volt. És milyen szónok lett belőlük!

Akkor mégis mi kell ahhoz, hogy jó előadók legyünk? Tréning, tréning és tréning. No meg mások figyelése és sok gyakorlás. Steve Jobs minden egyes előadása előtt órákig gyakorolt a tükör előtt, még akkor is, amikor már világhírű előadóvá vált. Minden egyes poént, minden egyes szófordulatot aprólékosan begyakorolt. És a hallgatóság a lába előtt hevert.

Egy prezentációs-technika tréning akkor jó, ha az apró részletekre is felhívja a figyelmet. A hallgatóságból való felkészülésre, a retorikai elemekre, a testbeszédre, a segédeszközök használatára, a humor szerepére, a súlypontokra, az arckifejezésre, a hallgatóság reakcióira, a zavaró momentumok kezelésére stb. Ha videón elemezni tudjuk a hibákat. Egy ilyen tréning csak akkor lehet jó, ha a megszokott csoportlétszámnál kevesebb, maximum 8-10 fő vesz rajta részt. Hogy mindenki gyakorolhasson, hogy a többiek hibájából is tanulhassunk.

Mint minden tréningen, itt is döntő szerepe van a trénernek. A jó tréner olyan, mint egy jó edző. Nem kell, hogy maga olimpiai bajnok legyen. Viszont tudja, hogy a tanítványából hogy lehet az. Mert itt is a részleteken múlik a siker! Prezentálni márpedig tudni kell!

Felméry Gusztáv ügyvezető igazgató
Pro Cliente Management
  • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk