kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Potenciális veszélyforrássá vált a vállalatok számára a közösségi média

Mostanra világossá vált, hogy a közösségi média nagyszerű lehetőségeket teremthet a tehetségek megtalálására és a vállalat népszerűsítésére egyaránt. Megfelelő stratégiát kell kialakítani használatához, és az eredmények nem maradnak el. Nem megfelelő stratégia alkalmazása esetén azonban a munkáltatói márkát érő károk igen jelentősek lehetnek - figyelmeztetnek sajtóközleményükben a Hays szakértői.

"A potenciális álláskeresők által használt különböző közösségi oldalak kiaknázása lehetőséget teremt a vállalatok számára, hogy növeljék preferált munkaadóként szerzett ismertségüket" - mondja Tammy Nagy-Stellini, a Hays Hungary ügyvezető igazgatója. "Nem csupán a marketing és a kommunikációs osztályoknak kell beépíteni stratégiájukba a közösségi oldalakat. Nyilvánvaló, hogy amelyik vállalat versenyképes kíván maradni, ott a HR osztálynak is meg kell ragadnia a közösségi médiában rejlő lehetőségeket" - véli a szakember.

"Ugyan egyértelmű, hogy a HR hibát követ el, ha nem számol a közösségi oldalakkal, a megfelelő stratégia kialakítása azonban már sokkal nehezebb feladat. Ugyanaz a képlet biztosan nem működik minden esetben - a potenciális kockázatokat pedig gyakran figyelmen kívül hagyják a cégek, amikor felépítik a közösségi oldalakhoz kapcsolódó stratégiájukat" - teszi hozzá Nagy-Stellini.

A közösségi média aktuális témáját és a munkaerő-toborzásban betöltött szerepét boncolgatja a Hays Journal legújabb kiadása. A Hays Journal ide vonatkozó cikke beszámol egy amerikai cégvezetők körében készített friss felmérésről, amely arra világított rá, hogy a közösségi oldalak ma már a vállalatokat érintő öt legfontosabb kockázatforrás között szerepelnek.

A kutatás során azonosított potenciális problémák sokrétűek; ide sorolhatjuk többek között, hogy egyfelől az alkalmazottak, másfelől a fogyasztók/ügyfelek által a céges profilokra írt megjegyzéseket folyamatosan ellenőrizni és azokra reagálni kell; fontos további szempont a munkáltatói márka védelme; valamint szükségesek a folyamatos fejlesztések is, hogy lépést lehessen tartani a változó technológiával.

"Ezért azt tanácsoljuk a vállalatoknak, hogy vegyék komolyan a kommunikációnak ezt az új módját, és gondoskodjanak róla, hogy hozzáértő munkatársak foglalkozzanak vele, akik kiismerik magukat ebben a világban" - mondja Tammy Nagy-Stellini a Hays-től.

"A munkáltatóknak jól kidolgozott közösségi média stratégiára van szükségük, és át kell gondolniuk, hogy márkájukat hogyan mutatják be ezeken az oldalakon. Ennek a teljes márkastratégia koherens részét kell alkotnia, és semmiképp nem szorítható háttérbe. A Hays-nél mi arra használjuk a közösségi média adta lehetőségeket, hogy megosszuk munkaerő-piaci szakértelmünket az online közösséggel, ezért válogatott tartalmakat hozunk létre bizonyos iparági csoportok számára."

Azoknak a vállalatoknak, amelyek ezt az utat szeretnék járni - és egyáltalán használni kívánják a közösségi oldalakat -, észben kell tartaniuk, hogy a tartalom elsődleges fontosságú. Ez azt jelenti, hogy a közösségi oldalakra vonatkozó hatékony és biztonságos stratégia kialakításához akár jelentős befektetésre lehet szükség. A tartalomnak következetesnek, minőséginek és az adott csatornához illeszkedőnek kell lennie, hogy értéket hozzon létre, és megfelelően képviselje a cég márkáját. A meglévő és a potenciális munkatársak csak akkor térnek majd vissza egy bloghoz, vagy akkor követnek egy bejegyzést, ha az érdekes és aktuális.

"Mindezt jól megvalósítani korántsem egyszerű feladat: megannyi kérdés merül fel az átadni kívánt üzenet tartalmával és csomagolásával, illetve a márkamegjelenítéssel kapcsolatban. Egy dedikált belső munkatársnak vagy egy külső szakembernek kell kezelnie és folyamatosan monitoroznia a tartalmakat, és kommunikálni a követőkkel" - teszi hozzá a Hays Hungary ügyvezetője.

"A tartalmak házon belüli menedzselése is kockázatokkal jár, mivel a szükséges anyagokon gyakran több személy dolgozik, akár különböző részlegeken. Ezért a közösségimédia-kommunikációt menedzselő felelősöket kell kijelölni, akik minden választott közösségi csatornán, a tartalmakat és az üzeneteket a vállalati márka pozícionálásával összhangba hozva következetesen reagálnak a kommentekre, beleértve az esetleges negatív kommenteket is."

"A közösségi oldalak rendkívüli meggyőző erővel képesek támogatni a munkáltatói márkában foglalt ígéretet, ám ha rosszul kezelik őket, teljesen tönkre is tehetik ez irányú erőfeszítéseinket. Ami pedig a legrosszabb: a nem kívánt kudarc nyoma örökre megmarad az interneten" - emeli ki a sajtóközleményben az ügyvezető.

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel

Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk

Klimax: Dolgozó nők, akik minden nap újrahangolják magukat, mert nincs más választásuk

Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk

Íme 4 lépés, amivel bármilyen munkahelyi vita elsimítható

A munkahelyi konfliktusok elkerülhetetlenek – de nem mindegy, hogyan kezeljük őket. Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója négy bevált... Teljes cikk