Megjelent: 4 éve

Sikeres cafeteria egy jövőorientált vállalkozásban

Jánoshalmán járunk. Azon a településen, ahol 30 év után újra elindult a magyar traktorgyártás, és ahol emellett a helyi Agroprodukt Kft. 2015-ben kis- és közepes vállalkozás kategóriában elnyerte Az év Cafeteria rendszere díjat. Ők nem csak azzal lepik meg a munkavállalókat, látogatókat, hogy a juttatásokban példaértékűt alkotnak. A termelési területeken is olyan meglepetésekkel találkozunk, amiről laikusként nem is sejtjük, hogy létezik.

A mezőgazdasági gépeik kint a földeken műhold vezérléssel ültetnek, permeteznek. Néhány centiméteres pontossággal munkálnak meg hektárokat. Jobban termő területre több mag kerül, míg a kevésbé gazdag földekre több műtrágyát adagol a csúcstechnika.

...és ha a termőterület végén a traktor fordulásakor a permetező karok kilógnának a megmunkált földekről, akkor a műholdas rendszer lezárja a túllógó fúvókákat. Ez a megoldás nem csak vegyszer megtakarítást tesz lehetővé, hanem a környezetünk védelmében is precízen részt vesz.
Ebbe a vállalati kultúrába illeszkedik az a díjnyertes rendszer, melyről Tóth Imrénével az Agrorpodukt Kft. munkaügyi vezetőjével beszélgettünk.
 
Fata László (FL): Milyen hatással volt a rátok, hogy Az év Cafeteria rendszere díjon elismerték a munkátokat?

Tóth Imréné (TI): 2013-ban az értékelő bizottság rendszerünket különdíjjal jutalmazta. Óriási öröm volt, és büszkeséggel töltött el bennünket, hogy 2015-ben ismét a legjobbak között lehettünk. De hogy a juttatási rendszerünk továbbra is kiemelkedő legyen, elengedhetetlen a folyamatos fejlődésre való igény. Ezért a novemberi szakmai fórumon szerzett tudást, tapasztalatokat, élményeket begyűjtve hazafelé jövet gondolatban már a következő évi rendszeren dolgoztam.
 
FL: Mi lehet a sikeretek titka?

TI: Ma már talán kimondhatom, hogy évről évre megvalósítjuk azt, amit terveink szerint el szeretnénk érni, ezért a siker érzése teljes. De hosszú út vezetett idáig.

Elengedhetetlen a szakmai felkészültség, rugalmasság. Szükséges a fejlődésre, megújulásra való igény, a tapasztalatcsere. Törekszem a jó kapcsolat kialakítására szakmai szervezetekkel, és valamennyi szerződéses viszonyban álló szolgáltatóval. Kis létszámú cég lévén személyes kapcsolatom van minden egyes munkavállalóval, és a menedzsmenttel is. Kiemelt figyelmet fordítunk a dolgozói elégedettségre, akár egy kisebb változtatás is jelentős motiváló eszköz lehet. A kínálatot úgy állítottuk össze, hogy az adómentestől a legmagasabb adóteherrel bíró elemig valamennyi juttatás szerepeljen a palettán. Azonban ha nem eredményes a kommunikáció, bármennyi juttatás van is a kínálatban, nem érheti el célját. Ezért nagy hangsúlyt fektetünk a dolgozói tájékoztatókra.
 
FL: Mi volt szerinted újdonság, különleges érték a 2015-ös rendszeretekben, ami a díjazottak közé juttatott benneteket?

TI: Egy jó szabályzat, a jogszabályok követése, betartása önmagában kevés. A világ folyamatosan változik, ezekkel a változásokkal lépést kell tartanunk. Meg kell teremteni az egyensúlyt a munkáltató érdekei, a munkavállalók igényei, és a jogszabályok adta lehetőségek között. Példaként említem, hogy 2014. év végén bevezettük, majd 2015-ben a cafeteria rendszerbe is beemeltük az ajándékkártya juttatást, amely ma a piacon az egyik legkorszerűbb juttatási forma.

Különös büszkeséggel tölt el ez, hiszen a szakmai támogatásunkkal sikerrel épült be a kártyahasználat olyan munkatársak mindennapjaiba is, akik nem voltak ehhez teljesen hozzászokva. Egy budapesti irodaház munkatársainak elektronikus fizetési szokásainál talán nem akkora feladat ez a bevezetés, mint egy alföldi kisvárosban. A siker egyik kulcskritériuma az lehetett, hogy a munkatársaink semmit sem kockáztattak. A bevezetés előtt mi személyesen teszteltük a kártya valós elfogadói körét, működését, így a dolgozók felkészítésénél saját, helyi tapasztalatinkat oszthattuk meg munkatársainkkal.
 
FL: Hogyan áll most, március elején a 2016-os rendszer egy cafeteria díjazott munkáltatónál?

TI: Már január elején döntés született arról, hogy a keret mértéke nem változik. Jogszabályi változásnak köszönhetően a nettó elérhető összeg egy kicsit nőtt, ezt örömmel konstatáltuk. Már többször megfogalmazódott bennünk, hogy egy cafeteria szoftver megkönnyítené, korszerűbbé tenné munkánkat. A menedzsment támogatta a tervet, és január végén megállapodást kötöttünk egy piacvezető szoftvertulajdonossal termékük használatára.

Hát, voltak nehéz napjaink. Miután kicsit későn került sor a megállapodás aláírására, nem volt túl sok időnk felkészülni. Nehezítette a dolgunkat, hogy a bérprogramot is módosítani kellett az adatok fogadására. Szerencsére személyes segítséget is kaptunk a nyilatkoztatáshoz, így a megszokott időhöz képest csak néhány nappal később kerültek a juttatások a dolgozóink számlájára.
 
FL: Volt-e esetleg más újdonság a szoftver beüzemelésén kívül?

TI: A munkamódszer a már említett szoftver vásárlás miatt alapjaiban megváltozott. Még nem tudom kimondani, hogy megkönnyítette a munkánkat, idő kell, míg teljesen beáll a rendszer. Reményeink szerint a későbbiekben csökkenti az adminisztrációs terheket, és a munkavállalók választási és nyilatkoztatási lehetőségét elősegíti.
Emellett a sikeres ajándék kártya bevezetés után idén januárban már az Erzsébet-utalványt is kártyákra töltöttük a munkavállalóink többségének megelégedésére.
 
FL: Volt-e olyan juttatási elem, amelyet tavaly még használtatok, idén pedig nincs benne a rendszerben.

TI: Hát, tavaly lehetőséget adtunk a lakáscélú hiteltörlesztés támogatás választására. Aki igényelte, sajnos nem volt rá jogosult. Az idei évben is benne hagytuk a kínálatba, de igény nem érkezett rá. Talán a későbbiekben, de nem tudok hallgatni arról, milyen aggódva figyeljük a híreket a cafeteria jövőjét illetően.
 
FL: Hát azt mi is figyeljük, és bízom benne, hogy a népszerű juttatási elemeket 2017-ben is kínálhatjuk a munkatársainknak. Ha valaki a jövőben hasonlóan sikeres rendszert szeretne működtetni, szerinted mi az, amire azt alapozhatja?

TI: A közös cél, az egymás iránti tisztelet és megbecsülés.
 
Fata László
cafeteria szakértő
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Cafeteria 2020 - munkáltatói tervek

Bár 2019. november elején a 2020-as adótörvények végleges állapota még nem volt ismert, a munkáltatók nagy része már tervezi, hogy milyen ... Teljes cikk

Alternatív juttatások bevezetésével növelhető a dolgozók elégedettsége

2019-től több változás is történt a béreket érintő közterhek és kedvezmények szabályozásában. Az előírások megfelelő alkalmazásával... Teljes cikk

Kisebb cafeteria keretben gondolkodnak a cégek 2019-ben

Csak kis mértékben csökkentek a vállalatok cafeteria keretei, mert aki eddig adott, nem gondolta meg magát hirtelen 2019-re. Legfeljebb másként adta ki... Teljes cikk