Potenciális veszélyforrássá vált a vállalatok számára a közösségi média
Mostanra világossá vált, hogy a közösségi média nagyszerű lehetőségeket teremthet a tehetségek megtalálására és a vállalat népszerűsítésére egyaránt. Megfelelő stratégiát kell kialakítani használatához, és az eredmények nem maradnak el. Nem megfelelő stratégia alkalmazása esetén azonban a munkáltatói márkát érő károk igen jelentősek lehetnek - figyelmeztetnek sajtóközleményükben a Hays szakértői.
"Ugyan egyértelmű, hogy a HR hibát követ el, ha nem számol a közösségi oldalakkal, a megfelelő stratégia kialakítása azonban már sokkal nehezebb feladat. Ugyanaz a képlet biztosan nem működik minden esetben - a potenciális kockázatokat pedig gyakran figyelmen kívül hagyják a cégek, amikor felépítik a közösségi oldalakhoz kapcsolódó stratégiájukat" - teszi hozzá Nagy-Stellini.
A közösségi média aktuális témáját és a munkaerő-toborzásban betöltött szerepét boncolgatja a Hays Journal legújabb kiadása. A Hays Journal ide vonatkozó cikke beszámol egy amerikai cégvezetők körében készített friss felmérésről, amely arra világított rá, hogy a közösségi oldalak ma már a vállalatokat érintő öt legfontosabb kockázatforrás között szerepelnek.
A kutatás során azonosított potenciális problémák sokrétűek; ide sorolhatjuk többek között, hogy egyfelől az alkalmazottak, másfelől a fogyasztók/ügyfelek által a céges profilokra írt megjegyzéseket folyamatosan ellenőrizni és azokra reagálni kell; fontos további szempont a munkáltatói márka védelme; valamint szükségesek a folyamatos fejlesztések is, hogy lépést lehessen tartani a változó technológiával.
"Ezért azt tanácsoljuk a vállalatoknak, hogy vegyék komolyan a kommunikációnak ezt az új módját, és gondoskodjanak róla, hogy hozzáértő munkatársak foglalkozzanak vele, akik kiismerik magukat ebben a világban" - mondja Tammy Nagy-Stellini a Hays-től.
"A munkáltatóknak jól kidolgozott közösségi média stratégiára van szükségük, és át kell gondolniuk, hogy márkájukat hogyan mutatják be ezeken az oldalakon. Ennek a teljes márkastratégia koherens részét kell alkotnia, és semmiképp nem szorítható háttérbe. A Hays-nél mi arra használjuk a közösségi média adta lehetőségeket, hogy megosszuk munkaerő-piaci szakértelmünket az online közösséggel, ezért válogatott tartalmakat hozunk létre bizonyos iparági csoportok számára."
Azoknak a vállalatoknak, amelyek ezt az utat szeretnék járni - és egyáltalán használni kívánják a közösségi oldalakat -, észben kell tartaniuk, hogy a tartalom elsődleges fontosságú. Ez azt jelenti, hogy a közösségi oldalakra vonatkozó hatékony és biztonságos stratégia kialakításához akár jelentős befektetésre lehet szükség. A tartalomnak következetesnek, minőséginek és az adott csatornához illeszkedőnek kell lennie, hogy értéket hozzon létre, és megfelelően képviselje a cég márkáját. A meglévő és a potenciális munkatársak csak akkor térnek majd vissza egy bloghoz, vagy akkor követnek egy bejegyzést, ha az érdekes és aktuális.
"Mindezt jól megvalósítani korántsem egyszerű feladat: megannyi kérdés merül fel az átadni kívánt üzenet tartalmával és csomagolásával, illetve a márkamegjelenítéssel kapcsolatban. Egy dedikált belső munkatársnak vagy egy külső szakembernek kell kezelnie és folyamatosan monitoroznia a tartalmakat, és kommunikálni a követőkkel" - teszi hozzá a Hays Hungary ügyvezetője.
"A tartalmak házon belüli menedzselése is kockázatokkal jár, mivel a szükséges anyagokon gyakran több személy dolgozik, akár különböző részlegeken. Ezért a közösségimédia-kommunikációt menedzselő felelősöket kell kijelölni, akik minden választott közösségi csatornán, a tartalmakat és az üzeneteket a vállalati márka pozícionálásával összhangba hozva következetesen reagálnak a kommentekre, beleértve az esetleges negatív kommenteket is."
"A közösségi oldalak rendkívüli meggyőző erővel képesek támogatni a munkáltatói márkában foglalt ígéretet, ám ha rosszul kezelik őket, teljesen tönkre is tehetik ez irányú erőfeszítéseinket. Ami pedig a legrosszabb: a nem kívánt kudarc nyoma örökre megmarad az interneten" - emeli ki a sajtóközleményben az ügyvezető.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk
Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk
Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk
- Félrement kapcsolat, avagy amikor rossz irányba mennek a dolgok 4 hete
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 1 hónapja
- Mozgás ide vagy oda, kimutatták, hány óra ülőmunka káros menthetetlenül az egészségre 1 hónapja
- Adult education is on the rise again: what and how should we learn in 2024? 2 hónapja
- Kisebb munkaügyi jogsértéseket találtak a cégnél, ahonnan kirúgták a vendégmunkásokat betanító magyarokat 2 hónapja
- Az oktató mentor, a hallgató pedig kreatív alkotó - ilyen kell, hogy legyen a jövő egyeteme 3 hónapja
- Tárgyalási sebek 3 hónapja
- Új igazgató a budapesti Continental gyár élén 3 hónapja
- Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján 3 hónapja
- Reagált a vállalat, ezért rúgták ki a magyar dolgozókat a salgótarjáni üzemből 3 hónapja
- Változás a Marquard Group Hungary vezetésében 3 hónapja