Megjelent: 3 éve

Mi tesz vonzóvá egy IT-céget 2022-ben? Íme, az UC válasza!

Akkor tud egy munkáltatói márka hiteles lenni, ha mindazt, amit magáról kommunikál, a kollégák meg is tapasztalják a mindennapok során – véli Jurecska Andrea. A több mint húsz éves budapesti IT-vállalat, a United Consult HR-igazgatójával az iparágat érintő munkaerő-piaci változásokról, szakmája aktuális kihívásairól, a dolgozói elégedettség egyre növekvő jelentőségéről, valamint – az előbbivel szoros összefüggésben – az UC nemrég lezajlott költözéséről beszélgettünk.

united consult ittoborzás-

– Mintha a munkaadók mostanában versenyeznének egymással, hogy ki tud nagyobbat mondani az álláshirdetésekben. A trendi, jól csengő ígéretek a valóságot tükrözik, vagy csak afféle "recruitment-trükkről” van szó?

– Ha csak mennek az ilyen, hangzatos üzenetek a világba, ám amikor az új kolléga belép, és az ígéretekkel szemben egy légüres térbe pottyan, akkor az nagyon hamar csalódottsághoz vezet. Ezt a hibát nem szabad elkövetni, hiszen akkor tud egy munkáltatói márka hiteles lenni, ha mindazt, amit magáról kommunikál, a kollégák meg is tapasztalják a mindennapok során.

– Az UC is meglehetősen vonzó ajánlatokat kínál az álláshirdetéseiben…

united consult ittoborzás-

– Abban a szellemben építjük a céget, hogy csak olyat ígérünk, amit teljesíteni is tudunk. Hiszünk a párbeszéden és a visszajelzéseken alapuló folyamatos fejlődésben, mert ez garantálja a hosszú távú jövőképet.Mivel az UC az IT-szféra számtalan szegmensében jelen van – a telekommunikációtól kezdve az egészségügyi informatikán, a pénzügyi és kereskedelmi szektoron át az energetikai fejlesztésekig –, a nálunk dolgozók akár más, számukra addig ismeretlen szakterületen is kipróbálhatják magukat. Ha pedig megtetszik nekik az új feladatkör, cégen belül lehetőség van a váltásra is.

– Fontosak a szakmai kihívások, de nyilván nem csak ezek befolyásolják a dolgozói elégedettséget. Mitől lesz egy munkahely igazán „jó munkahely” 2022-ben?

– Természetesen ma is sokat számítanak a klasszikus tényezők, a fizetés és az egyéb juttatások, de azt gondolom, hogy a jó szakemberek anyagi megbecsülése – legalább is nálunk – 2022-ben már alapfeltétel. Különösen úgy, hogy ebben az ágazatban évek óta munkaerőhiánnyal küzdünk. Úgy tapasztaljuk, hogy a United Consult esetében komoly megtartó erőt jelent a közösséghez tartozás élménye: azok az események, amiket a kollégáknak szervezünk, és az a közeg, az a szellemiség, amit kollégák felé közvetítünk.. A környezet is óriási hatással van a dolgozói elégedettségre, ez nyilvánvaló, nem csak fizikai, hanem szervezeti értelemben is. Azt tapasztaljuk, hogy a fenntarthatóság, illetve a cég CSR-törekvései is egyre fontosabbak. Sokak számára lényeges szempont, hogy mennyire tud azonosulni a márkával és a szellemiséggel, amit a cég képvisel. Ezek együttesen tesznek, tehetnek egy munkahelyet „jó munkahellyé”. Azt valljuk: csak akkor érhetünk el pozitív ügyfélélményt, ha a munkatársunk – aki az ügyféllel közvetlen kapcsolatban áll – maga is pozitív és elégedett.

united consult ittoborzás-

– Triviálisnak tűnő kérdés: honnan tudják, hogy elégedettek-e a kollégáik?

– Az UC esetében egy 21 éves cégről beszélünk, ami egy baráti társaságból mára a hazai IT-piac egyik meghatározó, több mint háromszáz, többségében senior szakembert foglalkoztató vállalatává nőtte ki magát. A közös múlt és a családias légkör miatt sokszor használjuk az informális csatornákat is, nagyon figyelünk a kollégák megéléseire és visszajelzéseire, valódi motivációik feltérképezésére. A személyes visszajelzések mellett az adatokat is használjuk, a dolgozói elégedettséget félévente anonim kérdőíves kutatással is mérjük, aminek az eredményeit az operatív döntések előkészítése és meghozása során is hasznosítja a menedzsment.  

– A kollégáik véleménye alapján döntötték el azt is, hogy a Bogdánfy utcában töltött hosszú évek után új helyre, a BudaPart City irodaházba költöztetik a cég központját?

– Nagyon sok visszajelzést kaptunk – nemcsak az engagement survey-ben, hanem egyéb csatornákon is – arról, hogy az irodaépületnek, amiben voltunk, milyen hiányosságai vannak. Bár nagyon szerettük a helyet és tele vagyunk szép emlékekkel a Bogdánfy utcából, ott sajnos nem tudtunk érdemi lépéseket tenni a komfort fokozása és a modernizálás érdekében, ezért a költözés mellett döntöttünk. Nem merültek fel egyébként extrém igények részünkről, senki sem akart csúszdát minibárral, csupán a kor elvárásainak megfelelő, modern irodai környezetre vágytak a kollégák. Az elvárásokat maximálisan kielégíti az új központunk a BudaPart Cityben, ami az open office-kialakítás miatt sokkal nagyobbnak tűnik, letisztultabb és praktikusabb.

– Az elmúlt években megsokszorozódott a dolgozói létszám. Hogyan férnek el ugyanakkora területen?

– Kollégáink jelentős része sok időt tölt partnereink irodájában, vagy dolgozik otthonról, így a hibrid munkavégzés jellemző a United Consultnál. Az új irodában – néhány kivételtől eltekintve – nincsenek fix asztalok, csak olyan modern munkaállomások és közösségi terek, melyeket bárki használhat. Az ilyen típusú irodai megoldások és a home office munkavégzés egyébként egyre jobban terjed az erre alkalmas hazai vállalkozások körében is. Az iroda – mint tér – egy picit átalakult mára, egyfajta „socialising” funkciót vett fel. Nálunk is így van, és kifejezetten ezekhez a trendekhez igazodva terveztük meg az új UC-központot. Volt lehetőségünk az alaprajzon módosítani így tudtunk kényelmes, színes közösségi teret tervezni, ahol együtt ebédelhetnek, kávézhatnak a kollégák vagy a közös szülinapi ünnepléssel gyűjthetik az élményeket. De volt már itt tökfaragás és naplementés jóga is. Az új hibrid munkakultúra az együttműködést is más alapokra helyezte így a munkatér kialakításánál ezekre az igényekre is reagálnunk kellett.

– Az elmúlt években, a pandémia idején is rengeteg új kolléga csatlakozott az UC csapatához. Nehéz feladat egy ilyen összeszokott, családias közösségbe új embereket integrálni; pláne úgy, hogy egyre többen dolgoznak home office-ból?

– A United Consult ma is egy rendkívül családias hangulatú munkahely, viszont az elmúlt évek jelentős növekedése miatt ma már azért többen vannak, akik jellemzően az elmúlt 3-5 évben jöttek –, mint azok, akik már a kezdetektől erősítik a csapatot. Természetesen megvannak azok az alapértékek, melyek 20 éve fontosak számunkra, és amelyeket ma is közvetít a cégünk, ilyen értékek például az együtt számítunk, nyomot hagyunk, szenvedéllyel dolgozunk azon, hogy ügyfeleinknek a legjobb szolgáltatást nyújtsuk. Ezekre az alapértékekre tudunk építeni, miközben persze az újonnan érkezők, az egyre bővülő közösség igényeire is reagálunk. Ettől lesz sokszínű és szerethető munkahely az UC.

– Az IT-szektorban dolgozó HR-esek számára mik a legfőbb feladatok, melyek a legnagyobb kihívások jelenleg?

– Természetesen az, hogy az emberi erőforrások tekintetében a cégek képesek legyenek lépést tartani a drasztikusan megnövekedett igényekkel. Az iparágban évtizedek óta tapasztalható munkaerőhiány most, a pandémiát követő digitális robbanás idején még nagyobb kihívás elé állítja a HR-szakmát. Nálunk, a United Consultnál rendkívül fontos, hogy miközben a legtehetségesebb fiatal IT-sokkal bővítjük a csapatunkat, azok a senior szakemberek is kellő megbecsülést, motivációt és szakmai kihívást kapjanak, akik már hosszú évek, évtizedek óta dolgoznak a cégnél. Ügyfeleink elégedettsége is bizonyítja, hogy az UC egy olyan munkahely, ahol a kollégák tényleg jól érzik magukat, jó szívvel azonosulnak a márkával, az értékekkel, a célokkal, és persze a joggal büszkék a közösen elért sikerekre.

A United Consult Zrt. nyitott pozíciói a Karrier oldalukon elérhetők!

Ez az írás támogatott tartalom, nem a HR Portál szerkesztőségi anyaga. Az itt szereplő információk a cikk megrendelőjétől származnak.

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Meglepő álláshirdetések, valódi történetek – a CIB Bank válasza a munkaerőpiaci kihívásokra

A megváltozott munkaerőpiaci trendek mindkét felet kihívás elé állítják: a munkaadók egyik legnehezebb feladata a kollégák megtartása hosszú... Teljes cikk

Rákkeltő fémeket találtak a Magyarországon jogszerűtlenül forgalmazott ízesített vape-ekben

Egy friss tudományos vizsgálat kimutatta, hogy a bizonytalan eredetű ízesített e-cigaretták rákkeltő és toxikus fémeket tartalmazhatnak, amelyek... Teljes cikk

Cukorbetegek munkahelyi jólléte – egészségtámogató tanácsok

Világszerte több millió munkaképes korú ember él cukorbetegséggel – közülük sokan még mindig előítéletekkel, diszkriminációval vagy... Teljes cikk