Mi tesz vonzóvá egy IT-céget 2022-ben? Íme, az UC válasza!
Akkor tud egy munkáltatói márka hiteles lenni, ha mindazt, amit magáról kommunikál, a kollégák meg is tapasztalják a mindennapok során – véli Jurecska Andrea. A több mint húsz éves budapesti IT-vállalat, a United Consult HR-igazgatójával az iparágat érintő munkaerő-piaci változásokról, szakmája aktuális kihívásairól, a dolgozói elégedettség egyre növekvő jelentőségéről, valamint – az előbbivel szoros összefüggésben – az UC nemrég lezajlott költözéséről beszélgettünk.

– Mintha a munkaadók mostanában versenyeznének egymással, hogy ki tud nagyobbat mondani az álláshirdetésekben. A trendi, jól csengő ígéretek a valóságot tükrözik, vagy csak afféle "recruitment-trükkről” van szó?
– Ha csak mennek az ilyen, hangzatos üzenetek a világba, ám amikor az új kolléga belép, és az ígéretekkel szemben egy légüres térbe pottyan, akkor az nagyon hamar csalódottsághoz vezet. Ezt a hibát nem szabad elkövetni, hiszen akkor tud egy munkáltatói márka hiteles lenni, ha mindazt, amit magáról kommunikál, a kollégák meg is tapasztalják a mindennapok során.
– Az UC is meglehetősen vonzó ajánlatokat kínál az álláshirdetéseiben…
– Abban a szellemben építjük a céget, hogy csak olyat ígérünk, amit teljesíteni is tudunk. Hiszünk a párbeszéden és a visszajelzéseken alapuló folyamatos fejlődésben, mert ez garantálja a hosszú távú jövőképet.Mivel az UC az IT-szféra számtalan szegmensében jelen van – a telekommunikációtól kezdve az egészségügyi informatikán, a pénzügyi és kereskedelmi szektoron át az energetikai fejlesztésekig –, a nálunk dolgozók akár más, számukra addig ismeretlen szakterületen is kipróbálhatják magukat. Ha pedig megtetszik nekik az új feladatkör, cégen belül lehetőség van a váltásra is.
– Fontosak a szakmai kihívások, de nyilván nem csak ezek befolyásolják a dolgozói elégedettséget. Mitől lesz egy munkahely igazán „jó munkahely” 2022-ben?
– Természetesen ma is sokat számítanak a klasszikus tényezők, a fizetés és az egyéb juttatások, de azt gondolom, hogy a jó szakemberek anyagi megbecsülése – legalább is nálunk – 2022-ben már alapfeltétel. Különösen úgy, hogy ebben az ágazatban évek óta munkaerőhiánnyal küzdünk. Úgy tapasztaljuk, hogy a United Consult esetében komoly megtartó erőt jelent a közösséghez tartozás élménye: azok az események, amiket a kollégáknak szervezünk, és az a közeg, az a szellemiség, amit kollégák felé közvetítünk.. A környezet is óriási hatással van a dolgozói elégedettségre, ez nyilvánvaló, nem csak fizikai, hanem szervezeti értelemben is. Azt tapasztaljuk, hogy a fenntarthatóság, illetve a cég CSR-törekvései is egyre fontosabbak. Sokak számára lényeges szempont, hogy mennyire tud azonosulni a márkával és a szellemiséggel, amit a cég képvisel. Ezek együttesen tesznek, tehetnek egy munkahelyet „jó munkahellyé”. Azt valljuk: csak akkor érhetünk el pozitív ügyfélélményt, ha a munkatársunk – aki az ügyféllel közvetlen kapcsolatban áll – maga is pozitív és elégedett.
– Triviálisnak tűnő kérdés: honnan tudják, hogy elégedettek-e a kollégáik?
– Az UC esetében egy 21 éves cégről beszélünk, ami egy baráti társaságból mára a hazai IT-piac egyik meghatározó, több mint háromszáz, többségében senior szakembert foglalkoztató vállalatává nőtte ki magát. A közös múlt és a családias légkör miatt sokszor használjuk az informális csatornákat is, nagyon figyelünk a kollégák megéléseire és visszajelzéseire, valódi motivációik feltérképezésére. A személyes visszajelzések mellett az adatokat is használjuk, a dolgozói elégedettséget félévente anonim kérdőíves kutatással is mérjük, aminek az eredményeit az operatív döntések előkészítése és meghozása során is hasznosítja a menedzsment.
– A kollégáik véleménye alapján döntötték el azt is, hogy a Bogdánfy utcában töltött hosszú évek után új helyre, a BudaPart City irodaházba költöztetik a cég központját?
– Nagyon sok visszajelzést kaptunk – nemcsak az engagement survey-ben, hanem egyéb csatornákon is – arról, hogy az irodaépületnek, amiben voltunk, milyen hiányosságai vannak. Bár nagyon szerettük a helyet és tele vagyunk szép emlékekkel a Bogdánfy utcából, ott sajnos nem tudtunk érdemi lépéseket tenni a komfort fokozása és a modernizálás érdekében, ezért a költözés mellett döntöttünk. Nem merültek fel egyébként extrém igények részünkről, senki sem akart csúszdát minibárral, csupán a kor elvárásainak megfelelő, modern irodai környezetre vágytak a kollégák. Az elvárásokat maximálisan kielégíti az új központunk a BudaPart Cityben, ami az open office-kialakítás miatt sokkal nagyobbnak tűnik, letisztultabb és praktikusabb.
– Az elmúlt években megsokszorozódott a dolgozói létszám. Hogyan férnek el ugyanakkora területen?
– Kollégáink jelentős része sok időt tölt partnereink irodájában, vagy dolgozik otthonról, így a hibrid munkavégzés jellemző a United Consultnál. Az új irodában – néhány kivételtől eltekintve – nincsenek fix asztalok, csak olyan modern munkaállomások és közösségi terek, melyeket bárki használhat. Az ilyen típusú irodai megoldások és a home office munkavégzés egyébként egyre jobban terjed az erre alkalmas hazai vállalkozások körében is. Az iroda – mint tér – egy picit átalakult mára, egyfajta „socialising” funkciót vett fel. Nálunk is így van, és kifejezetten ezekhez a trendekhez igazodva terveztük meg az új UC-központot. Volt lehetőségünk az alaprajzon módosítani így tudtunk kényelmes, színes közösségi teret tervezni, ahol együtt ebédelhetnek, kávézhatnak a kollégák vagy a közös szülinapi ünnepléssel gyűjthetik az élményeket. De volt már itt tökfaragás és naplementés jóga is. Az új hibrid munkakultúra az együttműködést is más alapokra helyezte így a munkatér kialakításánál ezekre az igényekre is reagálnunk kellett.
– Az elmúlt években, a pandémia idején is rengeteg új kolléga csatlakozott az UC csapatához. Nehéz feladat egy ilyen összeszokott, családias közösségbe új embereket integrálni; pláne úgy, hogy egyre többen dolgoznak home office-ból?
– A United Consult ma is egy rendkívül családias hangulatú munkahely, viszont az elmúlt évek jelentős növekedése miatt ma már azért többen vannak, akik jellemzően az elmúlt 3-5 évben jöttek –, mint azok, akik már a kezdetektől erősítik a csapatot. Természetesen megvannak azok az alapértékek, melyek 20 éve fontosak számunkra, és amelyeket ma is közvetít a cégünk, ilyen értékek például az együtt számítunk, nyomot hagyunk, szenvedéllyel dolgozunk azon, hogy ügyfeleinknek a legjobb szolgáltatást nyújtsuk. Ezekre az alapértékekre tudunk építeni, miközben persze az újonnan érkezők, az egyre bővülő közösség igényeire is reagálunk. Ettől lesz sokszínű és szerethető munkahely az UC.
– Az IT-szektorban dolgozó HR-esek számára mik a legfőbb feladatok, melyek a legnagyobb kihívások jelenleg?
– Természetesen az, hogy az emberi erőforrások tekintetében a cégek képesek legyenek lépést tartani a drasztikusan megnövekedett igényekkel. Az iparágban évtizedek óta tapasztalható munkaerőhiány most, a pandémiát követő digitális robbanás idején még nagyobb kihívás elé állítja a HR-szakmát. Nálunk, a United Consultnál rendkívül fontos, hogy miközben a legtehetségesebb fiatal IT-sokkal bővítjük a csapatunkat, azok a senior szakemberek is kellő megbecsülést, motivációt és szakmai kihívást kapjanak, akik már hosszú évek, évtizedek óta dolgoznak a cégnél. Ügyfeleink elégedettsége is bizonyítja, hogy az UC egy olyan munkahely, ahol a kollégák tényleg jól érzik magukat, jó szívvel azonosulnak a márkával, az értékekkel, a célokkal, és persze a joggal büszkék a közösen elért sikerekre.
A United Consult Zrt. nyitott pozíciói a Karrier oldalukon elérhetők!
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
- HR standup - Litkai Gergely: Személyzeti ügyek 4 napja
- Mutatjuk, hol vesznek fel és hol építenek le - friss adatok a magyar munkaerőpiacról 1 hete
- Ezek a legnagyobb kihívások a hazai vállalkozások számára 1 hete
- Ebben az országban használják a legtöbben az AI-t a HR területén 2 hete
- 5-ből 3 munkáltató szerint a soft skill-ek fontosabbak, mint valaha 2 hete
- Bejelentették: mérnöki nagyhatalommá tenné Magyarországot ez az új beruházás 2 hete
- "Három állás kell, hogy túléljek!" – hová vezet hosszú távon az új munkahelyi valóság? 3 hete
- Az álláskeresők szerint képzési hiány van, nem pedig készséghiány 3 hete
- Felmérés: kevés cég tartja hatékonynak a készségek értékelését 3 hete
- Fagyigép, masszázs, borhűtő a munkahelyen: hódíthatnak az irodahotelek 4 hete
- Felmérés: Egyre kevesebb munkahelyen elvárás a diploma 4 hete