Sikeres cafeteria egy jövőorientált vállalkozásban
Jánoshalmán járunk. Azon a településen, ahol 30 év után újra elindult a magyar traktorgyártás, és ahol emellett a helyi Agroprodukt Kft. 2015-ben kis- és közepes vállalkozás kategóriában elnyerte Az év Cafeteria rendszere díjat. Ők nem csak azzal lepik meg a munkavállalókat, látogatókat, hogy a juttatásokban példaértékűt alkotnak. A termelési területeken is olyan meglepetésekkel találkozunk, amiről laikusként nem is sejtjük, hogy létezik.
...és ha a termőterület végén a traktor fordulásakor a permetező karok kilógnának a megmunkált földekről, akkor a műholdas rendszer lezárja a túllógó fúvókákat. Ez a megoldás nem csak vegyszer megtakarítást tesz lehetővé, hanem a környezetünk védelmében is precízen részt vesz.
Ebbe a vállalati kultúrába illeszkedik az a díjnyertes rendszer, melyről Tóth Imrénével az Agrorpodukt Kft. munkaügyi vezetőjével beszélgettünk.
Fata László (FL): Milyen hatással volt a rátok, hogy Az év Cafeteria rendszere díjon elismerték a munkátokat?
Tóth Imréné (TI): 2013-ban az értékelő bizottság rendszerünket különdíjjal jutalmazta. Óriási öröm volt, és büszkeséggel töltött el bennünket, hogy 2015-ben ismét a legjobbak között lehettünk. De hogy a juttatási rendszerünk továbbra is kiemelkedő legyen, elengedhetetlen a folyamatos fejlődésre való igény. Ezért a novemberi szakmai fórumon szerzett tudást, tapasztalatokat, élményeket begyűjtve hazafelé jövet gondolatban már a következő évi rendszeren dolgoztam.
FL: Mi lehet a sikeretek titka?
TI: Ma már talán kimondhatom, hogy évről évre megvalósítjuk azt, amit terveink szerint el szeretnénk érni, ezért a siker érzése teljes. De hosszú út vezetett idáig.
Elengedhetetlen a szakmai felkészültség, rugalmasság. Szükséges a fejlődésre, megújulásra való igény, a tapasztalatcsere. Törekszem a jó kapcsolat kialakítására szakmai szervezetekkel, és valamennyi szerződéses viszonyban álló szolgáltatóval. Kis létszámú cég lévén személyes kapcsolatom van minden egyes munkavállalóval, és a menedzsmenttel is. Kiemelt figyelmet fordítunk a dolgozói elégedettségre, akár egy kisebb változtatás is jelentős motiváló eszköz lehet. A kínálatot úgy állítottuk össze, hogy az adómentestől a legmagasabb adóteherrel bíró elemig valamennyi juttatás szerepeljen a palettán. Azonban ha nem eredményes a kommunikáció, bármennyi juttatás van is a kínálatban, nem érheti el célját. Ezért nagy hangsúlyt fektetünk a dolgozói tájékoztatókra.
FL: Mi volt szerinted újdonság, különleges érték a 2015-ös rendszeretekben, ami a díjazottak közé juttatott benneteket?
TI: Egy jó szabályzat, a jogszabályok követése, betartása önmagában kevés. A világ folyamatosan változik, ezekkel a változásokkal lépést kell tartanunk. Meg kell teremteni az egyensúlyt a munkáltató érdekei, a munkavállalók igényei, és a jogszabályok adta lehetőségek között. Példaként említem, hogy 2014. év végén bevezettük, majd 2015-ben a cafeteria rendszerbe is beemeltük az ajándékkártya juttatást, amely ma a piacon az egyik legkorszerűbb juttatási forma.
Különös büszkeséggel tölt el ez, hiszen a szakmai támogatásunkkal sikerrel épült be a kártyahasználat olyan munkatársak mindennapjaiba is, akik nem voltak ehhez teljesen hozzászokva. Egy budapesti irodaház munkatársainak elektronikus fizetési szokásainál talán nem akkora feladat ez a bevezetés, mint egy alföldi kisvárosban. A siker egyik kulcskritériuma az lehetett, hogy a munkatársaink semmit sem kockáztattak. A bevezetés előtt mi személyesen teszteltük a kártya valós elfogadói körét, működését, így a dolgozók felkészítésénél saját, helyi tapasztalatinkat oszthattuk meg munkatársainkkal.
FL: Hogyan áll most, március elején a 2016-os rendszer egy cafeteria díjazott munkáltatónál?
TI: Már január elején döntés született arról, hogy a keret mértéke nem változik. Jogszabályi változásnak köszönhetően a nettó elérhető összeg egy kicsit nőtt, ezt örömmel konstatáltuk. Már többször megfogalmazódott bennünk, hogy egy cafeteria szoftver megkönnyítené, korszerűbbé tenné munkánkat. A menedzsment támogatta a tervet, és január végén megállapodást kötöttünk egy piacvezető szoftvertulajdonossal termékük használatára.
Hát, voltak nehéz napjaink. Miután kicsit későn került sor a megállapodás aláírására, nem volt túl sok időnk felkészülni. Nehezítette a dolgunkat, hogy a bérprogramot is módosítani kellett az adatok fogadására. Szerencsére személyes segítséget is kaptunk a nyilatkoztatáshoz, így a megszokott időhöz képest csak néhány nappal később kerültek a juttatások a dolgozóink számlájára.
FL: Volt-e esetleg más újdonság a szoftver beüzemelésén kívül?
TI: A munkamódszer a már említett szoftver vásárlás miatt alapjaiban megváltozott. Még nem tudom kimondani, hogy megkönnyítette a munkánkat, idő kell, míg teljesen beáll a rendszer. Reményeink szerint a későbbiekben csökkenti az adminisztrációs terheket, és a munkavállalók választási és nyilatkoztatási lehetőségét elősegíti.
Emellett a sikeres ajándék kártya bevezetés után idén januárban már az Erzsébet-utalványt is kártyákra töltöttük a munkavállalóink többségének megelégedésére.
FL: Volt-e olyan juttatási elem, amelyet tavaly még használtatok, idén pedig nincs benne a rendszerben.
TI: Hát, tavaly lehetőséget adtunk a lakáscélú hiteltörlesztés támogatás választására. Aki igényelte, sajnos nem volt rá jogosult. Az idei évben is benne hagytuk a kínálatba, de igény nem érkezett rá. Talán a későbbiekben, de nem tudok hallgatni arról, milyen aggódva figyeljük a híreket a cafeteria jövőjét illetően.
FL: Hát azt mi is figyeljük, és bízom benne, hogy a népszerű juttatási elemeket 2017-ben is kínálhatjuk a munkatársainknak. Ha valaki a jövőben hasonlóan sikeres rendszert szeretne működtetni, szerinted mi az, amire azt alapozhatja?
TI: A közös cél, az egymás iránti tisztelet és megbecsülés.
Fata László
cafeteria szakértő
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A munkavállalók számára gyakori juttatási forma a céges autó, de az ezzel kapcsolatos áfakezelés számos kihívást és buktatót rejt a... Teljes cikk
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévben, mint tavaly - ismertette a Nemzetgazdasági... Teljes cikk
A húsvéti időszakban kiemelt szerepet kapnak a SZÉP-kártyák, melyekkel egyebek mellett vendéglátóhelyeken, hotelekben is lehet fizetni. Tavaly és... Teljes cikk
- Befektetés az egészségbe: amikor a mozgás és a mentális jóllét a munkáltatónak is megtérül 3 hete
- Lázár János szerint 53 ezer ember "szarból épít várat nap mint nap" 4 hete
- Több százezer forintot bukhatnak a fiatalok – miért nem élnek a lakhatási támogatással? 1 hónapja
- Kultúra utalvány 2025: maximuma, felhasználása és formai kellékek 1 hónapja
- Sportbelépő adózása és juttatása 2025-ben: részletes útmutató 1 hónapja
- Fontos határidőre figyelmeztet a SZÉP Kártyával kapcsolatban a juttatási szakértő 1 hónapja
- Rekordnövekedés a cafeteria utalványok forgalmában 1 hónapja
- Cafeteria szoftver kisokos: mikor van rá szükség, és hogyan válasszunk jól? 1 hónapja
- Ideje váltani? Így ismerheted fel, ha elavult a cafeteria rendszered 3 hónapja
- Jutalom, bónusz, prémium - összefoglaló, amit ezekről a plusz juttatásokról tudni kell 3 hónapja
- Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket? 3 hónapja