Ne hagyja magára a bérszámfejtést, készüljön fel a negyedik hullám kihívásaira
A világjárvány minden eddiginél jobban megváltoztatta és megkérdőjelezte az eddig folytatott üzleti tevékenységeket. Valószínűleg még a legalaposabban kidolgozott üzletmenet-folytonossági tervekben is keletkeztek sötét foltok a pandémia okozta zavarok és bizonytalanságok következtében.
A vállalkozások szerte a világon újragondolták stratégiáikat, a HR csapatoknak pedig folyamatosan lépést kellett tartaniuk a változó követelményekkel, miközben munkatársaikat is segítették az új típusú munkahelyekhez való alkalmazkodásban.
A bérszámfejtés kiszervezése a HR outsourcing piac leggyorsabban növekvő szegmense lett. Nem csak hazánkban, de globálisan is megkérdőjelezhetetlenül erősödik a tendencia, hogy a cégek inkább professzionális szolgáltatókra bízzák bérszámfejtési feladataikat, és mi, a VT-SOFT Software-nél biztosak vagyunk abban, hogy ez a preferencia fogja uralni a piacot a közeljövőben is.
A pandémia okozta gazdasági visszaesés hatására a vállalkozások költséghatékony, rugalmas megoldásokat keresnek a bérszámfejtés területén is, hogy csökkentsék azokat a költségeket, amelyek nem az alaptevékenységükhöz kapcsolódnak. További fontos szempont, hogy a gazdaság támogatása érdekében bevezetett új jogszabályok és előírások következtében a megfelelés folyamata is összetettebbé vált. A vállalkozásoknak tehát át kell alakítaniuk belső folyamataikat és rendszereiket, hogy lépést tudjanak tartani a változásokkal.
Ráadásul a világjárvány minden korábbinál jobban sürgeti a vállalkozásokat a távoli munkahelyek bevezetésére, ami maga után vonja a hibrid munkavégzés kialakítását, valamint az alkalmazottak interakciós folyamatait és a hatékonyság fenntartását támogató monitorozást és ellenőrzést.
Az outsourcing szolgáltató cégek szinte bármit meg tudnak csinálni, a bérszámfejtés elkészítésétől az adóbevallások benyújtásán át a TB-s és munkaügyi feladatokig, jelentős kapacitásokat szabadítva fel ezzel a HR-nek.
Cégcsoportunk nyáron végzett közvélemény-kutatásából is az derült ki, hogy az utóbbi időben megnőtt a kiszervezés iránti igény. A pandémia alatt nagyon sok megkeresés érkezett hozzánk ideiglenes számfejtésre, mert a bérszámfejtő beteg lett vagy felmondott. Mi ezekben az esetekben beálltunk a számfejtő helyére, és két-három hónapra átvettük a szolgáltatást. Amikor helyreállt a rend – a bérszámfejtő visszajött a betegségből, vagy új munkatársat vett fel a cég –, akkor visszaadtuk. Persze olyan is előfordult, hogy az ügyfél annyira elégedett volt, hogy maradt nálunk.
A legtöbb cégnél 1-2 fő bérszámfejtő munkatárs dolgozik. Amikor csak egy kolléga van, és ő valamilyen okból kiesik, nincs, aki a helyére tudna állni. Ha viszont a folyamat ki van szervezve, akkor nem egy ember vállán nyugszik az összes feladat, hanem egy egész szervezet van mögötte, ahol már a szolgáltató felelőssége a helyettesítést megoldani. Ebben az esetben a támogatottság is erősebb, hiszen a szolgáltatónál van adótanácsadó, magasabb szintű bérszámfejtő vagy akár fejlesztő is, aki egy egyedi igényre is megoldást kínálhat. A kitettséget tehát mindenképpen csökkenti, ha ki van szervezve a bérszámfejtés.
A negyedik hullám fokozott veszélyei miatt érdemes előre felkészülni, és nem magára hagyni a bérszámfejtést, hiszen egy, a cég működéséhez nélkülözhetetlen folyamatról van szó. Ha szeretne többet tudni a helyettesítés folyamatáról, esetleg hosszú távon gondolkodik a kiszervezésben, keresse a VT-SOFT munkatársait ([email protected]), akik készséggel tájékoztatják lehetőségeiről.
- 2024.09.19PANNON HR KONFERENCIA 2024. Hagyományos őszi Pannon HR Konferenciánkon, ahol ismét neves előadókkal, érdekes és aktuális témákkal, izgalmas kerekasztal beszélgetésekkel készülünk. Célunk, hogy lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. Részletek Jegyek
- 2024.09.26recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen! Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
- 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában. Részletek Jegyek
Az utóbbi években a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a munkavállalók jólétére és motivációjára. A hagyományos csapatépítők mellett... Teljes cikk
Élen jártok vagy követésben vagytok? Melyik a jobb pozíció a versenyben? Ezt ma már a cég digitális technológiai színvonala dönti el. A PP... Teljes cikk
A magyar családok egészségügyi kiadásai 2023-ban meghaladták az évi 348 000 forintot. Az emberek 35%-a rendszeresen vesz igénybe magánegészségügyi... Teljes cikk
- Kacérkodsz a digitális nomád életformával? Így lehet utazva dolgozni 10 hónapja
- Hogyan befolyásolja a munkavállalói élményt a bérszámfejtés outsourcingja? 1 éve
- Bővül a Fressnapf szolgáltatóközpontja Budapesten 1 éve
- Felforgatta a bérszámfejtést az új Mt. 2 éve
- Ezek a legnagyobb bérszámfejtő cégek - itt a toplista! 2 éve
- Melyek a legnagyobb bérszámfejtéssel foglalkozó cégek? - itt a toplista 2 éve
- Itt az ötödik hullám - Készüljön fel a munkaerő kiesésekre! 3 éve
- Szervezetfejlesztés - Külső szervezeti megoldások bevonása 3 éve
- Outsourcing 3 éve
- Debrecenben nyitotta meg új szolgáltatóközpontját a NEXON 3 éve
- Fontos, hogy tudjon az ügyfél fejével gondolkodni - így választ outsourcing szolgáltatót a Sofidel 4 éve