Megjelent: 4 hónapja

Telefonjukon követhetik munkahelyük mindennapjait a dolgozók

Saját mobilalkalmazást fejlesztett a Körber pécsi telephelye. A gépgyár több mint ezer munkavállalója bármikor küldhet be innovációs ötletet, jelezhet hibát, naprakészen követheti a vállalati eseményeket, jelentkezhet a céges rendezvényekre, vagy válaszolhat felmérésekre.

A legtöbb termelő cég számára komoly dilemmát okoz, hogyan tudják hatékonyan elérni a gyártócsarnokokban dolgozó munkavállalóikat. A faliújságtól az intranetig sokféle megoldás létezik, de mindegyik hagy maga után kívánnivalót. Okostelefont viszont szinte mindenki használ, méghozzá rendszeresen. Az egyedi gépgyártással foglalkozó, német hátterű Körber pécsi telephelyén ezért egy éve, 2020 tavaszán, saját alkalmazás fejlesztése mellett döntöttek.

A cél egy interaktív felület létrehozása volt, ahol egyrészt tájékoztatni tudjuk a kollégákat, másrészt adott témákban a véleményüket is kikérhetjük” – foglalta össze a kiindulási helyzetet Varga Zoltán, a Körber HR és Kommunikációs szegmensvezetője. „A program jelenleg öt fő funkcióval rendelkezik, de igény szerint folyamatosan bővíthető. A legfontosabb a hírfolyam, emellett itt tudnak a kollégák jelentkezni a céges rendezvényekre (családi napra, karácsonyi vacsorára stb.), felméréseken keresztül elmondhatják a véleményüket bizonyos témákban és a munkát jobbító javaslatokat küldhetnek be a digitális ötletládába. A kvíz funkció pedig a legfontosabb tudnivalók – például környezetvédelmi vagy munkabiztonsági ismeretek – elmélyítését segíti” – részletezte az alkalmazás képességeit Varga Zoltán.

Az eddigi eredmények igazolták a várakozásokat: pár hónap alatt a munkavállalók több mint fele letöltötte és aktívan használja, úgy, hogy a munkáltató szándékosan nem tette kötelezővé az alkalmazás használatát.

A Körber HR digitalizációs folyamatának részeként minden munkatársunknak van céges e-mail címe – a kölcsönzötteket is beleértve. Ők egyszerűen, regisztráció nélkül hozzáférnek az alkalmazáshoz. Sokaknak nagy könnyebbség, hogy minden magyar nyelven van, a push értesítésekkel pedig semmi lényegesről sem maradnak le. A visszajelzések nagyon pozitívak – a kollégáknak úgymond a zsebükben lapul a Körber, a kétirányú kommunikáció révén pedig a közösség aktív tagjának érzik magukat” – számolt be a tapasztalatokról Varga Zoltán.

Az alkalmazás legutóbbi nagy erőpróbáját az üzemi tanács és a munkavédelmi képviselő választások időszaka jelentette. „A mobilalkalmazás jelentősen hozzájárult a sikeres ÜT és MvK választás sikerességéhez. A pandémiás helyzet miatt enélkül nem lehetett volna sikeres választásokat lebonyolítani. Az alkalmazás jelentősen segítette a választási bizottság munkáját is, és a választásokon nyert tapasztalatok megerősítették, hogy az applikáció alkalmazása lényegesen szélesebb körben lehet sikeres, mint azt a bevezetéskor reméltük!” – számolt be Futács Miklós, a Körber Üzemi Tanácsának elnöke.

A saját alkalmazás fejlesztése és külső partner bevonása bizonyult a megfelelő megoldásnak információbiztonsági szempontból is, hiszen a mai „mindenki mindent megoszt” világban, ahol egyúttal minden kolléga zsebében ott lapul egy okostelefon szélessávú internethozzáféréssel és kamerával, fontos szempont volt, hogy a vállalati rendszereken tárolt bizalmas és értékes információkat fizikailag is le tudjuk választani a gyárkapukon kívül is használható, szabadon hozzáférhető eszközökről. A pécsi üzemben bevezetett mobilalkalmazást bármelyik munkavállaló szabadon letöltheti, és amíg a cég alkalmazottja, hozzá is fér bejelentkezés után az ott tárolt információkhoz. Ezek azonban nem a belső vállalati rendszerből kerülnek oda, hanem a kommunikációs csapat külön tölti fel azokat olyan formában, amely nem jelent adatbiztonsági kockázatot.

  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
  • 2021.10.07Jólét és hatékonyság? Mentálhigiénés nagykövet program! Képzést minden olyan vezetőnek, vezetői csapatnak, akik szeretnének tudatosan, hatékonyságot, jólétet növelni a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.10.12XVIII. Magyar Munkajogi Konferencia – 9 kreditpont A Wolters Kluwer Hungary legnagyobb éves rendezvénye idén válik nagykorúvá. Ezúttal is a megszokott, színvonalas szakmai programokkal és felejthetetlen közösségi élményt ígérve várjuk a munkajoggal foglalkozókat a Dunakanyar szívében. A rendezvényen az ügyvédek és jogtanácsosok 9 kreditpontot szerezhetnek! Részletek Jegyek
  • 2021.10.20Hibrid munkavégzés, távmunka, munkaidő, pihenőidő és egyéb aktuális kérdések a munkajogban Jöjjön el, és tájékozódjon élőben dr. Fodor T. Gábortól a terület egyik jeles szakértőjétől. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Továbbra is nagy az igény a hagyományos call centerekre

A hagyományos call center továbbra is a legnépszerűbb ügyfélszolgálati csatorna – derül ki az EY digitális szokásokat feltérképező, 18.000... Teljes cikk

Intenzív informatikai fejlesztési hullám várható a HR területén

Cégmérettől, iparágtól és digitális HR érettségtől függetlenül intenzív informatikai fejlesztési hullámra lehet számítani a HR területén –... Teljes cikk

Beköszöntött az adatvezérelt HR kora

A távmunka, az otthoni munkavégzés, az online toborzás és betanítás, a munkaerő-gazdálkodással kapcsolatos tendenciák figyelése, előrejelzése, a... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek