Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 6 hónapja

RecruiTECH 2019: A személyreszabott pályázói élmény jegyében

Nem újdonság, hogy a toborzás komoly kihívásokkal küszködik. Azonban ha a cégek felismerik a technológia nyújtotta lehetőségeket, és figyelembe veszik a megváltozott munkaerő-piaci igényeket, akkor ezekkel a kihívásokkal szembe tudnak nézni. Erre ad választ a RecruiTECH. Scot McRae, a téma egyik szakértője, a Candidate ID alapítója szerint nem az állást, hanem a szervezetet kell eladni, ráadásul személyre szabott módon. A cégeknek fel kell ismerni, hogy a siker néhány apró változtatáson múlhat: például, hogy a feladathoz találjuk meg a legjobb embert, és meglegyen a folyamat, amely a legjobbat hozza ki a technológiából.

Iránytű szeretnénk lenni a piacon

Az aktuális trendekre, kihívásokra válaszul jött létre tavaly a RecruiTECH. A vállalatok rengeteget költenek toborzásra azonban a hatékonysága gyakran nem megfelelő, nem hozza az elvárt eredményeket. - „ideje a hatékonysággal, folyamat optimalizálással, rendszerekkel, technikai eszközökkel foglalkozni! Ebben szeretnénk segíteni” - mondja Toldi Gábor, a rendezvény szervezője - „mégpedig nemzetközi kitekintéssel, és a magyar piac újdonságaival úgy, hogy az inspirációt és irányt mutasson, hogy merre is megy a szakma, elsősorban technológiai szempontból.”

RecruiTECH

Mert bár éves szinten egy 100 fő felvételét tervező vállalathoz akár 5000-en is jelentkezhetnek, kevés a valóban releváns pályázó. Ugyanakkor ennyi ember előszűrése komoly kihívást és erőforrásigényt jelenthet a cégek HR-eseinek. A hatékonyság növelésében segíthet az automatizált előszűrés, például a chatbotok, amelyről konkrét esettanulmány mentén beszél majd a konferencián, Aida Fazylova, a XOR Inc. alapítója.

A toborzási folyamat kulcskérdése lett a jelöltélmény, hiszen nem mindegy, hogy egyrészt a valóban releváns pályázó milyen benyomásokat szerez a toborzási folyamat során, valamint az sem lehet közömbös, hogy az előbb említett példában szereplő 4900 elutasított pályázó milyen hírét viszi a cégnek.

Mindezek következtében hatékony pályázói menedzsment rendszerek (ATS) nélkül ma ez a munka elképzelhetetlen. A tehetségekért egyre inkább az online térben, technológiai fronton zajlik a harc, amelyhez jelenleg kevés mankó áll rendelkezésre a piacon. Így ezekről az újdonságokról magyar és nemzetközi szereplőkkel számolnak be a RecruiTECH rendezvényen.

Mindenki ugyanazt a 21 kollégát keresi

Scot McRae, a Candidate ID alapítója is megerősítette, hogy a pályázói élmény alapvető kérdés, hiszen az álláskeresők a fogyasztói élményhez hasonló tapasztalatokat várnak el, és akarnak megélni. Ma már egy jelölt nem akármikor áll szóba egy toborzóval, hanem amikor késznek érzi magát erre, összegyűjtötte azokat az információkat, amelyek számára szükségesek egy állás- vagy karrierváltáshoz, új lehetőség elfogadásához.

Tovább élezi a helyzetet az egyre hevesebb verseny a tehetségekért. Tavaly a FTSE 100 cégek által meghirdetett állások 70%-a mind „ugyanarra” a 21 jelöltre volt kiírva. Vagyis a piac ugyanazokat a kiemelkedő szakembereket keresi, akik ráadásul általában nem szaladgálnak szabadon, hanem állásban vannak. Így versenyelőnyt jelenthet az, ha valaki meg tudja szólítani a passzív jelölteket is.

Az álláspiacon egy adott pillanatban a munkavállalók 15%-a aktív, ebből mindössze 3% hajlandó kitölteni a jelentkezést, és ennek mindössze egy egészen kis hányada az, aki a meghirdetetett pozícióra valóban releváns is lesz. Ha valaki a legjobb embereket akarja megszerezni, nem csak azok közül, akik éppen aktív álláskeresők, akkor plusz információkra van szüksége. A Candidate ID a pályázók viselkedését monitorozza. Attól kezdve, hogy általánosságban érdeklődni kezdenek egy cég iránt, egészen addig, amikor már konkrét pozíciók leírásait és részleteit keresik meg a vállalat honlapján. Az eszköz használatával kiderül, hogy ki érdeklődik mélységében a cég iránt, nekik pedig el lehet kezdeni közvetlenül marketingelni a vállalatot, bevonni őket a történetébe. Ez sokkal hatékonyabb módszer, mintha csak egy-egy állással kínálunk meg egy jelöltet, amire a válasz általában egy egyszerű igen vagy nem lehet. Így a pályázó érdeklődésére szabható az információ, amit megkap a lehetőségekről.

Mindannyian szeretjük, ha egyéniségként bánnak velünk, az a cég nyer, aki jobban bánik a jelöltekkel, mint a többiek. A technológia lehetőséget biztosít arra, hogy az egyén szintjén szabjuk személyre a kínálatot. A toborzók pedig megszabadulnak rengeteg adminisztrációtól, így azt csinálhatják, amiben valóban jók, kapcsolatot teremthetnek az arra már kész jelöltekkel.

Emberek-folyamat-technológia

A cégeknek fel kell ismerniük, hogy változásra van szükség. Nem feltétlenül kell hatalmas szervezetikultúra-váltásokra gondolni. Fel kell mérni, hogy az üzletnek mire van szüksége, ennek végrehajtásához kik a megfelelő emberek, és melyek azok a folyamatok és technológiák, amelyek a végrehajtást támogatni tudják - vonta le a következtetést Scot McRae.

Toldi GáborToldi Gábor szerint van tere a magyar piacon a fejlődésnek, amire a verseny és a gazdasági környezet rákényszerít mindenkit, ehhez a RecruiTECH szeretne muníciót biztosítani. A fentebb említetteken kívül a konferencia vendége lesz Hujber Tibor, a LinkedIn kelet-európai igazgatója, aki a LinkedIn Talent Insightról fog beszélni. Ez az eszköz lehetőséget ad arra, hogy a szakmai közösségi oldal profiljai alapján egy cég felmérhesse, hogy honnan tud elszívni munkaerőt, vagy éppen fordítva, mely más cégek fenyegethetik elcsábítással az ő kollégáit. Vendég lesz Paróczay Balázs, a Cielo Talent globális sourcing elnökhelyettese, Arnim Wahls, a Firstbird adatvezérelt dolgozói ajánlási rendszer alapítója és vezetője is. Valamint Rakonczay Gábor, aki éppen csak hazatér antarktiszi expedíciójáról, és arról mesél, hogy milyen szempontok alapján kell összeállítani egy csapatot ilyen extrém küldetésre.


Göltl ViktorGöltl Viktor, a WHC ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, azért támogatják a konferenciát, mert mint mondta a jelenlegi munkaerőpiacon a toborzás a kulcs a személyzeti szolgáltatók számára, akiknek gyorsnak kell lenniük. Ehhez pedig olyan digitális eszközökre van szükségük, amelyek felhasználóbarátok, átláthatók és gyorsítják az információáramlást. Ezen eszközök egy részét pedig nem kell újra „kitalálni” és lefejleszteni, hiszen már léteznek, csak el kell kezdeni használni őket. Ezért nagy érték a tudás- és tapasztalatmegosztás, amelyre a RecruiTECH lehetőséget biztosít. Göltl Viktor szerint ma sokkal drágább a jó munkavállalót megtalálni, így mindenkinek érdeke, hogy a pénzt hatékonyan költsék el: a hír a megfelelő emberekhez jusson el, a megfelelő platformon.

Az izgalmas előadásokra ezért várnak szolgáltatói és vállalati HR-eseket, toborzókat, és ők maguk is sokat szeretnének tanulni, jelezte az ügyvezető igazgató. A konferenciát szervező Toldi Gábor hozzátette, hogy a rendezvény lehetőséget teremt arra, hogy az egész csapat inspirálódjon, egy platformra kerüljenek a kollégák.

A konferencia hangulatába betekintést enged a RecruiTECH YouTube csatornája, ahol az összes tavalyi előadás megtalálható. Valamint a rendezvény weboldalát is érdemes böngészni részletes információkért.


Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár