Megjelent: 5 éve

Nem mindenki való közmunkára, akit oda küldenek

Túl egyszerű elvek alapján működik a munkaügyi központokban bevezetett új munkaerő-piaci szűrőrendszer, véli az Európai Bizottság, amely olyanokat is közmunkára küld, akik nem oda valók, írja a Napi.hu.

A januárban bevezetett ügyfél-kategorizálási rendszer célja, hogy személyre szabottabban segítse az álláskeresőket. A program uniós forrásból valósult meg. Az Európai Bizottság országjelentéséből azonban az derül ki, hogy az EB nem elégedett a rendszer működésével. A kritika szerint a rendszer túl bonyolult, a hatáskörök túlközpontosítottak, így nem biztos, hogy kellően hatékonyan tud működni.

A lapnak nyilatkozó szakértő szerint az eredeti profiling(ügyfél-kategorizálási) rendszer valóban összetett és bonyolult volt, azonban mostanra jelentősen leegyszerűsödött. Ugyanakkor most éppen az lehet a baj, hogy nem ad elég információt az álláskeresőkről, és annyira szétdarabolódott a munkaerő-piaci intézményrendszer (NGM, BM, Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal, Miniszterelnökség), hogy nehezen megy az információáramlás, a hivatalok között folyamatos az alkudozás, így az egységes rendszer egyelőre nem működik.

A válaszokat kiértékelve az álláskeresőket három kategóriába sorolják. Az első csoportba azok tartoznak, akik önállóan is el tudnak helyezkedni, a másodikba akik számára szükséges lehet a foglalkoztatási szolgálat támogatása, a harmadikba pedig a hátrányos helyzetűeket, akiknek sok segítségre lesz szüksége, hosszú távon, őket küldik általában közmunkára.

Bár központi rendszer nélkül is működik az osztályozás sok helyen, egyes megyei munkaügyi központoknál az elvet felülírhatja, hogy fel kell tölteni a közfoglalkoztatási kvótát, veti fel a szakértő.

Az NGM szerint a bevezetés nem okozott fennakadást a járási hivatalok foglalkoztatási osztályainak munkájában, a rendszert még finomhangolják a tapasztalatok alapján.

Napi.hu
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Munkahelymentési mérleg: Magyarország Európa élvonalában

A magyar munkaerőpiaci helyzet sokkal kedvezőbb az európai átlagnál - jelentette ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és... Teljes cikk

Ezt kínálja a belépőknek az ország egyik legbiztosabb munkáltatója

A szerződéses szolgálatra jelentkezőket egyszeri 100 ezer forinttal csábítja a honvédség. Megemelt nevelési támogatással, a bérelt lakások... Teljes cikk

Béremelést vár a dolgozók kétharmada

A munkavállalók fizetési várakozásait és munkahelyváltási hajlandóságát mérte fel 2020. december 1-31. között a HR Portál. Az online... Teljes cikk