Netes előnyök: Jelentős idő- és költségmegtakarítás az online toborzással
Ahogy egyre több álláskereső használja az Internetet a megfelelő állás megtalálására, úgy döbbennek rá, hogy néhány cég már kizárólag az online toborzási eszközökkel nyit az álláskeresők felé. Manapság az internetes toborzási eszközök kiterjedt használata jellemzi a cégek toborzási folyamatát, legyen szó akár nagy-, közép- vagy kisvállalkozásokról. Még azok a cégek is, melyek még elfogadják a papír alapú jelentkezéseket, egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az online toborzási módszerek alkalmazására.
Kivételt ez alól a felsővezetői pozíciók, valamint azok az emberek képezik, akik a cég elosztási központjában dolgoznak.
Adatbányászás
Habár a Container Store nem törekszik az egyes üzletek HR-es feladatainak centralizálására, a cég központi irodája aktívan támogatja az üzletvezetők munkáját és 2000-ben elkezdték kialakítani egy olyan online rendszert, mely rögzíti a pályázatokat, a pályázók adatait és segíti az interjúk lebonyolítását.
Kezdetben a cég- Fuller állítása szerint - így csupán saját weboldala karrier szekciójának "felturbózását" tervezte. De a remekül debütáló rendszer segítségével a cég mind több információt is összegyűjtött a pályázók személyiségéről és érdeklődési köréről. Így, többek közt, felmérik hogy az egyes pályázók mennyire vannak tisztában a cég termékeivel, milyen a kommunikációs képességük és rávilágítanak több "sokatmondó" jellemzőjükre is.
Fuller szerint a legfőbb cél nem csupán a pozíció betöltése, hanem, hogy megtalálják azt a jelöltet, aki leginkább illeszkedik a cég kultúrájába, üzleti világába. Ugyanakkor a weboldal segíti a pályázókat, hogy minél többet megtudhassanak a cégről és könnyebben felkészülhessenek egy esetleges interjúra.
"A pályázók nem csak böngészik az oldalt és kitöltenek egy űrlapot. Több mint 45 percet töltenek a pályázat kitöltésével, mely bizonyítja valós érdeklődésüket. Mindez pedig a növeli a beérkező pályázatok minőségét!"
Az egyes üzletvezetők pedig - a rendszer segítségével - sokkal gyorsabban tudnak a jelentkezőknek személyre szabott válaszlevelet küldeni. És amikor a jelentkező alkalmazásba kerül, egy gombnyomással tudják valamennyi megadott adatát archiválni.
A következő lépésként pedig valamennyi személyes adatát importálják a cég személyügyi és bérszámfejtő programjába, mely ismét jelentős hatékonyság-növekedést eredményez.
A megtakarított idő a cég méretével arányosan nő
"Egy olyan cégnél, mint a globális szolgáltatásokat nyújtó Ernst & Young, ahol évente - csak az Egyesült Államokban - több mint 300.000 pályázatot kezelnek és mintegy 2.000 jelentkezőt alkalmaznak, az Internet kimagasló szerepet játszik a toborzási folyamat idő- és energiatakarékos megvalósításában." - tájékoztat David Bruesehoff, a délkeleti régió személyzeti csoportvezetője.
"A toborzási eszköztárunkban az Internet jelentős súlyt képvisel, mivel a pályázatok többsége ezen a csatornán keresztül jut el hozzánk." - állítja Bruesehoff.
A jelöltek valós idejű információt keresnek
A cég saját szoftver programjával végzi el ezt a feladatot., ráadásul egy külön belső rendszer segítségével publikálja álláshirdetéseit. Azon pozíciók, melyekre elsősorban cégen belüli jelentkezéseket várnak, nem jelennek meg a nyilvános weboldalon.
Amikor a pályázat beérkezik az Interneten át, az alkalmazott pályázó esetében a rendszer képes kiszűrni adatokat az online önéletrajzból, mely elektronikus úton tárolnak az alkalmazás teljes időtartama alatt.
Átalakuló toborzási folyamatok
Az elektronikus pályázatokra való átállással a cégnek nincs többé szüksége szkennerekre, hogy a papír alapú önéletrajzokból kinyerje a szükséges információkat.
"Megteszünk minden tőlünk telhetőt, hogy elérjük az embereket és hogy érezzék: nálunk a legegyszerűbb a pályázás." - mondja Bruesehoff.
A Forrester Research felmérése szerint valamennyi, a Fortune 500 listán szereplő cég végez online toborzást.
A Forrester előrejelzései szerint 2008-ra az online toborzási szolgáltatást nyújtó cégek bevétele eléri az 1,9 milliárd dollárt. Az egyik legnagyobb karrier oldal, a Monster, 17,9 millió álláskeresőt ért 2004 júliusában és adatbázisában több mint 39 millió önéletrajz található - a cég tájékoztatása alapján.
A technológia egyszerűsíti a pályázat folyamatát nem csak az álláskeresők részére, hanem a cégek toborzási szakemberei számára is. Átalakítja a toborzási folyamatokat és hatékonyabbá válik a kommunikációs folyamat is.
A bizjournals.com cikke nyomán.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Aki állást keres, annak a fizetés a legfontosabb szempont. A munkahelyen azonban a legtöbben a barátságos légkört, a közelséget és a stabilitást... Teljes cikk
Sok cég vagy HR-szakember túlkomplikálja az AI (mesterséges intelligencia) alkalmazását a munkaerő-felvételben. A Business Insider interjúja rámutat:... Teljes cikk
Melyek a legfontosabb szempontok munkahelyválasztás esetén? Az Ifjúságkutató Intézet friss kutatásában megvizsgálta a 15–39 évesek elvárásait.... Teljes cikk