Növekednek a bérminimumok jövőre
Januártól emelkednek a legalacsonyabb összeghatárok: 69 000 forint lesz a minimálbér és nő a szakmunkásokat megillető bérminimum is. A nyugdíjminimum összege 28 460 forint lesz, mellyel együtt a szociális támogatások is változnak - összegzi a Népszava.
Az Országos Érdekegyeztető Tanácsban két éve kötött hároméves bérmegállapodás alapján 65 500 forintról 69 000 forintra emelkedik jövőre a minimálbér összege, a szakmunkások bérminimuma pedig 72 100 forintról 75 400-ra nő. A két évnél hosszabb gyakorlattal rendelkezők, illetve az 50 év felettiek ennél nagyobb összegre számíthatnak, az idei 82 800 forint helyett legalább 86 300 forintot vihetnek haza januártól - részletezi a Népszava.
Nemcsak a bérminimumok, hanem maguk a fizetések is változnak, az OÉT-en született megállapodás szerint 5-7,5 százalékos keresetemelésben bízhatnak a munkavállalók, a változás pontos mértéke azonban a helyi béralkutól függ; a közszférában pedig átlagosan 5 százalékkal nő a köztisztviselők illetményalapja és a közalkalmazotti bértábla tételei is.
Átlagosan 5 százalékkal, vagyis a tervezett inflációt meghaladó mértékben nőnek a nyugdíjak januártól, és természetesen folytatódik a nyugdíjkorrekciós program is. Az 1991 és 1996 között nyugdíjba ment 760 000 ellátott az 5 százalékon túl további 4 százalékos emelésre számíthat. Emellett változik az öregségi nyugdíjminimum is, az idei 27 130 forintról 28 460 forintra nő, ezzel együtt emelkedik a gyermekgondozási segély (gyes) is. A gyermekgondozási díj (gyed) pedig 8 százalékkal lesz magasabb, a minimálbér kétszeresének megfelelő, legfeljebb bruttó 131 000 forintról 138 000 forintra emelkedik.
Népszava
Nemcsak a bérminimumok, hanem maguk a fizetések is változnak, az OÉT-en született megállapodás szerint 5-7,5 százalékos keresetemelésben bízhatnak a munkavállalók, a változás pontos mértéke azonban a helyi béralkutól függ; a közszférában pedig átlagosan 5 százalékkal nő a köztisztviselők illetményalapja és a közalkalmazotti bértábla tételei is.
Átlagosan 5 százalékkal, vagyis a tervezett inflációt meghaladó mértékben nőnek a nyugdíjak januártól, és természetesen folytatódik a nyugdíjkorrekciós program is. Az 1991 és 1996 között nyugdíjba ment 760 000 ellátott az 5 százalékon túl további 4 százalékos emelésre számíthat. Emellett változik az öregségi nyugdíjminimum is, az idei 27 130 forintról 28 460 forintra nő, ezzel együtt emelkedik a gyermekgondozási segély (gyes) is. A gyermekgondozási díj (gyed) pedig 8 százalékkal lesz magasabb, a minimálbér kétszeresének megfelelő, legfeljebb bruttó 131 000 forintról 138 000 forintra emelkedik.
Népszava
- 2026.11.19Dr. Berke Gyula - Nehéz munkavállalói helyzetek - figyelmeztetéstől a munkaviszony megszüntetéséig Hogyan kezelhetők jogszerűen a nehéz munkavállalói helyzetek, a teljesítményproblémáktól a kötelezettségszegésig? Előadásunk bemutatja a figyelmeztetés, a felmondás és a munkaviszony megszüntetésének legfontosabb szabályait, valamint a megfelelő dokumentáció szerepét.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.24A megtartás kulcsa 2026 – Vezetői konferencia Mitől lesz egy munkahely valóban megtartó? 6700 fős országos kutatás, vezetői kerekasztalok és jó gyakorlatok. Hallgasd meg azokat a vezetőket, akik a megtartást a gyakorlatban is sikeresen megvalósítják!
Részletek
Jegyek
- 2026.12.03Dr. Sipka Péter - Mesterséges intelligencia a munkavégzésben - lehetőségek, korlátok és felelősség Hogyan használható biztonságosan és jogszerűen a mesterséges intelligencia a munkahelyen, különösen a HR-területen? Előadásunk bemutatja az AI-használat jogi és adatvédelmi korlátait, a felelősségi kérdéseket és a belső szabályozás legfontosabb szempontjait.
Részletek
Jegyek
- 2026.12.09Dr. Kollár Gergő - Munkáltatói ellenőrzés és adatvédelem - e-mail, kamera, home office Meddig terjedhet a munkáltatói ellenőrzés, és hogyan védhető a munkavállalók magánszférája? Előadásunkon bemutatjuk az ellenőrzés legfontosabb jogi és adatvédelmi szabályait, gyakorlati példákkal.
Részletek
Jegyek


Conflict Night: rémálom HR-helyzetek a színpadon