Potenciális veszélyforrássá vált a vállalatok számára a közösségi média
Mostanra világossá vált, hogy a közösségi média nagyszerű lehetőségeket teremthet a tehetségek megtalálására és a vállalat népszerűsítésére egyaránt. Megfelelő stratégiát kell kialakítani használatához, és az eredmények nem maradnak el. Nem megfelelő stratégia alkalmazása esetén azonban a munkáltatói márkát érő károk igen jelentősek lehetnek - figyelmeztetnek sajtóközleményükben a Hays szakértői.
"Ugyan egyértelmű, hogy a HR hibát követ el, ha nem számol a közösségi oldalakkal, a megfelelő stratégia kialakítása azonban már sokkal nehezebb feladat. Ugyanaz a képlet biztosan nem működik minden esetben - a potenciális kockázatokat pedig gyakran figyelmen kívül hagyják a cégek, amikor felépítik a közösségi oldalakhoz kapcsolódó stratégiájukat" - teszi hozzá Nagy-Stellini.
A közösségi média aktuális témáját és a munkaerő-toborzásban betöltött szerepét boncolgatja a Hays Journal legújabb kiadása. A Hays Journal ide vonatkozó cikke beszámol egy amerikai cégvezetők körében készített friss felmérésről, amely arra világított rá, hogy a közösségi oldalak ma már a vállalatokat érintő öt legfontosabb kockázatforrás között szerepelnek.
A kutatás során azonosított potenciális problémák sokrétűek; ide sorolhatjuk többek között, hogy egyfelől az alkalmazottak, másfelől a fogyasztók/ügyfelek által a céges profilokra írt megjegyzéseket folyamatosan ellenőrizni és azokra reagálni kell; fontos további szempont a munkáltatói márka védelme; valamint szükségesek a folyamatos fejlesztések is, hogy lépést lehessen tartani a változó technológiával.
"Ezért azt tanácsoljuk a vállalatoknak, hogy vegyék komolyan a kommunikációnak ezt az új módját, és gondoskodjanak róla, hogy hozzáértő munkatársak foglalkozzanak vele, akik kiismerik magukat ebben a világban" - mondja Tammy Nagy-Stellini a Hays-től.
"A munkáltatóknak jól kidolgozott közösségi média stratégiára van szükségük, és át kell gondolniuk, hogy márkájukat hogyan mutatják be ezeken az oldalakon. Ennek a teljes márkastratégia koherens részét kell alkotnia, és semmiképp nem szorítható háttérbe. A Hays-nél mi arra használjuk a közösségi média adta lehetőségeket, hogy megosszuk munkaerő-piaci szakértelmünket az online közösséggel, ezért válogatott tartalmakat hozunk létre bizonyos iparági csoportok számára."
Azoknak a vállalatoknak, amelyek ezt az utat szeretnék járni - és egyáltalán használni kívánják a közösségi oldalakat -, észben kell tartaniuk, hogy a tartalom elsődleges fontosságú. Ez azt jelenti, hogy a közösségi oldalakra vonatkozó hatékony és biztonságos stratégia kialakításához akár jelentős befektetésre lehet szükség. A tartalomnak következetesnek, minőséginek és az adott csatornához illeszkedőnek kell lennie, hogy értéket hozzon létre, és megfelelően képviselje a cég márkáját. A meglévő és a potenciális munkatársak csak akkor térnek majd vissza egy bloghoz, vagy akkor követnek egy bejegyzést, ha az érdekes és aktuális.
"Mindezt jól megvalósítani korántsem egyszerű feladat: megannyi kérdés merül fel az átadni kívánt üzenet tartalmával és csomagolásával, illetve a márkamegjelenítéssel kapcsolatban. Egy dedikált belső munkatársnak vagy egy külső szakembernek kell kezelnie és folyamatosan monitoroznia a tartalmakat, és kommunikálni a követőkkel" - teszi hozzá a Hays Hungary ügyvezetője.
"A tartalmak házon belüli menedzselése is kockázatokkal jár, mivel a szükséges anyagokon gyakran több személy dolgozik, akár különböző részlegeken. Ezért a közösségimédia-kommunikációt menedzselő felelősöket kell kijelölni, akik minden választott közösségi csatornán, a tartalmakat és az üzeneteket a vállalati márka pozícionálásával összhangba hozva következetesen reagálnak a kommentekre, beleértve az esetleges negatív kommenteket is."
"A közösségi oldalak rendkívüli meggyőző erővel képesek támogatni a munkáltatói márkában foglalt ígéretet, ám ha rosszul kezelik őket, teljesen tönkre is tehetik ez irányú erőfeszítéseinket. Ami pedig a legrosszabb: a nem kívánt kudarc nyoma örökre megmarad az interneten" - emeli ki a sajtóközleményben az ügyvezető.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk
Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk
Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk
- Új ügyvezető igazgató az Eve Power Hungary Kft.-nél 1 hónapja
- Mennyit keresnek a mérnökök? – itt vannak a friss számok a gyártásból 2 hónapja
- Új vezérigazgató a TV2 Média Csoport élén 2 hónapja
- A tagadás kultúrája 2 hónapja
- Tehetséggyárat nyitott a BMW Debrecenben 3 hónapja
- 5 important changes in the employment of foreigners 3 hónapja
- Járhat cafeteria a kilépés előtti időszakra? 3 hónapja
- Idén is díjazták a 40 év feletti női szakembereket 4 hónapja
- Új szakmákkal bővülhet a Szakmajegyzék 4 hónapja
- What to do if you have a toxic leader in your company? 4 hónapja
- Kaphat a munkavállaló kétféle útiköltségtérítést? 4 hónapja