Mit viszel ma haza? - ha egy dologra emlékszel, akkor jó tréningen jártál
Vannak cégek, melyeknél ciki kérdezni és vannak olyanok, ahol dicséret jár érte. Vannak cégek, ahol be lehet vallani, ha nem tudsz valamit és van, ahol már veheted is a kabátod. A Trendtollnokok trénerei általában olyan cégeket látnak testközelből, ahol van fejlődési vágy, ahol a vezető időt, energiát és pénzt feccöl abba, hogy fejlődjenek a munkavállalói. És ha mindez a kollégák lelkesedésével is társul, akkor a trénereknek nyert ügye van.
Azt mondják, ha évek után egyetlen dologra emlékszel egy tréningnapból, akkor az a tréning sikeres volt. Ha ez igaz, akkor e sorok írója életében egy jó tréningen járt, mindjárt két dolgot is használ a mindennapjaiban azok közül, amit ott tanult. A többi (pedig nem kevés volt) gyakorlatilag felesleges időpocsékolás volt. A tréningek végén feltett „Mit viszel ma haza?” kérdésre adott válasz így nyer új értelmet: hazaviszünk ezer dolgot, de szépen le is tesszük otthon és többet nem visszük sehová.
A jó trénerek általában tisztában vannak ezzel: ezért adnak olyan egyszerű és gyakorlati tudást, melyhez könnyen vissza lehet nyúlni. Ha a képzés résztvevőinek még olyan emlékeztetőket is átadnak, melyeket a monitorra tűzve minden nap többször tudatosítani lehet a legfontosabb trükköket, akkor jó eséllyel épülnek a legfontosabb fogások a napi rutinba. Mert sokszor ennyin múlik, hogy eszünkbe jut-e alkalmazni a tanultakat vagy örökre egy ppt vagy egy word mélyén lapulva marad a tudás.
Ma már mindenki ír, mindenki valamilyen hatást kíván elérni szövegeivel, ezért olyanoknak is szüksége lett írással kapcsolatos skillekre, akik korábban sose vettek billentyűzetet a kezükbe. Posztolnak, blogolnak, hírleveleket írnak a legváltozatosabb pozíciókban dolgozó emberek: coachok, fejvadászok, állami nagyvállalati dolgozók is tanultak már írástrükköket. Most pedig a Brandfizztől érkezett felkérés: a rendszerszerűen gyártott közösségi média posztokhoz szeretnének új inputot, motivációt kapni.
Mitől lesz egy tréning személyre szabott?
A Brandfizz Employer Branding csapata jellemzően Y-generációsokból áll, pörgős, pezsgő csapat, akik bár folyamatosan készítenek posztokat, simán vállalták, hogy ebben szeretnének tovább fejlődni. Vezetőiktől is támogatást kaptak, hiszen ők maguk kerestek lehetőséget arra, hogy a csapat íráskészségei még jobbak legyenek. A tréningnapot megelőzően rengeteg korábbi írását küldte el a csapat, hiszen egy nem igényekre szabott, általános tréning jellemzően nem szolgálja a megrendelők érdekeit, enélkül nem lehet hatékony tudásanyagot összerakni. Ha a tréningnap előtt a trénerek elmélyednek a cég felületeiben, közösségi oldalában, akkor olyan képet kapnak, melynek alapján már átadható releváns tudás - és bizony a képzés során tükröt is tartanak a céges csapatok elé: ez a kép/tartalom a ti oldalatokról való, vajon elérte a célját?
Csakis építő kritikát!
„Mindenkiből a saját maga legjobbját hozzuk ki, nincs egymás leszólása” - mondta Viniczai Andrea, a Trendtollnokok egyik trénere. „Az erősségekre még inkább ráerősíteni, hogy a-ha élmény legyen a tanulási folyamat vége. Egy tréningnek csak így van értelme.”
„Nekünk, a BrandFizznél azért volt fontos egy írásképzéses nap beillesztése employer branding offizzereink számára, mert minden ügyfelünknek napi szinten segítünk belső kommunikációs tartalmakat, social employer branding és online recruitment kreatív szövegeket létrehozni” - mondta Horváth Ádám, a BrandFizz egyik alapítója. „A workshop óta izgalmasabb szöveges tartalmaink keletkeznek, ráadásul rövidebb idő alatt. Az eredmény: több jelentkező az álláshirdetésekre, 60% feletti megnyitási arány toborzási eDM-eken és rekord engagement számok social employer brandingben.”
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A hazai versenypályán többre lehetünk képesek, ha tudunk, ha tanulunk, ha az adatok mellé fantáziálunk, álmodozunk, varázsolunk - mondja Csermely... Teljes cikk
A Z-generációs munkavállalók közel kétharmada (59%) segít idősebb kollégáinak elsajátítani a mesterséges intelligencia használatát, ezzel... Teljes cikk
A nyár végén - például egy hosszabb nyaralás után - sokan elgondolkodnak a hogyan továbbon: maradjak vagy váltsak. Rajtuk kívül a júniusban... Teljes cikk
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 1 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 1 hónapja
- "Fejlődni kötelező" - meddig tart a teljesítménykultúra, és hol kezdődik a félelemkultúra? 1 hónapja
- Meglepő eredmény: a magyar pedagógusok az átlagnál elégedettebbek 2 hónapja
- A vezetők többsége szerint a Z generáció a legnehezebben motiválható generáció a munkahelyen 2 hónapja
- Ennyien dolgoznának tovább akkor is, ha nem lenne szükségük több pénzre 2 hónapja
- Utálod a munkád, de nem tudsz felmondani? 20 tipp, hogy újra szeresd, amit csinálsz 2 hónapja
- Betanítás vagy pénzégetés? A próbaidő alatt dől el a jövő 2 hónapja
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 2 hónapja
- Munkahelyi kultúra és elismerés – apró gesztusok, nagy hatással 3 hónapja
- 100-ból 1: nyári mentorprogram könyvelő cégnél fagyispult helyett 3 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?