Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 13 éve

Népszerű az időgazdálkodás, valamint az asszertivitás és együttműködés tréning

Elsősorban a kétezer főnél több munkatársat foglalkoztató, valamint a 200-500 dolgozói létszámú vállalatok vásárolnak nyílt képzéseket - derült ki a Cegos Kft. belső, tíz évre visszatekintő statisztikáiból. Míg a menedzsmentképzések közül az időgazdálkodás, a menedzsment alapismeretek, és a sikeres vezető eszköztárát bemutató programok a legnépszerűbbek, addig a kommunikációs tréningek közül a tárgyalás- és a prezentációs technika vezet.

images

images

Úgy tűnik, a vállalati HR-esek sok esetben a tréningcím alapján döntenek egy-egy képzésről, a tréningcím a szükséglet kifejezőjeként jelenik meg számukra - fogalmazott

Torma Kálmán, a Cegos Kft. Partnere és Vezető Tanácsadója. A szakember a statisztikáik alapján úgy ítéli meg, a személyes fejlesztések igénybevételi trendje most növekvő. Elsősorban az időgazdálkodás, valamint az asszertivitás és együttműködés tréningek népszerűsége emelkedik továbbra is.

A nyílt képzések több sajátosságára is rámutatott Boros István, a Cegos Kft. ügyvezetője. A résztvevők például sok esetben megrendelőként, és nem csak csoporttagként viselkednek a nyílt képzéseken; motivációjuk igen magas. Direkt kapcsolat van a munka és a képzésen tanultak között, sőt, mivel különböző cégektől érkező szakemberek ülnek a tréningen, egyfajta vállalatközi benchmark-klub alakul a résztvevőkből.

Ezzel szemben a vállalati belső tréningek során kevesebb a résztvevők motivációja, sőt, a különböző ellenállás-típusok a tréningre/trénerre vetülnek. Olykor a csoportdinamikai hatások is szélsőségesek. A vállalati képzések során általában alacsonyabb a tanulási szükséglet, ezzel szemben magasabb az élményigény - fogalmazott Boros István. Hozzátette: itt magasabb a vállalati jellegzetesség iránti igény, a vállalati problémák prompt kezelését várják a résztvevők. A nyílt képzések esetén a megrendelő sokszor a tréningcímre figyel a választásnál, amely lefedi a cégben elfogadott fejlesztési igényt, ezen kívül megbízható 'iskolát' keres tréner és ellátás szempontjából. Nagymértékű az egyediség iránti igény, és a HR-esekre sokszor belső nyomás nehezedik, hogy újdonságot vigyenek a szervezetbe.

A nyílt képzésen a tréner egy standard, moduláris tartalomra szerződik, ám mégis képes az egyéni igényeket kezelni, méghozzá a résztvevők helyzetének feltárásán keresztül. A tréner személyisége és hozzáállása befolyásolja a csoportdinamika alakítását is.

Ha azonban a tréner a vállalati képzésen fejleszt, a résztvevők, és a tréner egymásrautaltsága maximalizálódik. A trénernek korántsem csak az egyéni helyzeteket kell feltárnia, és a tartalom átadására koncentrál, hanem az ellenállásokat és indulatokat is kezelnie kell. A tapasztalat az, hogy a vállalati képzések során, a tréningen kívüli tréneri aktivitást is elvárják a résztvevők, például az ebéd, az esti program alkalmával.

Hogy éppen melyik tréningfajtára van szükség, a megrendelő részéről főleg az döntheti el, hogy milyen fejlesztési elképzeléseket tartalmaz a HR stratégia, vagy az egyéni igények mire irányulnak. A tanácsadó részéről pedig azt fontos tudatosítani, hogy a nyitott illetve a vállalati fejlesztések más típusú tréneri felkészültséget igényelnek, és az ügyfélkapcsolatok milyenségét is meghatározzák a különböző tréningtípusok.



Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Csapatépítés kreatívan

Nyáron jóval többféle lehetőségből választhatnak a cégek, ha csapatépítő programot szerveznek dolgozóiknak. Íme öt izgalmas elfoglaltság a nyárra! Teljes cikk

E-learning trendek, amik időállóak

Jönnek mennek az e-learning trendek, gyorsan változnak a fogyasztói igények, mégis van, ami örök - derül ki az Artudásmenedzsment cikkéből a HRBlogon. Teljes cikk

Trendek és tendenciák a vállalati képzések és tréningek területén

Egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a képzések és tréningek előkészítésére, és míg ez a magáncégeknél a piaci verseny által vezérelt, addig a... Teljes cikk