Óriási a hiány pilótából és légiutas-kísérőből
Hatalmas kihívás elé állítja a légi közlekedési szektort az elkövetkező húsz esztendőben a megfelelően képzett munkaerő megszerzése. A Boeing legfrissebb prognózisa szerint a következő két évtizedben csaknem két és fél millió légiutas-kísérőre, pilótára és technikai személyzetre lesz szüksége világszerte az ágazatnak - számol be róla a hirado.hu.
Nemrégiben légiutas-kísérőket toborzott Budapesten az Emirates nemzetközi légitársaság. A cég korábbi közleményéből kiderült, hogy a kezdő fizetés adómentes, és átváltva átlagosan 750 ezer forintra rúg havonta.
A Wizz Air légiutas-kísérőinek kezdő fizetése nettó kétszázezer forint körül volt, ezt azonban nagyban befolyásolja a repült órák száma, így a 250 ezres nettó is elérhető.
Az Egyesült Államokban a légiutas-kísérők évente átlagosan 12 millió 830 ezer forintnak megfelelő összeget keresnek.
Fotó: Pixabay
hirado.hu
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A friss diplomások számára hét éve nem volt ilyen nehéz elhelyezkedni: a kezdő pozíciók száma 12 százalékkal csökkent. A vállalatok a bizonytalan... Teljes cikk
A cégautó kulcsfontosságú eszköz a vállalati mobilitás és munkavállalói juttatás rendszerében. A juttatás presztízst és kényelmet biztosít,... Teljes cikk
A kormány döntése szerint 2026 februárjában ismét kifizetik a hathavi fegyverpénzt. Az egyszeri szolgálati juttatás több százezer rendőrnek,... Teljes cikk
- Ennyit keres egy stewardess a Ryanairnél 3 hónapja
- Mennyit keresnek a marketingesek 2025-ben? 3 hónapja
- Részegen, meztelenül rohangált az EasyJet pilótája, felfüggesztették 4 hónapja
- Pilóta- és repülőgép-karbantartó képzés indul a Széchenyi István Egyetemen 4 hónapja
- Mennyit lehet keresni az üzleti szolgáltatóközpontokban? 4 hónapja
- Miért és hogyan válassz elektromos kerékpárt? 5 hónapja
- Mennyit keresnek az értékesítők? 5 hónapja
- Mennyit lehet keresni a banki és biztosítási szektorban? Mutatjuk az összegeket. 7 hónapja
- A légiirányítók hiánya miatt törölte több tucat járatát ez a légitársaság 7 hónapja
- Idén is átadták a Kerékpárosbarát munkahely díjakat 9 hónapja
- Adómentes fizetés, ingyen szállás, exkluzív kedvezmények - munkatársakat keres az Emirates 9 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?