Megjelent: 1 éve

Nehéz elérni a munkaerőt az autóiparban

A szakértő szerint az elmúlt időszakban csaknem háromezer közmunkást tereltek át a termelő szektorba, de rengeteg munkaadó nem egy nyelvet beszél a dolgozókkal.

Háromezer közmunkást csoportosítottak át a világ legnagyobb vállalatainak magyarországi üzemeibe - mondta Juhász Csongor, az évente mintegy tízezer munkavállalót kölcsönző Prohumán munkaerő-kölcsönző vezetője a Magyar Hírlapnak.
A munkaerőhiány tavaly év végéhez képest tizennégy százalékkal nőtt, az egy évvel ezelőtti hasonló időszakkal összehasonlítva pedig huszonhat százalékos ugrás figyelhető meg, azaz mintegy harmadával emelkedett a betöltetlen álláshelyek száma - nyilatkozta a szakértő. Juhász szerint „mindez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne még némi tartalék a munkaerőpiacon”.

Bizonyos szegmensekben - elsősorban a termelő iparágakban - vannak olyan hatékony módszerek, amelyekkel részint még lehet kezelni az égető munkaerőhiányt. Juhász szerint viszont a klasszikus munkaerő-toborzó módszerek már nem elegendőek, lokálisabban kell dolgozni és gondolkozni.

„Az egyik legnagyobb kihívás elérni a perifériára szorult munkanélkülieket és közmunkásokat” magyarázta a szakértő. „Azt látjuk, hogy ha mi megyünk el a munkavállalókért, ha az ő nyelvükön szólítjuk meg őket, ha minőségi közlekedési szolgáltatást vagy szállást biztosítunk a részükre, sokan hajlandóak tartósan is munkát vállalni.”

Az autóipari beszállítók és alvállalkozóik rengeteg embert várnak az úgynevezett kékgalléros pozíciókba. Az ipari és adminisztratív területeken van még egyfajta statikus tartalék a munkaerőpiacon. Ugyanakkor vannak olyan területei az országnak, ahol a foglalkoztatás nagyságrendje már valóban elérte a maximumot, és ténylegesen kimondható, hogy lényegében nincs szabad munkaerő-kapacitás. Ilyen például Győr és közvetlen környéke, Székesfehérvár, Tatabánya, Veszprém régiója, valamint Miskolc vagy Kecskemét és környéke. A munkanélküliségi ráta a statiszták szerint az Észak-Alföldön volt a legmagasabb (6,4 százalék).

Magyar Hírlap
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Tudatoson kívül: toborzás, kiválasztás és beillesztés

Alig voltak jelentkezők. Aki eljött az interjúra, és megfelelt volna, nem fogadta el az ajánlatot. Aki elfogadta, még a próbaidőben kilépett, sokan az... Teljes cikk

Kvóta vagy nem kvóta, ez itt a kérdés

Régóta lebegtettem már, hogy lesz egy ilyen cikkem, de mivel nem vagyok jómagam sem meggyőződve a kvóta 100%-os jóságáról, elég nehéz érvelnem... Teljes cikk

A járműiparban változatlanul nagy a munkaerő kereslet

A növekedési kilátások kockázatai között első helyen szerepeltette a képzett munkaerő hiányát a PWC Magyarországi Autóipari Beszállítói... Teljes cikk