Megjelent: 12 éve

Mi különbözteti meg a sikeres embert a sikertelentől?

Steve Jobs jó példa arra, mennyire fontos a jó előadói képesség a siker elérésében. A prezentációs készséget el lehet sajátítani, de a hatékonyság a tréning típusán is múlik.

A középkorban tartotta a mondás: "Navigare necesse est" (Hajózni márpedig kell). Én azt mondom: prezentálni márpedig tudni kell!

Ott volt egy ember, aki nem is volt túl vonzó, topisan öltözködött, nem is szerepelt hollywoodi produkciókban, de ha megszólalt, mindenki ráfigyelt. Úgy hívták: Steve Jobs. A neve egybeforrt a prezentációval. Szinonimává lett. Azon túl, hogy egy vállalatot sikerre vitt, egyet tudott, de azt nagyon: előadni. Márpedig szinte mindannyian kerülünk olyan helyzetbe, hogy prezentálnunk kell másoknak. Céges értekezleten kollégáknak, főnöknek, konferencián, ügyfélnek, vevőnek, iskolában, családtagoknak, barátoknak, kisebb nagyobb hallgatóságnak.

Steve Jobs
Szokták mondani, jó előadónak születni kell. Igaz ez? Démoszthenész, az ókori Athén nagy szónoka kavicsot tett a nyelve alá, mert dadogott. Steve Jobs egy hallgatag, jelentéktelen, csúnya kisfiú volt. Kölcsey félig vak, tüdőbetegségének köszönhetően gyenge hangerővel megáldott gyermek volt. És milyen szónok lett belőlük!

Akkor mégis mi kell ahhoz, hogy jó előadók legyünk? Tréning, tréning és tréning. No meg mások figyelése és sok gyakorlás. Steve Jobs minden egyes előadása előtt órákig gyakorolt a tükör előtt, még akkor is, amikor már világhírű előadóvá vált. Minden egyes poént, minden egyes szófordulatot aprólékosan begyakorolt. És a hallgatóság a lába előtt hevert.

Egy prezentációs-technika tréning akkor jó, ha az apró részletekre is felhívja a figyelmet. A hallgatóságból való felkészülésre, a retorikai elemekre, a testbeszédre, a segédeszközök használatára, a humor szerepére, a súlypontokra, az arckifejezésre, a hallgatóság reakcióira, a zavaró momentumok kezelésére stb. Ha videón elemezni tudjuk a hibákat. Egy ilyen tréning csak akkor lehet jó, ha a megszokott csoportlétszámnál kevesebb, maximum 8-10 fő vesz rajta részt. Hogy mindenki gyakorolhasson, hogy a többiek hibájából is tanulhassunk.

Mint minden tréningen, itt is döntő szerepe van a trénernek. A jó tréner olyan, mint egy jó edző. Nem kell, hogy maga olimpiai bajnok legyen. Viszont tudja, hogy a tanítványából hogy lehet az. Mert itt is a részleteken múlik a siker! Prezentálni márpedig tudni kell!

Felméry Gusztáv ügyvezető igazgató
Pro Cliente Management
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk

Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok

Az interaktív kommunikáció és a nyitottság is elengedhetetlen, ha egy el szeretne érni egy Z generációs fiatalt. Teljes cikk

Idén a fizetések még az eddiginél is fontosabbak lesznek

Immár harmadik éve készíti el munkavállalói visszajelzések alapján a legjobb munkahelyek – Top Employers – listáját a Munkahelyeink.hu. A ma... Teljes cikk