Mi tesz vonzóvá egy IT-céget 2022-ben? Íme, az UC válasza!
Akkor tud egy munkáltatói márka hiteles lenni, ha mindazt, amit magáról kommunikál, a kollégák meg is tapasztalják a mindennapok során – véli Jurecska Andrea. A több mint húsz éves budapesti IT-vállalat, a United Consult HR-igazgatójával az iparágat érintő munkaerő-piaci változásokról, szakmája aktuális kihívásairól, a dolgozói elégedettség egyre növekvő jelentőségéről, valamint – az előbbivel szoros összefüggésben – az UC nemrég lezajlott költözéséről beszélgettünk.
– Mintha a munkaadók mostanában versenyeznének egymással, hogy ki tud nagyobbat mondani az álláshirdetésekben. A trendi, jól csengő ígéretek a valóságot tükrözik, vagy csak afféle "recruitment-trükkről” van szó?
– Ha csak mennek az ilyen, hangzatos üzenetek a világba, ám amikor az új kolléga belép, és az ígéretekkel szemben egy légüres térbe pottyan, akkor az nagyon hamar csalódottsághoz vezet. Ezt a hibát nem szabad elkövetni, hiszen akkor tud egy munkáltatói márka hiteles lenni, ha mindazt, amit magáról kommunikál, a kollégák meg is tapasztalják a mindennapok során.
– Az UC is meglehetősen vonzó ajánlatokat kínál az álláshirdetéseiben…
– Abban a szellemben építjük a céget, hogy csak olyat ígérünk, amit teljesíteni is tudunk. Hiszünk a párbeszéden és a visszajelzéseken alapuló folyamatos fejlődésben, mert ez garantálja a hosszú távú jövőképet.Mivel az UC az IT-szféra számtalan szegmensében jelen van – a telekommunikációtól kezdve az egészségügyi informatikán, a pénzügyi és kereskedelmi szektoron át az energetikai fejlesztésekig –, a nálunk dolgozók akár más, számukra addig ismeretlen szakterületen is kipróbálhatják magukat. Ha pedig megtetszik nekik az új feladatkör, cégen belül lehetőség van a váltásra is.
– Fontosak a szakmai kihívások, de nyilván nem csak ezek befolyásolják a dolgozói elégedettséget. Mitől lesz egy munkahely igazán „jó munkahely” 2022-ben?
– Természetesen ma is sokat számítanak a klasszikus tényezők, a fizetés és az egyéb juttatások, de azt gondolom, hogy a jó szakemberek anyagi megbecsülése – legalább is nálunk – 2022-ben már alapfeltétel. Különösen úgy, hogy ebben az ágazatban évek óta munkaerőhiánnyal küzdünk. Úgy tapasztaljuk, hogy a United Consult esetében komoly megtartó erőt jelent a közösséghez tartozás élménye: azok az események, amiket a kollégáknak szervezünk, és az a közeg, az a szellemiség, amit kollégák felé közvetítünk.. A környezet is óriási hatással van a dolgozói elégedettségre, ez nyilvánvaló, nem csak fizikai, hanem szervezeti értelemben is. Azt tapasztaljuk, hogy a fenntarthatóság, illetve a cég CSR-törekvései is egyre fontosabbak. Sokak számára lényeges szempont, hogy mennyire tud azonosulni a márkával és a szellemiséggel, amit a cég képvisel. Ezek együttesen tesznek, tehetnek egy munkahelyet „jó munkahellyé”. Azt valljuk: csak akkor érhetünk el pozitív ügyfélélményt, ha a munkatársunk – aki az ügyféllel közvetlen kapcsolatban áll – maga is pozitív és elégedett.
– Triviálisnak tűnő kérdés: honnan tudják, hogy elégedettek-e a kollégáik?
– Az UC esetében egy 21 éves cégről beszélünk, ami egy baráti társaságból mára a hazai IT-piac egyik meghatározó, több mint háromszáz, többségében senior szakembert foglalkoztató vállalatává nőtte ki magát. A közös múlt és a családias légkör miatt sokszor használjuk az informális csatornákat is, nagyon figyelünk a kollégák megéléseire és visszajelzéseire, valódi motivációik feltérképezésére. A személyes visszajelzések mellett az adatokat is használjuk, a dolgozói elégedettséget félévente anonim kérdőíves kutatással is mérjük, aminek az eredményeit az operatív döntések előkészítése és meghozása során is hasznosítja a menedzsment.
– A kollégáik véleménye alapján döntötték el azt is, hogy a Bogdánfy utcában töltött hosszú évek után új helyre, a BudaPart City irodaházba költöztetik a cég központját?
– Nagyon sok visszajelzést kaptunk – nemcsak az engagement survey-ben, hanem egyéb csatornákon is – arról, hogy az irodaépületnek, amiben voltunk, milyen hiányosságai vannak. Bár nagyon szerettük a helyet és tele vagyunk szép emlékekkel a Bogdánfy utcából, ott sajnos nem tudtunk érdemi lépéseket tenni a komfort fokozása és a modernizálás érdekében, ezért a költözés mellett döntöttünk. Nem merültek fel egyébként extrém igények részünkről, senki sem akart csúszdát minibárral, csupán a kor elvárásainak megfelelő, modern irodai környezetre vágytak a kollégák. Az elvárásokat maximálisan kielégíti az új központunk a BudaPart Cityben, ami az open office-kialakítás miatt sokkal nagyobbnak tűnik, letisztultabb és praktikusabb.
– Az elmúlt években megsokszorozódott a dolgozói létszám. Hogyan férnek el ugyanakkora területen?
– Kollégáink jelentős része sok időt tölt partnereink irodájában, vagy dolgozik otthonról, így a hibrid munkavégzés jellemző a United Consultnál. Az új irodában – néhány kivételtől eltekintve – nincsenek fix asztalok, csak olyan modern munkaállomások és közösségi terek, melyeket bárki használhat. Az ilyen típusú irodai megoldások és a home office munkavégzés egyébként egyre jobban terjed az erre alkalmas hazai vállalkozások körében is. Az iroda – mint tér – egy picit átalakult mára, egyfajta „socialising” funkciót vett fel. Nálunk is így van, és kifejezetten ezekhez a trendekhez igazodva terveztük meg az új UC-központot. Volt lehetőségünk az alaprajzon módosítani így tudtunk kényelmes, színes közösségi teret tervezni, ahol együtt ebédelhetnek, kávézhatnak a kollégák vagy a közös szülinapi ünnepléssel gyűjthetik az élményeket. De volt már itt tökfaragás és naplementés jóga is. Az új hibrid munkakultúra az együttműködést is más alapokra helyezte így a munkatér kialakításánál ezekre az igényekre is reagálnunk kellett.
– Az elmúlt években, a pandémia idején is rengeteg új kolléga csatlakozott az UC csapatához. Nehéz feladat egy ilyen összeszokott, családias közösségbe új embereket integrálni; pláne úgy, hogy egyre többen dolgoznak home office-ból?
– A United Consult ma is egy rendkívül családias hangulatú munkahely, viszont az elmúlt évek jelentős növekedése miatt ma már azért többen vannak, akik jellemzően az elmúlt 3-5 évben jöttek –, mint azok, akik már a kezdetektől erősítik a csapatot. Természetesen megvannak azok az alapértékek, melyek 20 éve fontosak számunkra, és amelyeket ma is közvetít a cégünk, ilyen értékek például az együtt számítunk, nyomot hagyunk, szenvedéllyel dolgozunk azon, hogy ügyfeleinknek a legjobb szolgáltatást nyújtsuk. Ezekre az alapértékekre tudunk építeni, miközben persze az újonnan érkezők, az egyre bővülő közösség igényeire is reagálunk. Ettől lesz sokszínű és szerethető munkahely az UC.
– Az IT-szektorban dolgozó HR-esek számára mik a legfőbb feladatok, melyek a legnagyobb kihívások jelenleg?
– Természetesen az, hogy az emberi erőforrások tekintetében a cégek képesek legyenek lépést tartani a drasztikusan megnövekedett igényekkel. Az iparágban évtizedek óta tapasztalható munkaerőhiány most, a pandémiát követő digitális robbanás idején még nagyobb kihívás elé állítja a HR-szakmát. Nálunk, a United Consultnál rendkívül fontos, hogy miközben a legtehetségesebb fiatal IT-sokkal bővítjük a csapatunkat, azok a senior szakemberek is kellő megbecsülést, motivációt és szakmai kihívást kapjanak, akik már hosszú évek, évtizedek óta dolgoznak a cégnél. Ügyfeleink elégedettsége is bizonyítja, hogy az UC egy olyan munkahely, ahol a kollégák tényleg jól érzik magukat, jó szívvel azonosulnak a márkával, az értékekkel, a célokkal, és persze a joggal büszkék a közösen elért sikerekre.
A United Consult Zrt. nyitott pozíciói a Karrier oldalukon elérhetők!
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk
Mit hoz a 2024-es év? Könnyebb lesz a pálya az üzleti szektornak? Vagy a kiszámíthatatlanság, fenyegetettségi helyzetek kereszttüzében kell továbbra... Teljes cikk
Az elmúlt években a kerékpár és az elektromos kerékpár egyre népszerűbbé vált a munkába járás és szabadidős tevékenységek során egyaránt.... Teljes cikk
- Nem a vezető neme a lényeg - Aurelia Luca, Skanska 2 napja
- Vezetők és HR-esek továbbkattintani nem ér, foglalkozni kell a menopauzával! 3 napja
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 4 napja
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hete
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 1 hete
- Mocskos irodai titkok: Brit dolgozók vallottak munkahelyi higiénés szokásaikról 1 hete
- "Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek? 2 hete
- Uniós pénzt csak olyan cégek kaphatnának, amelyek tiszteletben tartják a munkavállalók jogait 2 hete
- Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége 2 hete
- Agresszivitás kezelése a munkahelyen és azon kívül 2 hete
- Ez a gazdasági terület magyar családok százezreinek ad majd munkát 2 hete