Megjelent: 10 éve

Parlamenti vitanapot a közösségi közlekedésről!

Parlamenti vitanapot sürget a közösségi közlekedés helyzetéről, jövője alakításának lehetséges változatairól a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ), ezért felhívással fordul a parlamenti pártok képviselőihez. Többek között a gépkocsivezető-hiány és az alacsony keresetek miatt - áll a szervezet közleményében.

Az ágazat stratégiai súlyára való tekintettel széles körű társadalmi és szakmai részvétellel szorgalmazza a KMSZ a vitanap életre hívását.
Az érdekvédők elfogadhatatlannak tartják, hogy érdekcsoportok pozíció- és presztízsharca befolyásolja és döntse el hosszú távon a közlekedési szektor sorsát. Ezért kérik a parlamenti pártok képviselőit és frakcióvezetőit, tegyék lehetővé, hogy egy érdemi vitanap keretében kerüljenek napirendre a közösségi közlekedés kulcsfontosságú témái.

Az egyik alrendszer, a közúti közösségi közlekedés társaságai egyre nyomasztóbb körülmények között kénytelenek szolgáltatni.
Krónikussá vált a gépkocsivezetői hiány, amit nem csak a nemzetgazdasági átlagnál alacsonyabb keresetek, nem csak a gépkocsivezetői vizsga megszerzésének durva költségei, hanem egyre markánsabban a jövőkép hiánya idéz elő. A helyzet rendkívül súlyos, gyors megoldás hiányában számottevő járatkimaradással kell szembenézni!

Szemlátomást öregszik a járműpark. Az érdekvédők szerint, amennyiben nem kezdődik meg a jármű-modernizációs program, a 2017.évi piacnyitás nagy vesztesei lesznek a megalakult Közlekedési Központok. Ezek a társaságok a mostani járműparkjukkal pályára sem léphetnek a piac-liberalizáció versenyében.

Sarkalatos kérdés a városi tömegközlekedés jövője. A városok döntő többségében még a Volán-cégek szolgáltatnak. Az erőfeszítések ellenére a finanszírozási kérdések rendezése nélkül sem a megrendelő önkormányzatok, sem a Volán-társaságok nem lesznek képesek a fenntartható fejlődés pályájára állítani és tartani a szolgáltatás színvonalát. A színvonal csökkenése magában hordozza az utas szám markáns visszaesését, ami alaposan veszélyezteti a Volános munkahelyek biztonságát.

A Volán-cégek zavartalan üzletmenetét fékezi a nagy ívű átszervezések folyamata. Strukturális átrendeződést hozott a 2015.január 1-jével lezárult integráció és már is újabb gyökeres változás vár a társaságokra, a MÁV- Volán együttműködésének valamilyen válfaja.

A parlamenti pártok frakcióvezetőinek felelősségtudatában bízva, és annak tükrében, hogy a fenntartható fejlődés feltételrendszerének megteremtésében közösen érdekeltek vagyunk, ezért sor kerülhet egy érdemi vitának és egyeztetésnek teret adó széles körű fórumra.

A KMSZ hangsúlyozza, hogy a Volán-cégek MÁV-ba való beolvasztása a közlekedési szakszervezetek és a Volánok szolgáltatásait igénybe vevők heves ellenállását váltaná ki.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen?

A mesterséges intelligencia forradalmáról kiderülhet, hogy nem váltja be a hozzá fűzött reményeket: az iparág veszteséges, a projektek többsége... Teljes cikk

Már tízből hat webáruházban dolgozik AI munkatárs

Bár a hazai webáruházak többsége továbbra is növekedésre számít, komoly versenyhelyzettel kell szembenézniük. A Temu és más nemzetközi piacterek... Teljes cikk

Miért sérülékeny a 40 felettiek mentális egészsége?

A mentális egészség október 10-i világnapja emlékeztet minket arra, hogy a munkahely nemcsak a teljesítmény terepe, hanem hús-vér emberek mindennapi... Teljes cikk