Megjelent: 9 éve

Mi különbözteti meg a sikeres embert a sikertelentől?

A középkorban tartotta a mondás: "Navigare necesse est" (Hajózni márpedig kell). Én azt mondom: prezentálni márpedig tudni kell!

Ott volt egy ember, aki nem is volt túl vonzó, topisan öltözködött, nem is szerepelt hollywoodi produkciókban, de ha megszólalt, mindenki ráfigyelt. Úgy hívták: Steve Jobs. A neve egybeforrt a prezentációval. Szinonimává lett. Azon túl, hogy egy vállalatot sikerre vitt, egyet tudott, de azt nagyon: előadni. Márpedig szinte mindannyian kerülünk olyan helyzetbe, hogy prezentálnunk kell másoknak. Céges értekezleten kollégáknak, főnöknek, konferencián, ügyfélnek, vevőnek, iskolában, családtagoknak, barátoknak, kisebb nagyobb hallgatóságnak.

Steve Jobs
Szokták mondani, jó előadónak születni kell. Igaz ez? Démoszthenész, az ókori Athén nagy szónoka kavicsot tett a nyelve alá, mert dadogott. Steve Jobs egy hallgatag, jelentéktelen, csúnya kisfiú volt. Kölcsey félig vak, tüdőbetegségének köszönhetően gyenge hangerővel megáldott gyermek volt. És milyen szónok lett belőlük!

Akkor mégis mi kell ahhoz, hogy jó előadók legyünk? Tréning, tréning és tréning. No meg mások figyelése és sok gyakorlás. Steve Jobs minden egyes előadása előtt órákig gyakorolt a tükör előtt, még akkor is, amikor már világhírű előadóvá vált. Minden egyes poént, minden egyes szófordulatot aprólékosan begyakorolt. És a hallgatóság a lába előtt hevert.

Egy prezentációs-technika tréning akkor jó, ha az apró részletekre is felhívja a figyelmet. A hallgatóságból való felkészülésre, a retorikai elemekre, a testbeszédre, a segédeszközök használatára, a humor szerepére, a súlypontokra, az arckifejezésre, a hallgatóság reakcióira, a zavaró momentumok kezelésére stb. Ha videón elemezni tudjuk a hibákat. Egy ilyen tréning csak akkor lehet jó, ha a megszokott csoportlétszámnál kevesebb, maximum 8-10 fő vesz rajta részt. Hogy mindenki gyakorolhasson, hogy a többiek hibájából is tanulhassunk.

Mint minden tréningen, itt is döntő szerepe van a trénernek. A jó tréner olyan, mint egy jó edző. Nem kell, hogy maga olimpiai bajnok legyen. Viszont tudja, hogy a tanítványából hogy lehet az. Mert itt is a részleteken múlik a siker! Prezentálni márpedig tudni kell!

Felméry Gusztáv ügyvezető igazgató
Pro Cliente Management
  • 2021.10.20Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban Jöjjön el, és tájékozódjon élőben dr. Fodor T. Gábortól a terület egyik jeles szakértőjétől. Részletek Jegyek
  • 2021.10.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.10W°RK RE/CONNECTION Másfél év alatt jóval többet változott a munka világa, mint az elmúlt három évtizedben. Milyen igények és elképzelések formálják az új kereteket? Milyen adaptációs elvárásokat támasztanak az új generációk? Hogyan lehet hasznosabbá, élvezetesebbé, értékesebbé tenni a munkát? Gyűjtsd be a válaszokat az év legjobban várt menedzsmentkonferenciáján, a W°RK-ön! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter