Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 1 éve

Nem mindegy mennyi idő alatt jutunk el a munkahelyünkre

Az átlagos dolgozó kicsit több mint fél óra alatt ér be a munkahelyére Budapesten, és leginkább busszal megy. Az ingázással töltött idő és az utazás módja nagyban meghatározza, hogy mennyire érezzük komfortosnak az eljutásunkat a munkahelyünkre. Ez nem egy esetben a már a munkanap hangulatát is meghatározhatja. A Portfolio összehasonlította a régió nagyvárosait, amely összehasonlításban Budapest nem is szerepel rosszul.

A tipikus budapesti dolgozó 33,5 perc alatt ér be a munkahelyére, 10,7 km-t tesz meg jellemzően busszal, és 19 km/órás átlagsebességgel halad, írja a lap. Bár a legtöbben buszt (24%) használnak az utazáshoz, majdnem ennyien vannak az autósok (22%) is. A metró és a vonat is hasonló mértékben (22%) elterjedt közlekedési eszköz a munkába járók körében. Nincs kiugró különbség a különböző eszközök használatában, egyedül villamossal utaznak kevesebben. Minden hetedik lakos pedig gyalogol (15%) a munkahelyére.

Zágrábban, Ljubljanában és Belgrádban majdnem minden második ember autóval jár munkába, de Kijevben is közel 50 százalék az autót használók aránya. Szófiában, Bukarestben és Pozsonyban is autóznak legtöbben, de ezekben a fővárosokban az arány már nem éri el felét a munkába járóknak.

Varsóban szintén a buszt preferálják, míg Bécsben és Prágában elsősorban vonattal és metróval járnak dolgozni az emberek. Az osztrák fővárosban mindössze minden 10. dolgozó jár autóval. A munkába beérni átlagosan 25-40 percet vesz igénybe a régióban.

Portfolio.hu
Follow hrportal_hu on Twitter

A Ford autócsodái vajon meddig bírják alkatrész csere nélkül?

A Ford autógyár mára már az egyik legjelentősebb autóipari szereplővé vált. Ezt még maga Henry Ford sem gondolta volna, amikor 1903-ban, minimális tőkével megalapította a Ford Motor Company-t. A kezdetekben az autók egy átalakított vagongyárban készültek, mindössze 10 alkalmazottal. Ennek ellenére már az első 15 hónapban 1700 gépkocsit tudtak elkészíteni az ügyes munkavállalók. tovább..

    További cikkek
    A MOL ismét kiáll a sokszínűség mellett

    A MOL az idei évben ismét csatlakozott az Európai Sokszínűségi Karta Magyarországhoz. A vállalat 2030-ig tartó üzleti stratégiájának egyik... Teljes cikk

    Új vezetők a Lapcomnál

    Új vezetőket nevezett ki a Bors, a Kisalföld és a Délmagyarország napilapok élére a Lapcom Zrt., valamint új szakember tölti be a stratégiai... Teljes cikk

    Új vezető a Telenor HR-divíziójának élén

    November 1-től HR igazgatóként Kiss Judit irányítja a Telenor Magyarország humánerőforrás divízióját. Elődje, Németh Zoltán HR... Teljes cikk

    Visszatért a képernyőre az M1 pityókás riportere

    Letelt három hónapos képernyőről való eltiltása Bencze Péternek, az M1 riporterének - írja a HVG. Teljes cikk

    Letartóztatta a rendőrség az Agrokor volt vezetőit

    Nagyszabású akcióban letartóztatta a rendőrség Horvátország legnagyobb magántulajdonú vállalata, a súlyos pénzügyi gondokkal küzdő Agrokor volt vezetőit Teljes cikk