RecruiTECH 2019: A személyreszabott pályázói élmény jegyében
Nem újdonság, hogy a toborzás komoly kihívásokkal küszködik. Azonban ha a cégek felismerik a technológia nyújtotta lehetőségeket, és figyelembe veszik a megváltozott munkaerő-piaci igényeket, akkor ezekkel a kihívásokkal szembe tudnak nézni. Erre ad választ a RecruiTECH. Scot McRae, a téma egyik szakértője, a Candidate ID alapítója szerint nem az állást, hanem a szervezetet kell eladni, ráadásul személyre szabott módon. A cégeknek fel kell ismerni, hogy a siker néhány apró változtatáson múlhat: például, hogy a feladathoz találjuk meg a legjobb embert, és meglegyen a folyamat, amely a legjobbat hozza ki a technológiából.
Az aktuális trendekre, kihívásokra válaszul jött létre tavaly a RecruiTECH. A vállalatok rengeteget költenek toborzásra azonban a hatékonysága gyakran nem megfelelő, nem hozza az elvárt eredményeket. - „ideje a hatékonysággal, folyamat optimalizálással, rendszerekkel, technikai eszközökkel foglalkozni! Ebben szeretnénk segíteni” - mondja Toldi Gábor, a rendezvény szervezője - „mégpedig nemzetközi kitekintéssel, és a magyar piac újdonságaival úgy, hogy az inspirációt és irányt mutasson, hogy merre is megy a szakma, elsősorban technológiai szempontból.”

Mert bár éves szinten egy 100 fő felvételét tervező vállalathoz akár 5000-en is jelentkezhetnek, kevés a valóban releváns pályázó. Ugyanakkor ennyi ember előszűrése komoly kihívást és erőforrásigényt jelenthet a cégek HR-eseinek. A hatékonyság növelésében segíthet az automatizált előszűrés, például a chatbotok, amelyről konkrét esettanulmány mentén beszél majd a konferencián, Aida Fazylova, a XOR Inc. alapítója.
A toborzási folyamat kulcskérdése lett a jelöltélmény, hiszen nem mindegy, hogy egyrészt a valóban releváns pályázó milyen benyomásokat szerez a toborzási folyamat során, valamint az sem lehet közömbös, hogy az előbb említett példában szereplő 4900 elutasított pályázó milyen hírét viszi a cégnek.
Mindezek következtében hatékony pályázói menedzsment rendszerek (ATS) nélkül ma ez a munka elképzelhetetlen. A tehetségekért egyre inkább az online térben, technológiai fronton zajlik a harc, amelyhez jelenleg kevés mankó áll rendelkezésre a piacon. Így ezekről az újdonságokról magyar és nemzetközi szereplőkkel számolnak be a RecruiTECH rendezvényen.
Mindenki ugyanazt a 21 kollégát keresi
Scot McRae, a Candidate ID alapítója is megerősítette, hogy a pályázói élmény alapvető kérdés, hiszen az álláskeresők a fogyasztói élményhez hasonló tapasztalatokat várnak el, és akarnak megélni. Ma már egy jelölt nem akármikor áll szóba egy toborzóval, hanem amikor késznek érzi magát erre, összegyűjtötte azokat az információkat, amelyek számára szükségesek egy állás- vagy karrierváltáshoz, új lehetőség elfogadásához.
Tovább élezi a helyzetet az egyre hevesebb verseny a tehetségekért. Tavaly a FTSE 100 cégek által meghirdetett állások 70%-a mind „ugyanarra” a 21 jelöltre volt kiírva. Vagyis a piac ugyanazokat a kiemelkedő szakembereket keresi, akik ráadásul általában nem szaladgálnak szabadon, hanem állásban vannak. Így versenyelőnyt jelenthet az, ha valaki meg tudja szólítani a passzív jelölteket is.
Az álláspiacon egy adott pillanatban a munkavállalók 15%-a aktív, ebből mindössze 3% hajlandó kitölteni a jelentkezést, és ennek mindössze egy egészen kis hányada az, aki a meghirdetetett pozícióra valóban releváns is lesz. Ha valaki a legjobb embereket akarja megszerezni, nem csak azok közül, akik éppen aktív álláskeresők, akkor plusz információkra van szüksége. A Candidate ID a pályázók viselkedését monitorozza. Attól kezdve, hogy általánosságban érdeklődni kezdenek egy cég iránt, egészen addig, amikor már konkrét pozíciók leírásait és részleteit keresik meg a vállalat honlapján. Az eszköz használatával kiderül, hogy ki érdeklődik mélységében a cég iránt, nekik pedig el lehet kezdeni közvetlenül marketingelni a vállalatot, bevonni őket a történetébe. Ez sokkal hatékonyabb módszer, mintha csak egy-egy állással kínálunk meg egy jelöltet, amire a válasz általában egy egyszerű igen vagy nem lehet. Így a pályázó érdeklődésére szabható az információ, amit megkap a lehetőségekről.
Mindannyian szeretjük, ha egyéniségként bánnak velünk, az a cég nyer, aki jobban bánik a jelöltekkel, mint a többiek. A technológia lehetőséget biztosít arra, hogy az egyén szintjén szabjuk személyre a kínálatot. A toborzók pedig megszabadulnak rengeteg adminisztrációtól, így azt csinálhatják, amiben valóban jók, kapcsolatot teremthetnek az arra már kész jelöltekkel.
Emberek-folyamat-technológia
A cégeknek fel kell ismerniük, hogy változásra van szükség. Nem feltétlenül kell hatalmas szervezetikultúra-váltásokra gondolni. Fel kell mérni, hogy az üzletnek mire van szüksége, ennek végrehajtásához kik a megfelelő emberek, és melyek azok a folyamatok és technológiák, amelyek a végrehajtást támogatni tudják - vonta le a következtetést Scot McRae.


Az izgalmas előadásokra ezért várnak szolgáltatói és vállalati HR-eseket, toborzókat, és ők maguk is sokat szeretnének tanulni, jelezte az ügyvezető igazgató. A konferenciát szervező Toldi Gábor hozzátette, hogy a rendezvény lehetőséget teremt arra, hogy az egész csapat inspirálódjon, egy platformra kerüljenek a kollégák.
A konferencia hangulatába betekintést enged a RecruiTECH YouTube csatornája, ahol az összes tavalyi előadás megtalálható. Valamint a rendezvény weboldalát is érdemes böngészni részletes információkért.

- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
- 5-ből 3 munkáltató szerint a soft skill-ek fontosabbak, mint valaha 1 hete
- Az álláskeresők szerint képzési hiány van, nem pedig készséghiány 3 hete
- Felmérés: kevés cég tartja hatékonynak a készségek értékelését 3 hete
- Felmérés: Egyre kevesebb munkahelyen elvárás a diploma 3 hete
- Költséges kivárás: mit veszít a HR, ha nem lép nyáron? 3 hete
- Visszaszoruló HR, előretörő technológia: íme a női vezetők új prioritásai 1 hónapja
- Ő kapta az Év Menedzsere Díjat 1 hónapja
- Egyre inkább ösztönzik a cégek a dolgozókat az AI használatára 1 hónapja
- Hogyan vonzzuk be a megfelelő jelölteket a digitális térben? 1 hónapja
- A dolgozók több mint fele küzd, hogy lépést tartson az AI gyors fejlődésével 1 hónapja
- Ez a munka nem automatizálható? Na jó, akkor vegyünk fel egy embert! 1 hónapja