Megjelent: 7 éve

Népszerű, de nem hatékony a kávéházi munkavégzés

images

Az üzleti guruk új kedvence a "coffee shop working", vagyis az olyan távmunka, amelynek helyszíne egy kávéház. A rugalmas munkavégzésnek ez a fajtája valóban csábítónak tűnik, hiszen a kellemes környezet mellett ingyen wifi és finom latte macchiato várja a betérő üzletembereket. Vajon hosszú távon is kiválthatja az irodát egy kávéház? Ennek a kérdésnek járt utána a Regus felmérése, amely 90 ország 26.000 munkavállalójának részvételével készült.

A válaszok azt mutatják, hogy az idősebbek nehezebben tudnak egy ilyen típusú környezetben koncentrálni, mint a fiatalabbak. A baby boom generáció ('50-es, '60-as években születettek) tagjai nagyobb arányban gondolják úgy, hogy a kávézók nem alkalmasak megbeszélésekre, mint az Y-generáció ('70-es, '80-as években születettek). A kíváncsi hallgatózók viszont minden korosztály szerint problémát jelentenek.

  • A magyar munkavállalók szerint a kávézókban történő munkavégzés három fő negatívuma a következő:

    - dokumentumok és beszélgetések során elhangzó információk védelme (72 százalék)
    - személyes tárgyak állandó felügyelete (70 százalék)
    - a koncentrációt zavaró zajos vendégek (67 százalék)

  • A megkérdezettek 66 százalékát zavarja telefonálás közben a beszélgetések zaja, 57 százalékukat pedig az irodai berendezések - pl. nyomtató, szkenner - hiánya.

  • A megkérdezettek 56 százaléka véli úgy, hogy nem ajánlatos kávézót választani megbeszélések helyszíneként.

  • A baby boom generáció tagjainak 60 százaléka, míg az Y generáció tagjainak 48 százaléka tartja alkalmatlannak a kávézót az ügyfelekkel való találkozásra.

    "Néha jól jön, hogy útközben betérhetünk egy kávézóba, és elküldhetünk pár e-mailt vagy gyorsan megbeszélhetünk valamit a kollégánkkal. A felmérés azonban rávilágít, hogy a kávézók hosszú távon nem helyettesíthetik az irodát, mivel nem biztosítanak hatékony, biztonságos és professzionális környezetet. Korábbi felmérésünk alapján az emberek 72 százaléka vélekedett úgy, hogy a rugalmas munkavégzés növeli a hatékonyságot, de ez csak professzionális irodai környezet esetén igaz. Gyakran keresnek meg bennünket olyan ügyfelek, akik már meggyőződtek róla, hogy ezek a divatos alternatívák számukra nem működőképesek" - jegyezte meg a felmérés kapcsán Christoph Volni, a Regus magyarországi vezetője.
    • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
    • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
    Follow hrportal_hu on Twitter
    További cikkek
    10 tipp, hogy elkerüljük a túlmunkát home office alatt

    A munkaidő a válság kezdete óta növekedett. Ez azt jelenti, hogy egy ilyen nehéz időszakban otthonról könnyen hosszabban, többet dolgozunk. A helyzet... Teljes cikk

    Ezeket a hibákat ne kövesd el online megbeszéléseken

    A home office-ba küldött irodai dolgozók átálltak az online kapcsolattartásra, a világon milliók tanulják az internetes megbeszélések és tréningek... Teljes cikk

    Dőlnek a digitális felajánlások távmunkához, oktatáshoz - Itt böngészhetsz!

    Néhány nap alatt 174 digitális felajánlás érkezett a koronavírus-járvány miatt elindított Digitális összefogás kampányban. A home office-ba... Teljes cikk