kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Potenciális veszélyforrássá vált a vállalatok számára a közösségi média

Mostanra világossá vált, hogy a közösségi média nagyszerű lehetőségeket teremthet a tehetségek megtalálására és a vállalat népszerűsítésére egyaránt. Megfelelő stratégiát kell kialakítani használatához, és az eredmények nem maradnak el. Nem megfelelő stratégia alkalmazása esetén azonban a munkáltatói márkát érő károk igen jelentősek lehetnek - figyelmeztetnek sajtóközleményükben a Hays szakértői.

"A potenciális álláskeresők által használt különböző közösségi oldalak kiaknázása lehetőséget teremt a vállalatok számára, hogy növeljék preferált munkaadóként szerzett ismertségüket" - mondja Tammy Nagy-Stellini, a Hays Hungary ügyvezető igazgatója. "Nem csupán a marketing és a kommunikációs osztályoknak kell beépíteni stratégiájukba a közösségi oldalakat. Nyilvánvaló, hogy amelyik vállalat versenyképes kíván maradni, ott a HR osztálynak is meg kell ragadnia a közösségi médiában rejlő lehetőségeket" - véli a szakember.

"Ugyan egyértelmű, hogy a HR hibát követ el, ha nem számol a közösségi oldalakkal, a megfelelő stratégia kialakítása azonban már sokkal nehezebb feladat. Ugyanaz a képlet biztosan nem működik minden esetben - a potenciális kockázatokat pedig gyakran figyelmen kívül hagyják a cégek, amikor felépítik a közösségi oldalakhoz kapcsolódó stratégiájukat" - teszi hozzá Nagy-Stellini.

A közösségi média aktuális témáját és a munkaerő-toborzásban betöltött szerepét boncolgatja a Hays Journal legújabb kiadása. A Hays Journal ide vonatkozó cikke beszámol egy amerikai cégvezetők körében készített friss felmérésről, amely arra világított rá, hogy a közösségi oldalak ma már a vállalatokat érintő öt legfontosabb kockázatforrás között szerepelnek.

A kutatás során azonosított potenciális problémák sokrétűek; ide sorolhatjuk többek között, hogy egyfelől az alkalmazottak, másfelől a fogyasztók/ügyfelek által a céges profilokra írt megjegyzéseket folyamatosan ellenőrizni és azokra reagálni kell; fontos további szempont a munkáltatói márka védelme; valamint szükségesek a folyamatos fejlesztések is, hogy lépést lehessen tartani a változó technológiával.

"Ezért azt tanácsoljuk a vállalatoknak, hogy vegyék komolyan a kommunikációnak ezt az új módját, és gondoskodjanak róla, hogy hozzáértő munkatársak foglalkozzanak vele, akik kiismerik magukat ebben a világban" - mondja Tammy Nagy-Stellini a Hays-től.

"A munkáltatóknak jól kidolgozott közösségi média stratégiára van szükségük, és át kell gondolniuk, hogy márkájukat hogyan mutatják be ezeken az oldalakon. Ennek a teljes márkastratégia koherens részét kell alkotnia, és semmiképp nem szorítható háttérbe. A Hays-nél mi arra használjuk a közösségi média adta lehetőségeket, hogy megosszuk munkaerő-piaci szakértelmünket az online közösséggel, ezért válogatott tartalmakat hozunk létre bizonyos iparági csoportok számára."

Azoknak a vállalatoknak, amelyek ezt az utat szeretnék járni - és egyáltalán használni kívánják a közösségi oldalakat -, észben kell tartaniuk, hogy a tartalom elsődleges fontosságú. Ez azt jelenti, hogy a közösségi oldalakra vonatkozó hatékony és biztonságos stratégia kialakításához akár jelentős befektetésre lehet szükség. A tartalomnak következetesnek, minőséginek és az adott csatornához illeszkedőnek kell lennie, hogy értéket hozzon létre, és megfelelően képviselje a cég márkáját. A meglévő és a potenciális munkatársak csak akkor térnek majd vissza egy bloghoz, vagy akkor követnek egy bejegyzést, ha az érdekes és aktuális.

"Mindezt jól megvalósítani korántsem egyszerű feladat: megannyi kérdés merül fel az átadni kívánt üzenet tartalmával és csomagolásával, illetve a márkamegjelenítéssel kapcsolatban. Egy dedikált belső munkatársnak vagy egy külső szakembernek kell kezelnie és folyamatosan monitoroznia a tartalmakat, és kommunikálni a követőkkel" - teszi hozzá a Hays Hungary ügyvezetője.

"A tartalmak házon belüli menedzselése is kockázatokkal jár, mivel a szükséges anyagokon gyakran több személy dolgozik, akár különböző részlegeken. Ezért a közösségimédia-kommunikációt menedzselő felelősöket kell kijelölni, akik minden választott közösségi csatornán, a tartalmakat és az üzeneteket a vállalati márka pozícionálásával összhangba hozva következetesen reagálnak a kommentekre, beleértve az esetleges negatív kommenteket is."

"A közösségi oldalak rendkívüli meggyőző erővel képesek támogatni a munkáltatói márkában foglalt ígéretet, ám ha rosszul kezelik őket, teljesen tönkre is tehetik ez irányú erőfeszítéseinket. Ami pedig a legrosszabb: a nem kívánt kudarc nyoma örökre megmarad az interneten" - emeli ki a sajtóközleményben az ügyvezető.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk

Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk