Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 12 hónapja

Óriási a hiány pilótából és légiutas-kísérőből

Hatalmas kihívás elé állítja a légi közlekedési szektort az elkövetkező húsz esztendőben a megfelelően képzett munkaerő megszerzése. A Boeing legfrissebb prognózisa szerint a következő két évtizedben csaknem két és fél millió légiutas-kísérőre, pilótára és technikai személyzetre lesz szüksége világszerte az ágazatnak - számol be róla a hirado.hu.

A Ryanair pedig akár ötszáz pilótát is azonnal felvenne. De nem csak pilótákból mutatkozik komoly hiány, légiutas-kísérőkből és karbantartókból sincs elég. Mindhárom kategória közös jellemzője, hogy a legtöbb új szakemberre az ázsia-óceániai térségben, Észak-Amerikában, illetve Európában van igény. A kiemelkedő kereslet arra készteti a piac szereplőit, hogy jóval az átlag feletti fizetéseket és egyéb juttatásokat kínáljanak - írják.

Nemrégiben légiutas-kísérőket toborzott Budapesten az Emirates nemzetközi légitársaság. A cég korábbi közleményéből kiderült, hogy a kezdő fizetés adómentes, és átváltva átlagosan 750 ezer forintra rúg havonta.

A Wizz Air légiutas-kísérőinek kezdő fizetése nettó kétszázezer forint körül volt, ezt azonban nagyban befolyásolja a repült órák száma, így a 250 ezres nettó is elérhető.

Az Egyesült Államokban a légiutas-kísérők évente átlagosan 12 millió 830 ezer forintnak megfelelő összeget keresnek.

Fotó: Pixabay
hirado.hu
Follow hrportal_hu on Twitter